V
"vieras"
Vieras
Mä voin ainakin myöntää erehdykseni: muistin, että laissa mainittaisiin, että raikasta juomavettä tulee olla tarjolla AINA. Pahoittelen siis tätä. Mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä, että se riittävä veden tarjoaminen tarkoittaa, että koiralla on mahdollisuus juoda silloin kun janottaa. Mun koira ei ainakaan vielä kertaakaan ole tullut nykäisemään mua hihasta ja sanomaan, että hei, nyt olis vähän jano. Meidän koira käy juomassa myös öisin, ja musta olisi kurja ajatus, jos sillä ei olisi siihen mahdollisuutta, kun jano kerran ilmiselvästi on. Tokihan se ilmankin pärjäisi aamuun saakka, mutta ei se varmaan erityisen miellyttävää olisi. Musta ainakin jano on todella ikävä tunne.Alkuperäinen kirjoittaja Jebs
Taas voit heittää linkin jonnekin missä sanotaan että riittävästi tarkottaa aina.Mars suomenkielen tunneille siitä! Taidatkin olla mamu.
Vieras kirjoittaa:
Ilmeisesti tää oli tarkoitettu sille, joka jättää koiransa yöksi vailla vettä? Hänen mielestään riittävästi tarkoittaa sitä, että se vesikuppi laitetaan koiralle aamulla. Tänne oli listattu synonyymejä riittävästi-sanalle, eikä se mennyt jakeluun.
Nimenomaan ei! Kommentti oli pässille, joka väitti lakitekstissä mainitun riittävä-sanan tarkottavan aina. Mun mielestä koira ei välttämättä tartte vettä yöllä.