Koirani puri toista koiraa tapellessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitäs nyt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiukuttaa sekin, ettei tää nainen ite voi tulla hoitaan tätä asiaa vaan pistää miehensä asialle. Sit kun yritin sille selittää, että tää juttuhan nyt oli ihan puhtaasti inhottava tapaus ja vahinko kaikin puolin, niin se vaan totes, ettei normaali korvien välistä kunnossa oleva koira pure toista koiraa missään tappelutilanteessakaan. Vai niin...

Tosta hyvästä: älä maksa. Kiellä kaikki. Maksakoot itse. Sä et edelleenkään tehnyt mitään väärin. Ja se nainen tiesi, ettei koirat tule toimeen, niin oma vika, kun päästi lähelle.

Ja mun on helppo täältä sanoa, kun ei ole koiraa eikä mitään kokemusta koirista :D .

Pakko nostaa vielä! Eipä tällä miehellä kauan nokka tuhissut vaan äsken marssi ovelle tutkimaan meidän nimikylttiä ja paineli takas autoonsa ja ilmeisesti menee tekemään sitten sen rikosilmoituksen...

Pakko nostaa vielä! Eipä tällä miehellä kauan nokka tuhissut vaan äsken marssi ovelle tutkimaan meidän nimikylttiä ja paineli takas autoonsa ja ilmeisesti menee tekemään sitten sen rikosilmoituksen...

sinuna rimpauttaisin poliiseille

mitäpä mä niille sanon....?! Tiedän, ettei tää tapaus mene sinne poliisille sellaisena kuin se on tapahtunut, joten syylliseltähän koirani näyttää, jos tämän toisen koiran omistajat tarpeeksi värittävät juttua...

mitäpä mä niille sanon....?! Tiedän, ettei tää tapaus mene sinne poliisille sellaisena kuin se on tapahtunut, joten syylliseltähän koirani näyttää, jos tämän toisen koiran omistajat tarpeeksi värittävät juttua...

Kerrot, mitä tapahtui ja kerrot, että tiedät ettei tarina tule oikeanlaisena poliiseiden korvaan. Kysyt, että mitä tästä voi seurata.

Kannattaa varmaan alkaa soittelemaan aika pian... Kerro, mitä sieltä sanotaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mitäs nyt?:
Kun olimme ohittaneet koiran ja se jatkoi vaan uhoamista , oma koirani meni myös uhoamaan ja heille tuli noin sekunnin kontakti (tappelu) jossa ilmeisesti oma koirani ehti puraista tätä toista korvaan tai sitten haava tuli ihan vahingossa hampaiden lonksutuksesta.

Tässä tuli musta kaikki oleellinen. Kummallakaan omistajalla ei puraisuhetkellä ollu koira hallinnassa. Se, kulkiko ap:n koira sitä ENNEN nätisti vierellä on sivuseikka, jos kuitenkin koira pääsi ohituksen jälkeen toiseen kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitäs nyt?:
Kun olimme ohittaneet koiran ja se jatkoi vaan uhoamista , oma koirani meni myös uhoamaan ja heille tuli noin sekunnin kontakti (tappelu) jossa ilmeisesti oma koirani ehti puraista tätä toista korvaan tai sitten haava tuli ihan vahingossa hampaiden lonksutuksesta.

Tässä tuli musta kaikki oleellinen. Kummallakaan omistajalla ei puraisuhetkellä ollu koira hallinnassa. Se, kulkiko ap:n koira sitä ENNEN nätisti vierellä on sivuseikka, jos kuitenkin koira pääsi ohituksen jälkeen toiseen kiinni.

Itse olinkin ajatellut jonkinlaista summan puolittamista, koska kuitenkin molemmat koirat rähisi ollessaan kiinni. Eli vika mielestäni oli siis molemmissa, eikä vain meissä!

Kaunakohan kestää ennen ku poliisi ottaa yhteyttä tällasessa tapauksessa?

Ei mene kauaa. Oma koirani karkasi toisen koiran päälle purren tätä vierasta koiraa jalkaan. Poliisi otti yhteyttä jo seuraavana päivänä. Seuraamuksia ei tullut, vaan kehoitus tarkistaa koiran kytkentä vastaisuuksien välttämiseksi.

Kiitos linkistä! :) Tilanne oli vain hieman erilainen nyt, sillä tämä toinen koirahan uhitteli heti ensinäkemältä ja vasta noin puolen minuutin uhittelun jälkeen omani suuttui. Eli kyse ei ollut siitä, että omani olisi "ilman syytä yhtäkkiä" hyökännyt kimppuun... Eikä siinä kumpikaan sen enempää hyökännyt toisen kimppuun vaan uhittelusta tuli tappelu...

