Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No eipä se nyt yksi yhteen mene jotta jos ei ole varaa ostaa tonnilla koiraa, ei ole myöskään varaa viedä koiraa eläinlääkäriin.
Mulla ei ole nyt juuri tällä hetkellä varaa ostaa tonnin koiraa. Mutta jos mun koira joka mulla siis jo on katkoo tänään jalkansa ja se pitää viedä läkäriin leikattavaksi niin se homma hoituu välittömästi, vaikka leikkaus maksaisi kaksi tonnia.
Jokainen varmaan ymmärtää että koiran osto ja eläinlääkärillä hoidattaminen ovat kuitenkin loppupeleissä 2 aivan eri asiaa.
Voihan siinä käydä niinkin, että ostaja säästää tonnin, ostaa koiran ja kun se jalka paukahtaa poikki, niin ei ole enää varaa viedä lääkäriin kun kaikki rahat on menneet siihen elukkaan.
No jos on vaan tonni tilillä, niin suosittelen käyttämään sen johki muuhun ku koiraan. Eli sulla pitää joka tpaauksessa olla se koiranmaksuhinta+eläinlääkärikuluihin rahaa..siis jo pelkkiin rokotuksiin mutta myös muihinki. Ja vielä ruoka, hui! Ja tavarat, taas hui!
Eli sinänsä ymmärrän ,jos halutaan maksaa osamaksulla..mutta mun mielestä noi "plaaplaa"-selitykset oli aika köykäsiä. Sulta taas nyt tulikin näkökulmaa tuohon, että eipä sillä. Eli totta tuokin, jos on vähä rahaa, niin voi noin käydä. Mut sit suosittelen ottamaaan sekarotusta tai jättämään koiran hankinnan myöhempään ajankothaan =)