Koira ihmmeiset! Antakaas vinkkejä!

Nyt heti sinne ammatti-ihmisen puheille se omistaja koirineen. Tää ei TODELLAKAAN ole oikea paikka kysellä neuvoja, eikä samat neuvot päde eri koiriin. Koiran luonteesta riippuen moisilla menetelmillä saa koirasta helposti pelkoaggressiivisen purijan, ja sitten taas ihmetellään kaksplussalla miksi koira puri lasta. Siis et millään voi saada kyseiseen koiraan sopivia neuvoja täältä.

Siksi toisekseen koiraa ei voi alistaa kääntämällä sitä selälleen. Se ei tarkoita koiralle mitään, paitsi ehkä signaalia, että ihminen käyttäytyy epäloogisesti ja yrittää satuttaa. Ainoastaan sillä on merkitystä, jos koira itse alistuu, mutta ei koiran tarvitse tehdä sitäkään milloinkaan ollakseen tottelevainen koira.

Puremiseen voi tepsiä kuonosta kiinni ottaminen niin, että koiran huulet painautuvat kulmureita vasten mikä vähän sattuu tai sitten vaan tarjotaan koiralle purupatukkaa tms. vaihtoehtoiseksi purtavaksi. ja mitään riehutusleikkejähän ei noin vilkkaan kanssa kannata leikkiä vaan lähinnä rauhoittavia ja älyä vaativia harjoituksia. Hyppimiseen voi kokeilla kääntymista tavallaan koiran alta pois, jolloin se hyppää tyhjää vasten. Tuo maahan alistaminen tehoaa joillekin koirille mutta toisia vain villitsee. Anders Halgrenin koirakirjoista voisi löytyä hyviä vinkkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Pitää sua pilkkanaan, ei ota sua tosissaan..

Mä olen yksi sadasta jota kohtaan toi koira käyttäytyy noin, käyttäytyy siis kaikkia kohtaan noin.

Sille ei ole tehty selväksi mikä on sallittua ja mikä ei.. Kova koira, lepsut ihmiset..

Ei juma mitä koiralogeja paikalla oikeasti... :D Sen koiran ikä oli nyt siis tässä jutussa 7 kk. Toisin sanoen: täysi kakara. testaa vaan, mihin asti johtaja antaa periksi. ¨

Mä olen ottanut meillä purressa oikein todella lujaa kuonosta kiinni, joskus antanut nenään luunapinkin. Juuri nyt on kausi, kun ei oikeastaan tarvitse muuta kuin käskeä, uskoo kohtalaisen hyvin.

Hyppimisestä en osaa sanoa, toi bullmastiffi on vähän raskasrakenteinen joten ei kauheasti kokeile sitä hyppimistä..

Kakara tai ei käytössäännöt on oltava, ihan tosi.. Moni koira tekee jo töitä tuossa iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Pitää sua pilkkanaan, ei ota sua tosissaan..

Mä olen yksi sadasta jota kohtaan toi koira käyttäytyy noin, käyttäytyy siis kaikkia kohtaan noin.

Sille ei ole tehty selväksi mikä on sallittua ja mikä ei.. Kova koira, lepsut ihmiset..

Ei juma mitä koiralogeja paikalla oikeasti... :D Sen koiran ikä oli nyt siis tässä jutussa 7 kk. Toisin sanoen: täysi kakara. testaa vaan, mihin asti johtaja antaa periksi. ¨

Mä olen ottanut meillä purressa oikein todella lujaa kuonosta kiinni, joskus antanut nenään luunapinkin. Juuri nyt on kausi, kun ei oikeastaan tarvitse muuta kuin käskeä, uskoo kohtalaisen hyvin.

Hyppimisestä en osaa sanoa, toi bullmastiffi on vähän raskasrakenteinen joten ei kauheasti kokeile sitä hyppimistä..

Kakara tai ei käytössäännöt on oltava, ihan tosi.. Moni koira tekee jo töitä tuossa iässä.

On, säännöt on oltava. Mutta kakaramaisuuttaan ne saattaa koira väliin ikäänkuin unohtaa, tai jättää vaan huomioimatta.

Yhteistyössä