Koira osamaksulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
ei mun tarvii täällä ratkasujani puolustella

No miks sit kommentoit täysin järkevään tekstiin tyyli "plaaplaa". SAma jättää kommentoimatta, jos ei ole jotain fiksua sanottavaa =)

en mä sanonu plaaplaa, mä komppasin edellistä :saint:
ja mä olin sen kirjottajan kanssa lähes täysin eri mieltä :D
älä ota niin vakavasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja sorry:
Koiraan menee aivan vähintään se 70?/kk, ihan vain ruokiin.
Siihen päälle matokuurit, tarvikkeet, ell-kulut jne...

varmasti menee vaikka 500? kuussa jos syöttää sille koiralle sisäfilettä ja kaviaaria..
Itse syötän koiralleni Jahti&Vahti energia-kuivamuonaa ja maksaa reilut 20?/ 15kg
että siltä pohjalta.. koira voi hyvin, eikä ole ihottumia, vatsaongelmia tms... Ja koira on käsitteenä muutenkin aika liukuva.. Itselläni on saksanpaimenkoira, eikä mikään pieni pölyharja...
Ja mitä noihin maksuasioihin tulee... mitä helvettiä se kellekään kuuluu, miten joku toinen koiransa maksaa? Ongelmatilanteissa varmasti saa rahaa vaikka lainattua jostain jos ei muuta.. Eläinlääkärikäyntejä voi tulla, mutta voi myös olla niin, että niitä ei tule ainuttakaan.
Saman logiikan mukaan köyhien ei pitäisi tehdä lapsiakaan... 100? lapsilisällä ei pueta eikä ruokita lasta... munat pois vaan ja linnaan

Alkuperäinen kirjoittaja perkele:
Alkuperäinen kirjoittaja sorry:
Koiraan menee aivan vähintään se 70?/kk, ihan vain ruokiin.
Siihen päälle matokuurit, tarvikkeet, ell-kulut jne...

varmasti menee vaikka 500? kuussa jos syöttää sille koiralle sisäfilettä ja kaviaaria..
Itse syötän koiralleni Jahti&Vahti energia-kuivamuonaa ja maksaa reilut 20?/ 15kg
että siltä pohjalta.. koira voi hyvin, eikä ole ihottumia, vatsaongelmia tms... Ja koira on käsitteenä muutenkin aika liukuva.. Itselläni on saksanpaimenkoira, eikä mikään pieni pölyharja...
Ja mitä noihin maksuasioihin tulee... mitä helvettiä se kellekään kuuluu, miten joku toinen koiransa maksaa? Ongelmatilanteissa varmasti saa rahaa vaikka lainattua jostain jos ei muuta.. Eläinlääkärikäyntejä voi tulla, mutta voi myös olla niin, että niitä ei tule ainuttakaan.
Saman logiikan mukaan köyhien ei pitäisi tehdä lapsiakaan... 100? lapsilisällä ei pueta eikä ruokita lasta... munat pois vaan ja linnaan

Voi ei.. Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon! Olen siis täysin samaa mieltä! :)
Itselläni on iso laumanvartija, joka syö tuollaisesta J&V säkistä pari kuukautta. Eläinlääkäriin on rahaa uponnut parien rokotusten verran, madotukset olen tehnyt aina säännöllisesti. Olen miettinyt toisen koiran hankintaa ja osamaksu on yhtenä vaihtoehtona mahdollisesti. En ole mielestäni huono tai paha ihminen, vaikka mietinkin tätä osamaksuvaihtoehtoa. Eniten on rahaa uponnut siihen, kun aitasimme pihan. Siihen meni enemmän rahaa kuin itse koiraan oli mennyt siihen asti. Joten miksen miettisi toisen koiran hankintaa..? Sehän puolestaan tekisi aidan hintaa halvemmaksi per koira :)

me myytiin yhdelle perheelle osamaksulla koira pari vuotta sitten. kaikki paperit täytettiin asiallisesti eikä ikinä oltais siitä ihmisestä uskottu ettei maksakkaan..
No, jätti siis koiran maksamatta, vietiin asia poliisille, jossa selvis että luottotietonsa menettänyt työtön oli ostaja..eikä koskaan saada rahoja takasin.. koiran on tod.näk. myynyt eteenpäin, meille kertoi sen kuolleen! Jääneen auton alle. kotietsinnässä poliisit ei löytäneet koiraa..

Voithan ostaa koiran osamaksulla, mutta en kyllä ite lähtis mitään eläintä sillä tavalla ostamaan. Se on sitten aina vähän semmonen juttu, että mitä jos sille eläimelle sattuu jotakin ja se pitää vaikka lopettaa.