koira tuhoaa kämpän :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koira prkl!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koira prkl!

Vieras
miten tosta perhanan tuhoamisesta pääsee eroon?

joo ja turha alkaa syytää sitä paskaa ettei saa tarpeeks virikkeitä, on aktivointileluja ja palloja kun jää yksin ja kaiken maailman purulelut (allergian takia ei voi antaa luita yms.). normipäivään kuuluu aamulla eka 15min arkitottis ulkona, plus viskotaa nappuloita pihalle joita saa nenän kans etsii (yht n. 30min aamutouhua pihalla), sit syödään, ootetaa et rauhottuu -> töihin.. koira joutuu olemaan noin 9h työpäivän yksin (matkoihin menee yhteensä noin 1 h päivässä). kotiin tultaessa useinki on aina jotain syöty, nyt koiran tila rajattu eteiseen (n. 2*3m tila), rautaportti jottei pääse olkkariin, mutta puuportti jonka saa purtua paskaks niin keittiössä esteenä, eli pääsee keittiöön kunhan vaan haluaa.. nyt on menny UUSI keittiö pilalle, on syöty UUDET sohvat (ennen olkkarin porttia), seiniä purtu ja kaikki listat seinästä, ovia raavittu, jalkalistat purtu, matot purtu paskaksi.. vaatteet revitty rikki.. ei siinä mitään, mutta ku tuo elukka syö ne suihinsa -> eläinlääkäriin ja kertapaukku n. 200€ (päivystys iltaisin + vatsan ultrat ja lääkkeet)!!!

töistä tultua (kunhan saa sotkut siivottua) lähdetään n. 45 min lenkille, sitten riekutaa pihalla energiaa pois n 30-45min. lisää. illalla vielä mennään pihalle, piilotetaa ruokanapuja joita saa etsii ja joskus vielä ennen nukkumaanmenoa n. 30min lenkille .. tämä siis viikolla, v-loppusin sit taas ihan eri meininki.. koira siis 1v ja 3kk..

mä en kestä enää yhtään!!!! APUA! ja asiallisia kommentteja kiitos..

En kestäis minäkään...Luopuisin koirasta. Tiedän, todella itsekästä ja säälittävää, mutta en jaksaisi rueta taistoon.. Kun kerran perusasiat on jo kokeiltu.

ei en mä halua luopua siitä, muuten ihan jees ihana kaveri (murkkuikä meneillään muutenki), mut tää kämpän tuhoaminen, voi v*ttu et ottaa kupoliin, itku pääsee monena päivänä viikosta kun jos se ei ole päässy keittiöön niin sit se on saatana repiny paneeleita seinistä, mun kaunis koti on pilalla! just kun saanu 3 tonnin rempan tehtyy eteiseen ja keittiöön, ne on pilalla :( ja joo, ei tullu mieleen kun iso koira otettiin et se ihan näin mittavissa suhteissa tuhoaa, mutta tiedossa oli et tuhoo..

Oho! Kuulostaa todella paskamaiselta. Saisitko apua kasvattajalta tai eläinlääkäristä. Myöskin koirapsykologi voisi olla avuksi! Mulla ei ole vastaavasta kokemusta mutta sen tiedän kokemuksesta, ettei tuollaisia ongelmia ratkasita sillä että liikunnan määrään lisätään. Teillä kuitenkin on paljon ulkoilua ja touhua koiran kanssa. Sanoit, että on joku allergia? Voisiko silllä olla vaikutusta?

Minulla itsellänikin on koira, mutta tuollaista tuhoamista en katsoisi ollenkaan!! Talouskaan ei kestäisi maksaa aina tuhoja. Jotain järkeä yritän tunteiden sekaan laittaa. Minä en ainakaan nauttisi yhtään tuollaisesta koiraelämästä.

paska vaan ku sit pitäis herää jo 4 jos meinaa lenkille lähtee aamulla, ja vielä pimeeseen (asutaan maalla) :/ meinaan 6 menen töihin samoiten mies.. ja sitäki kesällä kyllä kokeiltii 1kk ajan (tää tuhoominen alkoi jo aikasin) ,et käytiin 45 min lenkillä aamulla eikä tehonnu, tuntu et jää vaan kierrokset enemmän päälle.. eikä oikeesti aika riitä enenmpään tuohon koiraan kun tuo noin 2,5h päivä, pitäähä sitä ruokaa yms muutaki tehdä! ja nukkuakki jossain välissä..

Hankkikaa iso häkki mistä se ei pääse pois!! Meillä pyöristi betoniseinien kulmatkin yksin ollessaan..

Ikävä kyllä häkissä (isossakin) pitäminen säännöllisesti ja useita tunteja päivässä on eläinsuojelulain mukaan rikos. Eli harkitsisin vakavasti ennen kuin jakaisin tällaista vinkkiä julkisesti. Tiedän toki että monet toimivat näin mutta..

