Koira karkasi eilen pihaltaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Matma

Aktiivinen jäsen
03.04.2008
1 134
0
36
Olipa eilen rentouttava lenkki, kun isokokoinen koira karkasi pihaltaan, kun kävelin ohi oman koirani ja rattaiden kanssa. Oli siinä tytön (varmaan jotain 16 v) kanssa leikkimässä eikä totellut sitten pätkääkään. Kun huomasi, että koira lähtee meitä kohti eikä kuuntele, niin huusi vaan, että "ei se pure". Joo, onneksi oli aika säyseä koira, mutta tuo mun ei ole. Varsinkaan jos on itse hihnassa ja toinen vapaana. Alkoi toinenkin siinä hermostua, kun mun koira räyhäsi heti, jos tuli lähelle. Vähän hirvitti tilanne, meinasin päästää oman koirani vapaaksi, että tappelulta vältyttäisiin (tiedän, että olisi paljon tyynempi niin), vaikka oli rautatie melkein vieressä. Eikä tuo koira antanut kiinni, ei sitten millään. Juoksi vaan tytön ohi, kauhea vauhti päällä. Peräänkin lähti, vaikka päästiin jo pois näköetäisyydeltä. Ja taas tyttö juoksi perässä... Lähemmäs puoli tuntia siinä varmaan säädettiin, kunnes sai koiransa kiinni. Eikä hihnaa tietenkään ollut siinäkään vaiheessa...

Enpä taida enää sen talon ohitse kävellä, jos on toistekin vapaana tuo.

Mä en yleensä piittaa jos koirat ei tottele omistajaa. Vähän aikaa sitten pari koiraa meinasi tulla minun pienten koirien luokse eivätkä omistajat tehneet elettäkään pyytääkseen koiria pois. No tulipa heille sitten vähän kiire kun läksin omien kanssa juoksemaan tielle ja heidän koirat juoksee perässä.
Minä olen myös tunnettu siitä että potkin toisten koirat pois omieni kimpusta.

Kirjoitin pitkän pätkän, mutta sit tää sekos.

Ei kannata ainakaan päästää koiraansa vapaaksi. Joudut korvausvelvolliseksi, jos sattuukin jotain ikävää.

Meille on sattunut kanssa muutaman kerran noin. Eihän siinä mitään jos on vahinko kyseessä, mutta jos joku tonttu pitää vaan muutenvaan vapaana "tää on ihan kiltti", niin alkaa kyllä ärsyttään, kun se toisen koira vaan ei välttämättä niin kiltti sitten olekaan..

Olen joutunut ottaan koirani hallintaan mm. istumisella ja tarkalla katsekontaktilla, pariin otteeseen mennyt tosi lujaa pois tilanteesta ja kerran jouduin nostamaan oman koiran kaulapannasta ylös kun pieni isolla ekolla varustettu fifi "hyökkäsi" toisen iholle. No en kuitenkaan halunnut, että meidän iso piski tappais kertapurasulla tuon koiran. Siispä nostin ite fifin pois ja pidin omaa koiraa etäällä.

Täällä landella on ihan arkipäivää että koirat lähtevät pihoistaan poukkoilemaan laumani luokse. Mä en anna omien koirieni tapella, joten suojelen niitä ja häädän irtopiskin neljäykkösellä ja karjumalla. Karjasen myös sinne pihan suuntaan josta irtolainen tuli, että hakevat koiransa vielä kun siitä jotain haettavaa on.

Onneksi asumme kylän ulkopuolella joten täällä ei naapureita, eikä varsinkaan koiria ole. Lenkillä tulee vaan tavattua näitä irtolaisia.

Meidän entinen narttu koira joutui uros koirien (tulivat aidasta läpi) raatelemaksi. Repivät mahan ja kurkun auki. Omistaja yritti ruikkia niitä vesipistoolilla eikä saanut mitään kontrollia koirilleen.
Omistaja aneli, etti tehtäisi ilmoitusta, kun koirat olivat muotovalioita :o |O
Hyvä, ettei teille käynyt kuinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Meidän entinen narttu koira joutui uros koirien (tulivat aidasta läpi) raatelemaksi. Repivät mahan ja kurkun auki. Omistaja yritti ruikkia niitä vesipistoolilla eikä saanut mitään kontrollia koirilleen.

Ja kai te silti teitte?

Uros koirien ei tulisi milloinkaan raadella ainakaan narttua!

Hei oikeesti toivon että teitte ilmoituksen :o
Meinaan luonnehäiriöisiä ei tule käyttää jalostukseen oli ne sitten kuin kauniita tahansa.

:( Kamala kokemus. Saanko udella että minkä rotuisia hyökkääjät olivat?

