Koira ja koululainen kahdestaan kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
...eli tuolla yhden aikaisemman avauksen innoittamana vielä jatkoa koira ja koululainen kahdestaan kotona- teemalle.

Meillä on siis nyt 2-vuotias labradorinarttu - tohelo, mutta erittäin ystävällinen - ja ajatuksena on ilman muuta ollut, että tyttö ensi vuonna koulusta tullessaan on koiran kanssa kahdestaan kotona. Kavereita meille ei saa pyytää elleivät vanhemmat ole kotona eikä koiraa ulkoiluttaa ilman vanhempia, mutta siis kotosalla olisivat koulun jälkeen kahdestaan pari tuntia päivittäin.

En ole tosiaan osannut ajatella/pelätä että koirasta olisi mitään riskiä, pikemminkin ajatellut asian niinpäin että siitä olisi yksinollessa turvaa. Mitä mieltä olette?

Normaalisti koirasta ei ole riskia oman lauman jasenille ainakaan. Meilla lapset ovat silloin talloin keskenaan kotona saksanpaimenkoiran ( nyt 8kk ) kanssa, mutta vain 11v. esikoinen saa ulkoiluttaa sita yksin.

Kiitos kommenteista :)

Tuli vähän skitso olo noista joistain ketjuista, joissa oltiin sitä mieltä ettei suunnilleen alle 16-vuotiaita saa _koskaan_ jättää koiran kanssa yksin. Ja tietysti eläin on aina eläin, mistäs niistä tietää.

Ei vaan koiraihmisenä ja lähes aina koiran omistaneena ole tullut miettineeksi asiaa tästä vinkkelistä kun on niin tottunut siihen että joku karvakorva aina jaloissa pyörii... :)

Höpö höpö, ei näistä listalaisista ja heidän kommenteistaan kannata välittää. Tervepäisestä ja kiltistä koirasta on seuraa lapselle. Omaa koiraa ei lapsi tule koskaan ulkoiluttamaan (ainakaan ennen kuin on 15 v), mutta muuten koululainen ja koira voivat hyvin olla kotona kahdestaan.

Mä luotan, että toi kääpiövillakoira ei tapa tota 8 vuotiasta. Se jopa saa ulkoiluttaa sitä. vaikka tänäänkin se valehteli mulle, et oli siivonnut koirankakat jalkakäytävältä, vaikka ei ollutkaan. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä luotan, että toi kääpiövillakoira ei tapa tota 8 vuotiasta. Se jopa saa ulkoiluttaa sitä. vaikka tänäänkin se valehteli mulle, et oli siivonnut koirankakat jalkakäytävältä, vaikka ei ollutkaan. :xmas:

Heh, sinulla on koiraasi aika kova luottamus ; )

Yhteistyössä