koira näykkäsi lasta, mitä tehdä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä jatkatte koiran kanssa niinku tähänkin asti ja lapselle opetetaan vaan paremmin miten koiran kanssa ollaan ja jos ei osata olla niin sit koiraan ei kosketa ollenkaan.. Jos uskot että koiran ja lapsen yhteiselosta ei tuu mitään niin sitten luovutatte lapsen eikun siis koiran lapsettomaan perheeseen ja seuraava koira tuleekin teille sitten vasta jos ja kun lapsi on sen ikäinen et osaa olla koiran kanssa, ehkä vasta vuosien päästä?

meillä on aina ollut eläimiä...niin kauan kun muistan, kyllä meille on opetettu ettei koiria kiusata, ja samoten koirille opetettu.

Nytkin kun mummolassa käydään 1.5vuotiaan kanssa nii vastassa on heti 5 koiraa...pienimmät chihuja ja isoin valkoinen paimenkoira.

Tytölle ollaan opetettu että sievästi saa koiria hoitaa ja silittää. Koskaan en oo ollu huolestunut. Toki tilannetta pitää seurata.

Koira tekee ihan oikeen puolustaessaa itseään, ja kuitenki isommasta lapsesta kyse joka ymmärtää puhetta ja antaa puhetta takaisin (verrattuna esim. 1.5v)

ajattelin jo, etten tähän ketjuun enää viitsi kirjoittaa. en tiedä tarkalleen, mitä tapahtui. olin just kumartuneena ottamaan pyykkejä koneesta, lapsi ajeli semmosella muovitraktorilla tossa eteisessä. sai sen synttärilahjaksi pari päivää sitten, ja se oli tarkoitus viedä ulos leluksi. koira jäi alle (tai joku raaja jäi, en ole varma kun en nähnyt). en tiedä, oliko tahallista vai ei. lapsi oli ja on todella järkyttynyt asiasta (toki niin olen minäkin) koira näyttäis olevan ok, mutta anoppi tulee viemään sen eläinlääkäriin parin tunnin päästä. niinkuin jo alussa mainitsin, meillä on mennyt kaikki tosi hyvin tähän saakka, eikä lapsi todellakaan saa tai ole saanut, saati yrittänytkään kiusata eläintä ennen! mun mieli on todella sekava nyt. "onni" onnettomuudessa on se, että koira on noin pieni, eikä varmastikaan saa kovin vakavaa tuhoa aikaseksi. entäs, jos oliskin joku rotikka? miettisinkö vielä sillonkin, että mitä tehdä. entäs jos tämä tapahtuu uudestaan. joku ääni mun päässäni sanoo, että se oli vaan inhimillistä, vahinko, sitä sattuu. tunnen itseni kamalan huonoksi äidiksi ja ihmiseksi.

Jos tosta syystä antaa piikin ni huh huh. Jos meidän mukulat kiusaa/satuttaa koiraa, niin varmasti saa koira näykkästä. Mitäs ei opettele käyttäytyy koiran kanssa. Koira teki oikein

No huh huh!!! Siis en voi uskoo että tuosta olet koiraa lopettamassa. Koira on reagoinut ihan oikein jos lapsi on sitä kiusannut ja jos pieni naarmu vain nenässä. Kyllä meilläkin koirat ärähtää jos muksut kiusaa, ja on ottaneet välillä kiinnikin mutta koirat osaa ottaa myös sievästi!! ois saanu jo miljoona kertaa viedä piikille. Aika ajattelematon ole!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ajattelin jo, etten tähän ketjuun enää viitsi kirjoittaa. en tiedä tarkalleen, mitä tapahtui. olin just kumartuneena ottamaan pyykkejä koneesta, lapsi ajeli semmosella muovitraktorilla tossa eteisessä. sai sen synttärilahjaksi pari päivää sitten, ja se oli tarkoitus viedä ulos leluksi. koira jäi alle (tai joku raaja jäi, en ole varma kun en nähnyt). en tiedä, oliko tahallista vai ei. lapsi oli ja on todella järkyttynyt asiasta (toki niin olen minäkin) koira näyttäis olevan ok, mutta anoppi tulee viemään sen eläinlääkäriin parin tunnin päästä. niinkuin jo alussa mainitsin, meillä on mennyt kaikki tosi hyvin tähän saakka, eikä lapsi todellakaan saa tai ole saanut, saati yrittänytkään kiusata eläintä ennen! mun mieli on todella sekava nyt. "onni" onnettomuudessa on se, että koira on noin pieni, eikä varmastikaan saa kovin vakavaa tuhoa aikaseksi. entäs, jos oliskin joku rotikka? miettisinkö vielä sillonkin, että mitä tehdä. entäs jos tämä tapahtuu uudestaan. joku ääni mun päässäni sanoo, että se oli vaan inhimillistä, vahinko, sitä sattuu. tunnen itseni kamalan huonoksi äidiksi ja ihmiseksi.

