koira näykkäsi lasta, mitä tehdä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
hetkeksi käänsin selkäni ja heti tapahtui.. tietysti. lapsi satutti koiraa ja koira ulahti ja näykkäsi. lapsen nenässä on ihan nuppineulanpään kokoinen rupi. nyt mietin mitä pitää tehdä.. 4 vuotta on sovussa eletty, koira 5v ja lapsi 4. olis varmaan piikin paikka? kyseessä pieni seurakoirarotu. kumminkin mietityttää.. mun vikani kun en ehtinyt väliin:( mitään moralisointia en sitten kaipaa.. ahdistaa muutenkin.

Älä nyt yhdestä vahingosta piikille vie. Tuon ikäisen lapsen pitäis jo tajuta, ettei koiraa saa satuttaa. Nyt vaan lapsoselle kurinpalautus ja teroitat mieleen kuinka koiran kanssa ollaan.

VAikea tilanne. rakas lemmikki ja perheenjäsen eikä mitään isoa vielä sattunut. Mutta on aina se riski, että jotain sattuisi. Kannattaisikohan sinun jutella vaikka eläinlääkärin kanssa ja kysyä hänen näkemyksiään? Eläinlääkärit jos ketkä ne eläimet tuntee ja osaa ehkä auttaa siinä, mikä on ylireagointia ja mikä ei. Jotenkin en usko, etteikö mikään koira reagoisi näykkäsemällä jos häntä revitään. Mutta silti, ehkä siitä in hyvä jutella jonkun kanssa joka todella tuntee rodun, tietää paljon vastaavista tilanteista ja siitä, miten niissä on toimittu.

Eihän se koiran vika ole jos puolustaa itseään kun lapsi kiusaa! Lapselle tiukka puhuttelu että koiraa ei kiusata. Enemmin vanhemman pitää katsoa peiliin missä on mennyt vikaan kun lapsi ei osaa käsitellä eläintä.

Teillei arvojärjestys oo ehkä ihan kohillaan.
Tiedätkö et teet siinä helkkarin väärin et olet aina pelastamassa koiran lapselta.
Sille koiralle kuuluu näyttää paikkansa,ja sitä kuuluu torua,kouluttaa.
ja lapselle kuuluu opettaa että koiraa ei saa kiusata,ei edes silloin kun kukaan ei nää!!!

tuo rotu ei sovi ulkokoiraksi. olen pitänyt ihan itsestäänselvyytenä, että koira lähtee heti jos vastaavaa sattuu:( ja tiedän että tälläkin palstalla se on yleinen mielipide. mutta kun siinä oli syytä lapsessakin (ja minussa) vaikka mun mielestä koira ei saisi ikinä koskaan napata kiinni noin vaikka mitä tapahtuis:(

hei tee niin kuin tuttuni!
hän
antaa vaan asian olla.

Koiransa on näykkinyt jo useampaa lasta jotka pihan ohi menee ja lapsia jotka kylässä olleet. Mutta kun koira niin rakas!
Koira on kiltin oloinen mutta vaan ottaa yhtäkkiä kontaktin hampailla naamaan silloin kun joku ohittaa sen.Ja kerta sen verran iso koira on 3 ja 4 vuotiatten naamat kuonon tasolla!

Onneksi ei olla enään lähi piirissä.

itse en monesti katsoisi tuota touhua.

En ole varma, miltä itsestäsi tuntuu? Sinä tiedät mikä on turvallisinta ja parasta.. :/ VAikea sanoa! Ihan hyvä ajatus kysyä eläinlääkäriltä, vaikka sekin on vain yksi mielipide. Itse en haluaisi vaarantaa lasta.. ja 4-vuotias on vielä pieni ja ymmärtämätön.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuo rotu ei sovi ulkokoiraksi. olen pitänyt ihan itsestäänselvyytenä, että koira lähtee heti jos vastaavaa sattuu:( ja tiedän että tälläkin palstalla se on yleinen mielipide. mutta kun siinä oli syytä lapsessakin (ja minussa) vaikka mun mielestä koira ei saisi ikinä koskaan napata kiinni noin vaikka mitä tapahtuis:(

Melkoinen periaate,kun oikein itse olet ajanut teidät tuohon tilanteeseen.

Anna nyt koira edes sellaseen perheeseen joka sen kaa osaa jotain tehdäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kyllä koira vaan saa napata kiinni jos sitä satutetaan!

ikinä koskaan ei pidä unohtaa että se pieni seurakoirakin on koira, eläin, joka puolustautuu jos sitä satutetaan!

mun mielestä teki kyllä ihan niinkuin koiran kuuluukin ja mikä varmaan on ihan luonnollista ihmisillekin että jos joku satuttaa niin puolustaudutaan. Mietin vaan et jos teil on ollu koira ja lapsi noin kauan yhdessä et miten lapsi ei viel 4v tajua ettei koiraa kiusata? Meidän poika on pari kk yli vuoden ja tajuaa jo ettei kissaan kosketa kun se nukkuu ym elikkäs nyt vähän johdonmukaisuutta ja selkärankaa kasvatukseen! Musta ei oo ihan ok et koira tapetaan siitä hyvästä et lapsi satuttaa sitä..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
En ole varma, miltä itsestäsi tuntuu? Sinä tiedät mikä on turvallisinta ja parasta.. :/ VAikea sanoa! Ihan hyvä ajatus kysyä eläinlääkäriltä, vaikka sekin on vain yksi mielipide. Itse en haluaisi vaarantaa lasta.. ja 4-vuotias on vielä pieni ja ymmärtämätön.

Sen verran iso kuitenkin että ymmärtää miten eläimiä kohdellaan.

Juu,lapselle kunnon puhuttelua ja miettisin kuitenkin tuota koiran kanssa yhdessä elämistä jatkossa.Vaikea tilanne,mutta koskaan ei voi tietää pureeko koira toisen kerran :/

Koiran suu on tunnetusti karmea bakteeripesäke joten neuvoisin käyttämään lasta lääkärissä.Joku täti oli meinannut kuolla pari vuotta sitten verenmyrkytykseen,kun leikin tiimellyksessä koiransa kanssa oli koiran hammas vanhigossa tehnyt pienen reijän käteen :o ...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
hei tee niin kuin tuttuni!
hän
antaa vaan asian olla.

Koiransa on näykkinyt jo useampaa lasta jotka pihan ohi menee ja lapsia jotka kylässä olleet. Mutta kun koira niin rakas!
Koira on kiltin oloinen mutta vaan ottaa yhtäkkiä kontaktin hampailla naamaan silloin kun joku ohittaa sen.Ja kerta sen verran iso koira on 3 ja 4 vuotiatten naamat kuonon tasolla!

Onneksi ei olla enään lähi piirissä.

itse en monesti katsoisi tuota touhua.

tätä ei voi mitenkään verrata ap:n tilanteeseen.

Joo, ei todellakaan ole piikin paikka. Jos ei tuon ikäinen lapsesi tiedä miten eläinten kanssa ollaan, niin tuo tulee tapahtumaan uudelleen, jos eläimen lähelle vaan pääsee. Tai jos tuosta oppisi. Toki monet pikkukoirat on helposti ärsyyntyviä ja kovia näykkimään, jos koirasi on sellainen, niin kantsii etsiä sille uusi koti, jossa ei ole lapsia.

Yhteistyössä