Soittaisin poliisille NYT ja kertoisin tilanteen ja pyytäisin ottamaan lausunnon. Mä olisin kyllä oman koirani kanssa painellut vikkelästi eri suuntaan jos tiedän ettei tulis toimeen jonkun tietyn koiran kanssa. Onneks meillä siis ei ole tuollaista! Laskun puolitus olis ollut hyvä idea, muta ilmeisesti sillä toisella koiralla on m**kut omistajat, jotka koittaa maksattaa ap:lla kaikki. Kummassakin kun on syytä!

Et maksa. Sulla oli koira kiinni hihnassa ja sillä fleksillä kiinni. Korkeintaan puoliksi mutta tollasen uhon jälkeen en maksais siltikään. Viekööt poliisille. KOirat tappeli, sun koira "voitti", ei se tarkota että te maksatte. On koiria ollu ja on ja olen joutunnu ite maksamaan 1 koiran haavan ja antibiootti kuurin, ajattelin että v'''u mitä inisijöitä kun koiraan tuli naarmu ja maksoin. Ei olis pitänny maksaa! Koirassa oli niin pieni naarmu että ei tosikaan, itse asiassa ei välttämättä ollu edes meidän koiran tekemä koska niiden koira tuli piikikkään pensaan läpi tielle,,,

Odotat rauhassa sitä yhteydenottoa vastapuolelta, ja menet sitten sen kirjallisen vaatimuksen kanssa käymään poliisilaitoksella kysymässä miten pitäisi toimia. Periaatteessa et ole korvausvelvollinen, mutta lain tulkinta on aina arvoitus. Voi olla, että halvemmaksi tulisi maksaa suosiolla korvaukset, mutta kannattaa kysyä poliisin mielipide asiaan.

Ei ole ihan yksioikoinen juttu, mutta kyllä mä näkisin tämän tilanteen niin että se jonka koira puree, maksaa.

Sinä olisit voinut sanoa omistajalle että vie sen elukkansa kauemmas...mielestäni olikin siis varsin typerää sinulta(kin) lähteä ohittamaan (läheltä kun toisella on koira flexin päässä pitkällä remmillä ) koiraa jonka tiedät olevan sellainen joka ei omasi kanssa toimeen tule.

Mä en päästä KOSKAAN mun koiria muiden lähelle ja jos omistajilla on pitkät remmit niin käsken ottamaan koiran lyhyemmälle hihnalle. Mun omani kyllä käyttäytyvät nätisti, mutta koskaan en voi siitä toisesta koirasta tietää.
Jos omani lähtisi hyökkäämään jostakin syystä toisen koiran päälle (olkoonkin niin että se toinen on homman aloittanut jne.) enkä saisi koiraani pidetty hanskassa siten, ettei se iholle pääse, niin kokisin kyllä että vika olisi minussa ja olisin valmis maksamaan mahdolliset eläinlääkärikulut.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Sinä olisit voinut sanoa omistajalle että vie sen elukkansa kauemmas...mielestäni olikin siis varsin typerää sinulta(kin) lähteä ohittamaan (läheltä kun toisella on koira flexin päässä pitkällä remmillä ) koiraa jonka tiedät olevan sellainen joka ei omasi kanssa toimeen tule.
Paitsi, et me oltiin risteyksessä ja tämä koira tuli yhtäkkiä siltä pitkällä flexillä kun olimme jo risteyskohdassa.

Jos jostain kumman syystä tuollaiseen tilanteeseen joutuisin.. mikä ei ole mahdollista, niin kyllä kuvittelisin molempien vastaavan omien koiriensa naarmuista.. entä jos sinun koirasi olisi loukkaantunut.. olisivatko he maksaneet?

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Paitsi, et me oltiin risteyksessä ja tämä koira tuli yhtäkkiä siltä pitkällä flexillä kun olimme jo risteyskohdassa.

No oisit vaikka sitten juossut karkuun sinne suuntaan mistä tulittekin.

En mä tarkoita että sä nyt oisit tässä se paha, mutta fakta on nyt se, että se oli kuitenkin sun koira joka hermostui niin paljon, että puri. Se toinen vaan louskutti naamaansa, sun koiralla hirtti kunnolla kiinni.

Mun koiraa on purtu samankaltaisessa tilanteessa joskus vuosia sitten. Paitsi, etttä mun koira oli aika pentu vielä ja alistuikin tälle vanhemmalle, joka hyökkäsi ja puri. Molemmat hihnan päässä olijat oltiin vastuussa. Mun koiralle tuli pieni haava, mut ei mulla käyny mielessäkään lähteä syyttämään toista koiraa kun omistajastahan se on kiinni että koirat pääsevät ottamaan kontaktia.

Yhteistyössä