Jos olisi ollut rotikka tuskinpa vain olisi lapsesi saanut sitä edes satutetuksi. Mutta oikeesti. Jos koira käyttäytyy aina aikuisia kohtaa hyvin yms niin syy on siellä hihnan päässä! Kaikki aina olettaa koiran tietävän heti mikä se nyytti on joka kotiin tuodaan. Toiset koirat sopeutuu paremmin kuin toiset, mutta yleisesti jotain pitää aina opetella uusiksi. Mielenvikaiset koirat ovat harvinaisia. Yleensä syy on tosiaan siellä hihnan toisessa päässä...

Ton rotuiset koirat nyt ei ehkä ole ihan niitä lapsiperheen koiria.

Siis koiraan on sattunut,hän on säikähtänyt ja näykkäissyt.Normaalia koiralta.
Tää nyt ei silti ole ihan ilman mitään syytä käynyt lapsesi päälle,,,,vaan lapsesi on käynyt koiran päälle.

Jos mitään hätää ei ole eikä mitään sattunut niin miksi pois? ansaitsetkin tuntea itsesi huonoksi ihmiseksi sillä sitä sinä todellakin olet jos koiran lopetat tuon takia. eriasia, jos olisi kunnolla käynyt kiinni. Miksi yleensä ottaen olet koiran hankkinut...? älä hanki ainakaan uutta. Anna koiran olla ja muistutat vasta edes lapsellesi mitä voi käydä. Tulevaisuudessakin voi olla että lapsi kiusaa koiria koska oppii näin koiran olleen paha vaikka paha oli lapsi itse. Voi myös myöhemmin aiheuttaa lapselle aikamoiset traumat kun uistaa miksi koira kuoli. miksei koiralle voi etsiä uutta kotia? eikö eläimellä ole mitään arvoa? vie itsesi ja lapsesi piikille? ihminen on eläin siinö missö koirakin.

Onni onnettomuudessa et koira on noin pieni,juu onhan se jos lasta ajattelee.
Noin pienelle koiralle vaan vähän pahempi paikka kun 4vuotias päättää rynnistää jollain helvetin traktorilla päälle.

Jotkut koirat eivät sovi lapsiperheeseen. Eihän se toki koiran vika ole, se on eläin, mutta todella helposti koira tuossa tilanteessa puri. Lapsiperheen koiran hermojen pitää olla vähän pitävämmät kuin sellaiset, että heti puree, jos sattuu. Koiralla kun on myös muita keinoja kuten murina.

Ap on oikeassa siinä, että jos kyseessä olisi ollut joku iso rotu niin vastausket olisivat toista luokkaa. Pikkukoirille monet sallivat käyttäytymistä jota isolle rodulle ei sallita.

Ei ap voi olla koko ajan silmät selässä vahtimassa ettei lapsi vain vahingossa tai tahalleen ehdi satuttamaan koiraa.

