Koira puri lasta kasvoihin Helsingissä !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "petski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on paljon tuttuja jotka jättää pieniä lapsia koirien kans valvomatta leikkimään ja uskoo ettei heidän koira tee kelleen mitään. Onneksi on myös sellasia järkeviä kavereita joilla on koiria ja jotka ei ikinä jätä pieniä lapsia koirien kans koska ne tiedostaa sen et koira elää vaistojen varassa ja kukaan ei voi tietää millon koiraa mikäkin ärsyttää. Jotku ihmiset on vaan niin vitun idiootteja et luulevat ettei kiltit koirat voi ketään satuttaa... Sääliks käy sellasten lapsia !

[QUOTE="harmaa";29058724]varmaan se lapsi teki jotain tyhmää[/QUOTE]

Nii just. Lapsi teki jonku virheliikkeen ja koira hyökkäs. Voi voi koiraa olipas vitun tyhmä lapsi !!!!

Jos ei halua tulla purruksi kasvoihin, ei ehkä kannata repiä koiraa korvista. Todella ikävää, jos koira joudutaan lopettamaan huonosti koulutetun lapsen idioottimaisen tempun takia.

No ne oli pieniä lapsia. Pienet lapset ei osaa sillä tavalla mennä koirien pään sisään eikä miettiä tekojensa seurauksia. Siksi lapset tartteekin aikuisen valvontaa ja ohjausta. Aika epäkypsä kommentti sulta.

[QUOTE="vieras";29058817]No ne oli pieniä lapsia. Pienet lapset ei osaa sillä tavalla mennä koirien pään sisään eikä miettiä tekojensa seurauksia. Siksi lapset tartteekin aikuisen valvontaa ja ohjausta. Aika epäkypsä kommentti sulta.[/QUOTE]

Tai ei se osaamisestakaan ole kiinni, vaan pienet lapset ei yksinkertaisesti kykene. Sama kuin sanoisi sille koiralle, että ilmaise ärtymyksesi puhumalla, äläkä puremalla.

[QUOTE="vieras";29058817]Pienet lapset ei osaa sillä tavalla mennä koirien pään sisään eikä miettiä tekojensa seurauksia.[/QUOTE]Niin, sehän siitä teosta tekeekin idioottimaisen. Eivät ihmiset toimi typerästi tahallaan, vaan koska heiltä puuttuu kyky ja harkinta toimia järkevästi. Tämä kyseinen lapsi ei toivottavasti uusi virhettään, mutta olet kyllä oikeassa siinä, että vanhempien ohjausta olisi tarvittu jo paljon aikaisemmin.

Juuri tuon vuoksi ei vieraat lapset tai aikuiset silittele meidän koiraa.

Ei kannattaisi kenenkään antaa !

Korvat on koiralle herkkä paikka, enkä ihmettele että nappaa jos niistä kiinni ottaa vieras lapsi.

Juu ei meidänkään koiria ole kukaan tervetullut silittelemään, kuitenkin melkousein vanhemmat ei kiellä lapsiaan, jotka päättömänä juoksevat koirien luokse silittämään ilman lupaa kysymättä.

en mäkään anna vieraiden pentujen silittää meidän koiraa vaikka on ihan kiltti. Joskus annoin ja silloin paukuttivat päähän yms. idioottimaista vaikka olivat kuitenkin jo varmaan 8-10 vuotiaita. Onneksi koirani ei reagoinut muuten kuin lähtemällä pois mutta en halua tuollaisia lapsia koirani ympärille.

Jos ei halua tulla purruksi kasvoihin, ei ehkä kannata repiä koiraa korvista. Todella ikävää, jos koira joudutaan lopettamaan huonosti koulutetun lapsen idioottimaisen tempun takia.

Mä joudun olemaan vähän samaa mieltä. Korvat on monelle koiralle herkkä paikka. Vanhempien pitäisi aina opastaa lapsia eläinten käsittelyyn... Ja tuossa kyllä sen verran mokasi koiran omistaja ettei ohjeistanut lapsia. Kun ei niistä koskaan tiedä miten ne on kotona opetettu. :/

Ja nyt jotta varmasti saan vähän sitä itteensä niskaan niin mainitsenpa että meillä on lapset ja koirat keskenäänkin kotona...

onkohan toi koira ollu joku kultsi tai jotain ku ei lue SAKSANPAIMENKOIRA tai ROTIKKA tai jotain muuta vastaavaa,,, Ikävä tapahtuma kyllä :/

Itse sanon aina että meidän koira ei ole tähänmennessä ikinä tehnyt kellekkään mitään ja on kiltti mut en mee vannomaan et jos joku alkaa repiä siltä korvia päästä ettei se tekismitään.. Kerran miulta on tultu kysymään saako silittää ja sanoin että saa mutta tehdään se näin jne.. eli ohjeistin varmuuden vuoksi. Siitähän se suuttu "KYllä minä tiedän miten blaablaa!" :D