Minun pahin tilanteeni kävi kun vieraasta pihasta tuli pensasaidan läpi pikkuinen villakoirauros. Se oli aivan älyttömän vauhkoontunut hormooneistaan ja alkoi astumaan steriloitua sakemanninarttuani. Koiralla oli jo vehje kovaa vauhtia menossa narttuuni ja minul oli täys työ pidellä koiraani ettei se olisi syönyt sitä villakoiraa. Karjuin pihan suuntaan aivan huolella ja roikotin sakemanniani etuosaa ilmassa. Pikkuista puudelia potkin pois koirani luota.. Kyllä oli puudelin omistaja järkyttyneen näköinen kun eihän hänen pikku mussunsa ole potkuja ansainnut, se oli toi iso paha "susikoira" jonka pitäisi saada kyytiä. |O |O Jep, jep. Me vaan käveltiin yleisellä kävelytiellä ja koirani oli hihnassa.

Ne koirat kyllä lopetettiin. Meillä oli silloin kultainen noutaja ja ko. koirat olivat (3kpl+1sekarotunen ) tanskandoggeja. Onni onnettomuudessa oli, että kävivät meidän koiran kimppuun, eivätkä hyökänneet vieressä olevan ala-asteen pihalle lasten kimppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Kyllä oli puudelin omistaja järkyttyneen näköinen kun eihän hänen pikku mussunsa ole potkuja ansainnut, se oli toi iso paha "susikoira" jonka pitäisi saada kyytiä. |O |O Jep, jep. Me vaan käveltiin yleisellä kävelytiellä ja koirani oli hihnassa.
Tuohon asenteeseen mäkin olen törmännyt. Kun se pikkuinen isolla ekolla varustettu fifi hyökkäs mun koiran iholle, jolloin jouduin nostamaan koko koiran kaulapannasta ilmaan, ettei olisi tehnyt suurta vahinkoa pienelle koiralle, niin omistaja vaan katseli ja tokaskin jotain, että onpa hyvä, että sait pidettyä sen koirasi kiinni ja että onko se hieman vihainen...

Ja siis sen koira ihan puri surutta mun koiraa, roikkui ihossa niin kiinni, että oli työ saada se koira irti. Mutta eihän sitä nyt syyttää voi. Katsos, ei pieni koira mukamas vaurioita aiheuta.. Ja koira oli kuuro, niin ei "osaa" niin käyttäytyä...

Sama pikkukoira kävi toisen kultaisennoutajan kimppuun koirapuistossa. Kultsun omistaja nosti fifiä niskasta, jolloin se meinas purra vielä kultsun omistajaakin (oli kultsun hännässä kiinni, eikä meinannut irroittaa). Kultsu kerran hieman napautti fifiä. Ei edes anteeksipyyntöä omistajalta. Ja he jäivät koirapuistoon, kultsun omistaja kyllä joutui lähteen.

Olisi kyllä pitänyt tehdä tuosta ilmoitus nyt näin myöhemmin ajateltuna...

Ne koirat kyllä lopetettiin. Meillä oli silloin kultainen noutaja ja ko. koirat olivat (3kpl+1sekarotunen ) tanskandoggeja. Onni onnettomuudessa oli, että kävivät meidän koiran kimppuun, eivätkä hyökänneet vieressä olevan ala-asteen pihalle lasten kimppuun.

Todella ikävä juttu. Onneksi koirat on montussa.

Tuntuu jotenkin niin hullunkuriselle yhdistelmälle; dogit raatelemassa noutajaa ja doggeja suihkutellaan vesipyssyllä. *Pyörittelee silmiään*
Itse olen jonkun kertaa joutunut menemään tappeluihin väliin, eikä edes mieleeni ole tullut mikään hiton vesipyssy! :o

Huh huh. Tosi hurjaa. Vaikka siitä olisi jo aikaa, niin :hug:
Tosi uhkaavaksi tilanne ei onneksi päässytkään. Tuo mun koira oli kuitenkin se ärhäkkäämpi osapuoli, ja se pysyi jotakuinkin aisoissa. Puolet pienempi oli kuin tuo irrallaan ollut, niin pelotti koko ajan, että koska se ärsyyntyy ihan tosissaan.

Tuntuu jotenkin niin hullunkuriselle yhdistelmälle; dogit raatelemassa noutajaa ja doggeja suihkutellaan vesipyssyllä. *Pyörittelee silmiään*
Itse olen jonkun kertaa joutunut menemään tappeluihin väliin, eikä edes mieleeni ole tullut mikään hiton vesipyssy! :o

Ei kannata ikinä mennä koirien väliin!! Ei edes oman kahden tappelevan koiran väliin! Olet nopeasti vainaja sen jälkeen varsinkin jos on isoista koirista kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Ei kannata ikinä mennä koirien väliin!! Ei edes oman kahden tappelevan koiran väliin! Olet nopeasti vainaja sen jälkeen varsinkin jos on isoista koirista kyse.

Kyllä mä meen. =) Itsellä on kokemusta vain sakemannien välisistä kahakoista ja yli 10-vuotta sitten sain viimeksi tappelun seurauksena kulmurit reiteeni. En mä voi katsoa vierestä koirieni kahakoita. Varsinkaan narttujen välisiä, tai jossa toinen on selvästi altavastaajana. Kyllä minulla on keinot jolla saan koiran irroittamaan otteensa toisen kurkusta... :whistle:

Enää ei onneksi lauman sisäisiä tappeluita ole ollut vuosiin, sillä koirat ei ole keskenään missään tekemisissä.

Yhteistyössä