Ja jollakin oli hieman yli 1-vuotias lapsi joka osaa jättää koiran rauhaan. Joo, kyllä munkin lapset on yksivuitiaina osanneet jättää eläimet rauhaan. Mutta kun tulee uhmaiän myötä se oma tahto voimakkaammin esiin niin ei ne lapset enää olekaan niin yksinkertaisia ja helppoja ;) Tietenkin lapselle tulee opettaa miten eläimiä kohdellaan, mutta kun joka sekuntti ei voi valvoa ja ap tapauksessahan lapsi ei edes voisi mennä koiran lähelle, koska voisihan lapsi vaikka vahingossa tönäistä koiraa ja koira purisi. Ikävä tapaus, mutta koira yleensä puree toisenkin kerran, kun se kynnys on jo alentunut. Ja koira yleensä puree lasta kasvoihin. En minä uskaltaisi purevaa koiraa lapsiperheessä pitää.

Siis meneekö se koira lääkäriin saamaan piikin?

Jos näin, niin mä voin kyllä ottaa sen ennemmin meille. En lupaa sitä itse pitää, mutta hyvän sijaiskodin tarjoan sille siksi aikaa että sille löydetään loppuelämän kestävä, pysyvä koti.

Mulla on ollut koiria "hoidossa" ennenkin ja ovat meiltä lähteneet viimeisen kotiinsa, eli yksikään koirista ei ole menyt kiertoon tms.

Ei kukaan voi olla noin tyhmä että vie koiran automaattisesti piikille tuon takia. Koira taitaa kyllästyttää, nyt sitten sait oivan tilaisuuden (tekosyyn) päästä siitä eroon? Ei ihme vaikka koira reagoikin noin kun lapsi huristi traktorilla päälle. Mutta kysymys kuuluukin, et ole ilmeisesti kouluttanut koiraa tai opettanut lasta miten koiran kanssa käyttäydytään?

Mutta provohan sä taidat ollakin, kun ei ole mielessä käynyt koiran koulutus tai sen luovuttaminen jollekin vastuullisemmalle omistajalle?

Alkuperäinen kirjoittaja mietteitä:
Ei ap voi olla koko ajan silmät selässä vahtimassa ettei lapsi vain vahingossa tai tahalleen ehdi satuttamaan koiraa.

Ei voi ei,ja jos pitää niin tuon koiran paikka on ihan jossain muussa perheessä.
Sellaisessa jossa sen koko osataan ottaa huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja Pah:
Jos olisi ollut rotikka tuskinpa vain olisi lapsesi saanut sitä edes satutetuksi. Mutta oikeesti. Jos koira käyttäytyy aina aikuisia kohtaa hyvin yms niin syy on siellä hihnan päässä! Kaikki aina olettaa koiran tietävän heti mikä se nyytti on joka kotiin tuodaan. Toiset koirat sopeutuu paremmin kuin toiset, mutta yleisesti jotain pitää aina opetella uusiksi. Mielenvikaiset koirat ovat harvinaisia. Yleensä syy on tosiaan siellä hihnan toisessa päässä...

Koirilla on erittäin paljon synnynnäisiä käytöongelmia. Monella koiralla on esim. arkuutta, hermojen kanssa ongelmia, aggresssiivisuutta ym. ihan synnynnäisesti. Valitettavasti näitä ongelmia saadaan aikaan tarkoituksella, kun pennutetaan heikkoluonteisia koiria.

Esim koiramme lehden lukeminen voisi sivistää aika montaa vastaajaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Ei voi ei,ja jos pitää niin tuon koiran paikka on ihan jossain muussa perheessä.

Niin perheessä, jossa ei ole lapsia, koska pienet lapset eivät osaa ottaa tuollaista huomioon.

Jotkut koirat eivät sovi lapsiperheeseen. Eihän se toki koiran vika ole, se on eläin, mutta todella helposti koira tuossa tilanteessa puri. Lapsiperheen koiran hermojen pitää olla vähän pitävämmät kuin sellaiset, että heti puree, jos sattuu. Koiralla kun on myös muita keinoja kuten murina.

Ap on oikeassa siinä, että jos kyseessä olisi ollut joku iso rotu niin vastausket olisivat toista luokkaa. Pikkukoirille monet sallivat käyttäytymistä jota isolle rodulle ei sallita.

