Koira osamaksulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Kenelläkään kokemusta koiran ostosta osamaksulla? Kuulin että tuttu oli näin ostanut koiran, syynä oli siis vain se ettei ollut kerralla maksaa yli tuhatta euroa. Ja ottamatta kantaa siihen onko viisasta ostaa koiraa osamaksulla niin kyselen että onko tämä kuinka yleistäkin? Suostuuko kasvattajat tähän mielellään?

No kyllähän noita osamaksulla ostetaan. Mutta jos oisin kasvattaja, niin en möis osamaksulla. Aika toivotonta saada rahoja takas, jos ei maksa.

Ja sitten se, että jos ei oo heittä äsitä rahaa..niin onks sillä ostajalla laittaa sitä koiraa sinne eläinlääkärillekään. Eli ei ehkä paras vaihtoehto kasvattajan näkökulmasta ajateltuna.

Ite maksan kerralla koko piskin aina. Äitini osti kerran osamaksulla, koska tämä oli tapana ko. kennelissä. Onhan siinä tietysti se, että jos koira onkin jotain muuta kuin luvataan (vaikka terveysasioissa häikkää)..niin on se aika toivotonta ostajanki periä niitä rahoja takas.

Voi jessus. Itse oon sitä mieltä että jos ei ole koiraa varaa maksaa kerralla, niin ei ole varaa myöskään ylläpitää. Mielipiteensä kullakin, tämä vain minun mielipiteeni. Onhan se kova raha heittää 1000e koiraan, jos tienaat esim. 2000e/kk. Mietitäänpäs vaikka eläinlääkärikuluja, niihin saa upotettua aivan V*TUSTI rahaa kun oma rakas koira pitääkin leikkauttaa jonkin sairauden vuoksi. Sitten on rokotukset ja madotukset ym mitkä pitää myös hoitaa.

Ja toinen asia, miksi pitää ottaa 1000e tyyris rotukoira jos ei ole siihen varaa? Kyllä ihan takuulla seropeistakin löytyy niitä kauniita ja hellyyttäviä, ei kaikki ole "kapisia ja tautisia ja luonnevikasia piskejä". :)

Alkuperäinen kirjoittaja Charlize:
Voi jessus. Itse oon sitä mieltä että jos ei ole koiraa varaa maksaa kerralla, niin ei ole varaa myöskään ylläpitää. Mielipiteensä kullakin, tämä vain minun mielipiteeni. Onhan se kova raha heittää 1000e koiraan, jos tienaat esim. 2000e/kk. Mietitäänpäs vaikka eläinlääkärikuluja, niihin saa upotettua aivan V*TUSTI rahaa kun oma rakas koira pitääkin leikkauttaa jonkin sairauden vuoksi. Sitten on rokotukset ja madotukset ym mitkä pitää myös hoitaa.

Ja toinen asia, miksi pitää ottaa 1000e tyyris rotukoira jos ei ole siihen varaa? Kyllä ihan takuulla seropeistakin löytyy niitä kauniita ja hellyyttäviä, ei kaikki ole "kapisia ja tautisia ja luonnevikasia piskejä". :)

plaaaaplaaplaaaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja .:

pakko peesata edellistä :D

Muutamankin tapauksen tiedän heti. Itse en tuohon kuitenkaan lähtisi, lähinnä siksi että koiran alkuajat on ne jotka maksaa muutenkin enkä haluaisi siihen enää mitään osamaksueriä päälle. Muutenkin teen tuollaiset ostokset mielelläni vasta siinä vaiheessa kun niihin on varaa.

aikaste lailla samoilla linjoilla tosin mä olen sitä mieltä et osamaksut asiassa kuin asiassakin ovat typeriä.... jos ei ole vara ostaa sitä heti niin säästää kuukauden pari.... tai enemmän... onhan noi eläinlääkäri kulut huimia... meillekkin kertyny pelkästään jo tän vuoden puolella reilu tonni mutta siihen päälle kun vielä harrastukset,koulutukset sun muut niin se tonni on vasta alkusoittoa.... MUTTA kukin tavallaan .

