[QUOTE="vieras";23216442]Mitäs humoristista tässä on? Kukaan ei ole täällä tulkinnut lakia oman mielensä mukaan eikä kukaan ole keksinyt mitään synonyymejä asioille.
Mulle on ihan sama miten sinä toimit. Mutta asia mikä lakiin kirjotetaan on meidän uskottava se miten se menee, edelleen ihan sama miten sinä toimit. Sulle ei taida mennä kaaliin, että laki on laki riippumatta siitä miten sinä toimit tai mikä sun tai jonkun kouluttajan mielipide on. On ihan sama onko kyseessä eläinsuojelulaki vai meitä ihmistä koskettava laki, niitä pitäisi noudattaa. Kaikilta se ei kuitenkaan onnistu. Ja tosiaan minä en ole näitä lakeja tehnyt enkä niitä muutellut mihinkään suuntaan niinkuin annat ymmärtää.
Ainut mikä mua tässä naurattaa on sun järkkymätön mielipiteesi siihen, että sinä toimit oikein. En ole sulle sanonut miten toimit, minä vaan menen näiden lakipykälien mukaan. Löysää vähän pipoa.[/QUOTE]
Yksi tuolla ainakin kirjoitteli hänen mielestään synonyymejä sanalle riittävä.
Minun pipo ei ole kireällä.Sinun taitaa olla. Itse tiedän ettei koira kärsi ja me toimimme ihan oikein. Ja tässä sinulle se teksti lainattuna mihin vetosin.
Tänään 12:57 #87 "vieras"
Vierailija Alkuperäinen kirjoittaja Jebs
Ei olekaan mielipide. Laissa sanotaan kirjaimellisesti näin:
"Hoidossa olevaa eläintä ei saa jättää hoidotta tai hylätä. Eläimen on saatava riittävästi sille sopivaa ravintoa, juotavaa ja muuta sen tarvitsemaa hoitoa. Eläimen sairastuessa sen on saatava asianmukaista hoitoa. Eläimen hyvinvointi ja olosuhteet on tarkistettava riittävän usein."
ja
"Eläimen pitopaikan on oltava riittävän tilava, suojaava, valoisa, puhdas ja turvallinen sekä muutoinkin tarkoituksenmukainen ottaen huomioon kunkin eläinlajin tarpeet."
Paino sanalla RIITTÄVÄ!!! Jos elikko saa riittävästi nestettä päivällä, voi yöllä ottaa kupin pois.
Voit käydä Finlexin sivuilla itse lukemassa lakia ennen kuin alat täällä päättömyyksiä huudella. Pöhkö! Anna mulle linkki LAKITEKSTIIN missä varsin selvästi sanotaan, että vettä pitaisi olla aina saatavilla, eikä riittävästi vettä olisi riittävää. Mikään kukkahattupalstamamman blogi ei sitten kelpaa.
Riittävän synonyymeja on mm. kylliksi, yllin kyllin, tarpeeksi ja runsaasti. Ja minusta se nyt vaan tarkoittaa, että vettä on aina tarjolla, ihan sama minulle mitä se susta tarkoittaa.Puoli desiä vuorokaudessa eläinpainokiloa kohti on sopiva määrä koiralle (riippuen aineenvaihdunnasta). Mutta ei se ainakaan hyväksi koiralle ole, että se juo veden kerralla ja saa olla loppuvaiheessa janoinen.
Jos tässä ei haeta synonyymejä niin en tiedä sitten missä.