Koiraa ei kuulu/saa pitää noin kauaa yksin kotona..voi sitä reppanaa. miksette vie koirahoitolaan työpäivine ajaksi? Meillä koirat ovat koirahoitolassa päivät. Siinä vaiheess ,kun suunnittelee koiran ottamista niin kannattaa miettiä,että kuinka paljon se koira joutuu olla yksin.

kasvattaja sanoi että pienennä tilaa niin kauan enneku loppuu, mut joutuuko se sit koko saakelin loppuelämän olee häkissä? en mä sitä halua vaan ratkaisun ongelmaan, ehkäpä pitäis joku psykologi pyytää käymään, halvemmaks se tulis pitemmän päälle :( enkä usko et mies tuosta koirasta luopuu hevillä, mä oon kyl kohta jo ratkeamispisteessäm, ei vaan jaksa oikeesti.. kaikki menee pilalle :(

pallit koiralta lähtee 1kk päästä, eli uros kyseessä.. ja iso koira..

Meilläkin koira tuhosi pienenä vaikka mitä (aloitti pari remonttia, meni sohva, paljon mattoja jnejne) mutta se loppui kuin seinään 1,5 vuoden iässä. Ihan yhtäkkiä. Eikä sen koommin ole tuhonnut mitään.
Tiedän miltä tuntuu, mutta en oikein osaa auttaa.
Ja koiran pitäminen häkissä työpäivää ei ole lain mukaan ok. Enkä sellaista tekisi kyllä muutenkaan.

[QUOTE="miia";23209141]Koiraa ei kuulu/saa pitää noin kauaa yksin kotona..voi sitä reppanaa. miksette vie koirahoitolaan työpäivine ajaksi? Meillä koirat ovat koirahoitolassa päivät. Siinä vaiheess ,kun suunnittelee koiran ottamista niin kannattaa miettiä,että kuinka paljon se koira joutuu olla yksin.[/QUOTE]

Varovaisen mutun mukaan noin 90 % koirista on päiväsaikaan yksin kotona ja ne selviävät siitä ihan hyvin. Vai vielä koirahoitolaan päiväksi. Lysti kustantaakin vaan 20-30 euroa per päivä.

"miia", tiedoksi vaan, eipä ollut silloin tiedossa kun koira otettiin että työpäivät venyy 9h kun joutui duunipaikkaa vaihtaa syksyllä, eikä sillä ole mitää merkitystä onko meidän koira 4 tuntia vai 9 tuntia yksin, samaa saatanan tuhoamista siellä on, ei vaan ehdi niin pahaksi kerralla..

yksinoloa harjoitellaan aina tilaisuuksien tullen, nyt on ollut hyvä kun on pimeää niiin näkee sisälle kun on valot päällä sisällä, suihkepanta on nyt kokeilussa ja se tehoaa, mutta ei tämäkää pitemmän päälle auta kun en mä jaksa olla kyttäämässä tuolla pakkasessa montaa tuntia pihalla..

[QUOTE="Vieras";23209138]Ikävä kyllä häkissä (isossakin) pitäminen säännöllisesti ja useita tunteja päivässä on eläinsuojelulain mukaan rikos. Eli harkitsisin vakavasti ennen kuin jakaisin tällaista vinkkiä julkisesti. Tiedän toki että monet toimivat näin mutta..[/QUOTE]

Koiraa voidaan kuitenkin pitää kotona sisällä häkissä edellyttäen, että noudatetaan maa- ja metsätalousministeriön antamia määräyksiä häkin koosta. Häkin korkeuden pitää olla vähintään häkissä pidettävän koiran pituus rintalastasta hännän juureen kerrottuna luvulla kaksi. Edelleen vaaditaan, että häkin pinta-ala on määrätyn kokoinen riippuen koiran painosta. Esimerkiksi yhden 30 kilon koiran häkin on oltava vähintään 3,5 neliömetriä eli vaikkapa 2 metriä kertaa 1,75 metriä. Yhdelle korkeintaan 10 kilon painoiselle koiralle pinta-ala on oltava vähintään 2 neliömetriä, 20-kiloiselle 2,5 neliömetriä, 40-kiloiselle 4,5 ja yli 50-kiloiselle 5,5 neliömetriä.

Yksi mikä vielä tuli mieleen on se feromoni mitä saa apteekista. Joku mielihyvää tuottava hajuste. Meillä käytetään, kun koira on kovin paukkuarka niin aina kun on ilotulituksia tiedossa yms. Se voisi rauhoittaa koiraa päivisin näin akuutissa tilanteessa.

Esimerkiksi yhden 30 kilon koiran häkin on oltava vähintään 3,5 neliömetriä eli vaikkapa 2 metriä kertaa 1,75 metriä. Yhdelle korkeintaan 10 kilon painoiselle koiralle pinta-ala on oltava vähintään 2 neliömetriä, 20-kiloiselle 2,5 neliömetriä, 40-kiloiselle 4,5 ja yli 50-kiloiselle 5,5 neliömetriä.

Mistä sinä näin isoja sisähäkkejä löydät ja kenen taviskokoiseen asuntoon ne mahtuvat...?

voi kauhistus, onneksi meillä on chihua hua se ei paljon tuhoa saa aikaiseksi, mutta itse varmaan kun kerran asutte maalla rakentaisin kunnon ison ulkoaitauksen ja lämpimän kopin missä olisi päivät, minkä rotunen koira on ?

en mä voi lyhytkarvasta koiraa laittaa ulos tällaisilla pakkasilla päiviksi, kesällä tää kyllä onnistuu..

en usko et rodulla on tässä niin merkitystä.. iso koira :)