No eipä se nyt yksi yhteen mene jotta jos ei ole varaa ostaa tonnilla koiraa, ei ole myöskään varaa viedä koiraa eläinlääkäriin.

Mulla ei ole nyt juuri tällä hetkellä varaa ostaa tonnin koiraa. Mutta jos mun koira joka mulla siis jo on katkoo tänään jalkansa ja se pitää viedä läkäriin leikattavaksi niin se homma hoituu välittömästi, vaikka leikkaus maksaisi kaksi tonnia.

Jokainen varmaan ymmärtää että koiran osto ja eläinlääkärillä hoidattaminen ovat kuitenkin loppupeleissä 2 aivan eri asiaa.

Voihan siinä käydä niinkin, että ostaja säästää tonnin, ostaa koiran ja kun se jalka paukahtaa poikki, niin ei ole enää varaa viedä lääkäriin kun kaikki rahat on menneet siihen elukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
Alkuperäinen kirjoittaja .:

pakko peesata edellistä :D

No miks ei löydy kunnollista perustelua teiltä näille tärkeille asioille sitten? Että jos ei oo heittää sitä tonnia, nii mitä ihmettä teet sitten kun koiralle jotain tapahtuu? Koska tämä on ihan todennäköistä.

Mulla itellä on koiria ollut montakin kappaletta ja kyllä yks penikka sitten osas ittensä aina liemeen jäjrestää. Ensin se onnistu loukkaamaan tassunsa>kallis ellääk.visiitti. Sitten tuli kusitulehus (pyhänä)> kallis visiitti lääkärille. Sitten kusitulehduksia tämän tästä> kallista jatkuvalla syötöllä. Sitten tuliki virtakiteitä> helvetin kallis visiitti lääkärille. J aoli muuten aika kallis eka vuosi. Koiran hinta+rokotukset+mikrosiru+sairastelut ja tapaturmat.

Näihin on tosiaan varauduttava. Eli jos ei oo oikeesti kovin paljon rahaa, suosittelen sekarotuista. Ite näin jälkikäteen ottaisin sekarotuisen, koska sattumalta nämä sekarotuset on aina olleet niitä terveitä (vaikka sattumaa onkin ollut). Mutta turha siis maksaa 1000e koirast,a jos siihen ei oo varaa. Paljon parempi pitää se 1000e ns. sairaskassana. Sekarotusia saa 50eurolla.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No eipä se nyt yksi yhteen mene jotta jos ei ole varaa ostaa tonnilla koiraa, ei ole myöskään varaa viedä koiraa eläinlääkäriin.

Mulla ei ole nyt juuri tällä hetkellä varaa ostaa tonnin koiraa. Mutta jos mun koira joka mulla siis jo on katkoo tänään jalkansa ja se pitää viedä läkäriin leikattavaksi niin se homma hoituu välittömästi, vaikka leikkaus maksaisi kaksi tonnia.

Jokainen varmaan ymmärtää että koiran osto ja eläinlääkärillä hoidattaminen ovat kuitenkin loppupeleissä 2 aivan eri asiaa.

Voihan siinä käydä niinkin, että ostaja säästää tonnin, ostaa koiran ja kun se jalka paukahtaa poikki, niin ei ole enää varaa viedä lääkäriin kun kaikki rahat on menneet siihen elukkaan.

No jos on vaan tonni tilillä, niin suosittelen käyttämään sen johki muuhun ku koiraan. Eli sulla pitää joka tpaauksessa olla se koiranmaksuhinta+eläinlääkärikuluihin rahaa..siis jo pelkkiin rokotuksiin mutta myös muihinki. Ja vielä ruoka, hui! Ja tavarat, taas hui!