Ja jollakin oli hieman yli 1-vuotias lapsi joka osaa jättää koiran rauhaan. Joo, kyllä munkin lapset on yksivuitiaina osanneet jättää eläimet rauhaan. Mutta kun tulee uhmaiän myötä se oma tahto voimakkaammin esiin niin ei ne lapset enää olekaan niin yksinkertaisia ja helppoja ;) Tietenkin lapselle tulee opettaa miten eläimiä kohdellaan, mutta kun joka sekuntti ei voi valvoa ja ap tapauksessahan lapsi ei edes voisi mennä koiran lähelle, koska voisihan lapsi vaikka vahingossa tönäistä koiraa ja koira purisi. Ikävä tapaus, mutta koira yleensä puree toisenkin kerran, kun se kynnys on jo alentunut. Ja koira yleensä puree lasta kasvoihin. En minä uskaltaisi purevaa koiraa lapsiperheessä pitää.

Nauran tälle sun tekstilles..

Pureva koira?Onhan tuo sitä kyllä:D
Lapsi huristi chihun päälle polettavalla traktorilla,herran jumala.

Nyt ei ole kyse mistään isosta koirasta mikä olisi ihan muuten vain tokassu naamasta kiinni.

tuo rotu ei sovi ulkokoiraksi. olen pitänyt ihan itsestäänselvyytenä, että koira lähtee heti jos vastaavaa sattuu:( ja tiedän että tälläkin palstalla se on yleinen mielipide. mutta kun siinä oli syytä lapsessakin (ja minussa) vaikka mun mielestä koira ei saisi ikinä koskaan napata kiinni noin vaikka mitä tapahtuis:(

Ni ihan varmaan vaistomaisesti nappas. Ei missään nimessä heti piikille.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:

Niin perheessä, jossa ei ole lapsia, koska pienet lapset eivät osaa ottaa tuollaista huomioon.

Meillä on lapsia ja meillä on ollut tuon rotuisia koiria.
Se riippuu ihan perheestä siis.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Siis meneekö se koira lääkäriin saamaan piikin?

Jos näin, niin mä voin kyllä ottaa sen ennemmin meille. En lupaa sitä itse pitää, mutta hyvän sijaiskodin tarjoan sille siksi aikaa että sille löydetään loppuelämän kestävä, pysyvä koti.

Mulla on ollut koiria "hoidossa" ennenkin ja ovat meiltä lähteneet viimeisen kotiinsa, eli yksikään koirista ei ole menyt kiertoon tms.

Ihanaa koiranelämää. Ensin yksi perhe, sitten joku väliaikainen perhe, sitten taas perhe... Pitää olla tosi tervehermoinen ja tervepäinen koira, että jaksaat tuollaista. Toivottavasti myös valikoit koirat joita "pelastat" etkä ota esim. todella arkaa koiraa väliaikaiseen kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:

Meillä on lapsia ja meillä on ollut tuon rotuisia koiria.
Se riippuu ihan perheestä siis.

Että teiillä on ollut tuollaisia pieniä lapsia ja koskaan kukaan ei ole vahingossa tönäissyt tms. koiraa. Ilmeisesti koira on sitten ollut eri tiloissa aina kun lapset on olleet liikkeellä. Koska en ole vielä nähnyt niin superrauhallista lasta, joka koko ajan katsoisi eteensä ja kulkisi varovaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pah:

Koirilla on erittäin paljon synnynnäisiä käytöongelmia. Monella koiralla on esim. arkuutta, hermojen kanssa ongelmia, aggresssiivisuutta ym. ihan synnynnäisesti. Valitettavasti näitä ongelmia saadaan aikaan tarkoituksella, kun pennutetaan heikkoluonteisia koiria.

Esim koiramme lehden lukeminen voisi sivistää aika montaa vastaajaa ;)

Valitettavasti näitä ongelmia saadaan aikaan kun pennutetaan sukulaisia. Ja aggressiivisuus on ainoa todellinen ongelma lapsiperheessä.

"Meidän upea valioyksilö Urho on käyny pukkaa jo 100 narttua paksuksi!" Huoh.. Siinä sitä onkin jo 98 liikaa...

Yhteistyössä