[QUOTE="hihi";29059203]onkohan toi koira ollu joku kultsi tai jotain ku ei lue SAKSANPAIMENKOIRA tai ROTIKKA tai jotain muuta vastaavaa,,, Ikävä tapahtuma kyllä :/

Itse sanon aina että meidän koira ei ole tähänmennessä ikinä tehnyt kellekkään mitään ja on kiltti mut en mee vannomaan et jos joku alkaa repiä siltä korvia päästä ettei se tekismitään.. Kerran miulta on tultu kysymään saako silittää ja sanoin että saa mutta tehdään se näin jne.. eli ohjeistin varmuuden vuoksi. Siitähän se suuttu "KYllä minä tiedän miten blaablaa!" :D[/QUOTE]

Varmasti on kun rotua ei mainittu... Muuten lukisi isolla pitbullterrieri tai rottweiler tms...

Tuota mäkin käytän aina, "ei ole tähän mennessä ainakaan vielä vihainen ollut". Tosin koska koira on rotikka niin ei sitä juurikaan halua kukaan tulla rapsuttelemaan. Maine elää tiukassa.

T: sama vieras kuin klo 14.24 viestissä

Tosi hankalia juttuja. Koirani vielä eläessä lapset kutsuivat sitä bambiksi, en tiedä miksi, mutta se oli whippet ja laiha. En antanut silittää. Koira oli luonteeltaan sosiaalinen ja tykkäsi ihmisistä, joten se tanssi ihmisen ympärillä ja haukahteli. Lapsille liikaa ja olisimme jo siitä päässeet lehtiuutisiin "koira piiritti lapset ja irvisteli uhkaavasti".

[QUOTE="harmaa";29058724]varmaan se lapsi teki jotain tyhmää[/QUOTE]

Niin varmaan joo, heti lasta syyttämässä. Meilläpäin AIKUISET ihmiset kävelee TALVELLA pururadalla hiihtolatujen päällä ja antavat koirien ulostaa sinne. Tai antavat koiriensa hyppiä hiihtäjien päälle/suoraan ladulle eteen. Kuulostaako viisaalta aikuisen toiminnalta?

Kokeilun haluinen, normaali lapsi, tosiaan kokeilee asioita, ilman että aikuinen ehtii väliin. Kaikki eivät pidä lastaan jatkuvasti rattaissa istumassa ja eivät näin suo lapselle mahdollisuutta olla normaali,kokeilla ja tutkia asioita.

[QUOTE="vieras";29059359]Kokeilun haluinen, normaali lapsi, tosiaan kokeilee asioita, ilman että aikuinen ehtii väliin. Kaikki eivät pidä lastaan jatkuvasti rattaissa istumassa ja eivät näin suo lapselle mahdollisuutta olla normaali,kokeilla ja tutkia asioita.[/QUOTE]

Koiran korvasta repiminen on asia jota ei pidäkään olla mahdollisuutta kokeilla. Koiran lähelle vasta sitten kun ymmärtää asioita tai sitten aikuinen ihan viereen että on valmiina ottamaan käden pois jos se väärään paikkaan eksyy.

• Tykkää
Reactions: Wolt ja Tepadj
no en mä lapsia tuossa alkais syyttämään. tosin eihän koiran omistajakaan voinut arvata koiran reaktiota. mä teen aina niin, että jos lapsi kysyy että saako silittää koiraa, että annan luvan. mutta meen itse ihan koiran viereen ja silittelen sitä rauhoittavasti samalla. ja voisin napata kiinni, jos näyttäis, että se saa jonkun kohtauksen aj yrittää kiinni. ei ole koskaan yrittänyt, mutta koskaan ei voi olla varma

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="hihi";29059203]onkohan toi koira ollu joku kultsi tai jotain ku ei lue SAKSANPAIMENKOIRA tai ROTIKKA tai jotain muuta vastaavaa,,, Ikävä tapahtuma kyllä :/

Itse sanon aina että meidän koira ei ole tähänmennessä ikinä tehnyt kellekkään mitään ja on kiltti mut en mee vannomaan et jos joku alkaa repiä siltä korvia päästä ettei se tekismitään.. Kerran miulta on tultu kysymään saako silittää ja sanoin että saa mutta tehdään se näin jne.. eli ohjeistin varmuuden vuoksi. Siitähän se suuttu "KYllä minä tiedän miten blaablaa!" :D[/QUOTE]

No ihan varmasti on ollut joku noutaja :D
Muutenhan tosta olisi uutisoitukin tähän malliin että "Tappajakoira hyökkäsi lapsen kimppuun! Pittbull (tai rottweiler/saksanpaimenkoira/dobermann jne) puri lasta kasvoihin!"

Yhteistyössä