Eli sinänsä ymmärrän ,jos halutaan maksaa osamaksulla..mutta mun mielestä noi "plaaplaa"-selitykset oli aika köykäsiä. Sulta taas nyt tulikin näkökulmaa tuohon, että eipä sillä. Eli totta tuokin, jos on vähä rahaa, niin voi noin käydä. Mut sit suosittelen ottamaaan sekarotusta tai jättämään koiran hankinnan myöhempään ajankothaan =)

Niin. Itse vaan tykkään että minulla on paremmin varaa koiran eläinlääkäreihin, vakuutuksiin ym menoihin silloin kun ei tarvi enää maksella noita osamaksueriä. Ja toisaalta jos koiralle sattuisikin jotain ja tämä menehtyisi jo ihan pentuna, ei silloinkaan elisi enää kiva seuraavia kuukausia maksella osamaksuja koirasta mitä ei enää ole.

just just :laugh: :hug:

ei mun tarvii täällä ratkasujani puolustella, mut voin mä sanoa, et mä en ikinä ostais mitään esim.kodinkonetta osamaksulla ja maksais sitä vuosia, en myöskään ottais mitään kytkypuhelinta tms. mutta se, et mä ostan koiran luotettavalta kasvattajalta jonka kanssa olen avoimissa ja hyvissä väleissä ja maksan 2kk sitä koiraa (reilu 400/kk) niin en näe ongelmaa? ihan eri asia maksatko jotain osarijuttuja vuosikausia vai pari kuukautta. tuskin kukaan koiraa lyhentää euron kuussa niin et "velka" roikkuu vuosia?! :D
ja kyllä, koirani vaati paljon eläinlääkärikäyntejä ja kalliita ruokakokeiluita elämänsä ekan vajaan vuoden kun mikään ei sopinut ja paska lensi. mä olen valmis myymään vaikka autoni tai irtaimistoni tai vaikka sisäelimeni jos mä sillä voisin pelastaa mun koiran hengen. (siis mikäli koiran tila olisi korjattavissa, en ikinä pitäis eläintä esim.lääkkeillä väkisin hengissä..)
olen paasannut, aamen :D

Koiraan menee aivan vähintään se 70?/kk, ihan vain ruokiin.
Siihen päälle matokuurit, tarvikkeet, ell-kulut jne... olen samaa mieltä kuin muutamat edelliset kirjoittajat että osamaksu valitettavasti antaa sen kuvan ettei kyseisellä ihmisellä olisi varaa koiran ostoon edes, joten mitä takeita on että kyseinen henkilö voi maksaa äkillisen eläinlääkäri-käynnin kulut tms..?

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

No jos on vaan tonni tilillä, niin suosittelen käyttämään sen johki muuhun ku koiraan. Eli sulla pitää joka tpaauksessa olla se koiranmaksuhinta+eläinlääkärikuluihin rahaa..siis jo pelkkiin rokotuksiin mutta myös muihinki. Ja vielä ruoka, hui! Ja tavarat, taas hui!

Eli sinänsä ymmärrän ,jos halutaan maksaa osamaksulla..mutta mun mielestä noi "plaaplaa"-selitykset oli aika köykäsiä. Sulta taas nyt tulikin näkökulmaa tuohon, että eipä sillä. Eli totta tuokin, jos on vähä rahaa, niin voi noin käydä. Mut sit suosittelen ottamaaan sekarotusta tai jättämään koiran hankinnan myöhempään ajankothaan =)

Tuo sekarotuisen koiran suoittelu on mun mielestä todella typerää :/

Mä en tee sekarotuisella koiralla yhtään mitään jos mua kiinnostaa koiranäyttelyt ja erilaisten koiraharrastusten arvokisat. Niihin ei sekarotuiset pääse.

Lisäksi jos ostan koiran, niin kyllä mä haluan sitten juuri tietyntyyppisen koiran joka ominaisuuksiltaan on sitä mitä siltä haluan. Eipä mulla paljon ois käyttöä jollain seropilla jonka emä on hirvikoira ja isästä ei tietoa.

Lisäksi rotukoiran ostaessani tiedän mitä sen takaata löytyy, myös terveyspuolelta. Sekarotuisen kohdalla näin on hyvin harvoin.

Mutta juu, onhan se hyvä jotta on rahaa hoidattaa koira lääkärissä tarpeen tullen, ei siinä mitään.