koiraa etsimässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
Lasisilmä, ei tarvi ottaa noin henk. kohtasesti, en tarkottanut sinua, vaan ylipäänsä kun tota spanielia on täälä niin paljo suositeltu, kukin tykkää mistä tykkään ja kuten sanoin, olen miettinyt että mikä siinä on niin kiehtovaa, kun tosiaan sitä niin monet suosittelevat.. ei siis ollut tarkotus loukata ketään ;)

ja joku kyseli kiinnostaako mua pitit ja ab:t, pitit kiinnostaa, ja semmonen tulee jahka on rahaa ja elämäntilanne kohdallaan :)

No ei tarvi,ei.
Mä en millään lailla ottanut henkilökohtaisesti.
Sinä vaan aika voimakkaasti tosiaan eka toit oman mielipiteesi esille,himppasen alentavaan tyyliin kirjoitit mun mielipiteestäni,ja sitten vielä totesit itsekin,että makuasioista ei voi kiistellä.
Mutta ei,enpä täällä yleensäkään kovin henk.koht. näitä juttuja ota.

Mut yhä,minusta Cavat on maailman sulosimpia ja lutusimpia otuksia. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Lasisilmä, ei tarvi ottaa noin henk. kohtasesti, en tarkottanut sinua, vaan ylipäänsä kun tota spanielia on täälä niin paljo suositeltu, kukin tykkää mistä tykkään ja kuten sanoin, olen miettinyt että mikä siinä on niin kiehtovaa, kun tosiaan sitä niin monet suosittelevat.. ei siis ollut tarkotus loukata ketään ;)

ja joku kyseli kiinnostaako mua pitit ja ab:t, pitit kiinnostaa, ja semmonen tulee jahka on rahaa ja elämäntilanne kohdallaan :)

No ei tarvi,ei.
Mä en millään lailla ottanut henkilökohtaisesti.
Sinä vaan aika voimakkaasti tosiaan eka toit oman mielipiteesi esille,himppasen alentavaan tyyliin kirjoitit mun mielipiteestäni,ja sitten vielä totesit itsekin,että makuasioista ei voi kiistellä.
Mutta ei,enpä täällä yleensäkään kovin henk.koht. näitä juttuja ota.

Mut yhä,minusta Cavat on maailman sulosimpia ja lutusimpia otuksia. B)

Kerroin vaan mielipiteeni, ei ollut tarkoitus kirjottaa mitenkään alentevasti sinun mielipiteistäsi, makuasioista ei voi kiistellä, se on jo todettu moneen kertaan :D sun mielestä cavalierit on maailman suloisimpia ja mun mielestä ei, hyvä näin, eiks je :xmas:

Mulla ei ole itella ees koskaan ollut lieroa, mutta sitä aina suosittelen jos lapsiperheeseen halutaan kilttiä koiraa. Siitä ei koira enää kiltimmäksi tule. Itellä terriereitä, mutta niitä en suosittele ekaksi koiraksi.

Cavalieria harkitessa kannattaa muistaa, että niillä on usein helposti vuotavat ja tulehtuvat silmät.

Tosin niinpä on muillakin roduilla omat vaivansa, joista kannattaa ottaa selvää ennen koiran hankintaa.

Kokemuksesta suosittelen lämpimästi aussiterrieriä. Aussi on iso koira tiiviissä pakkauksessa, säkä 25-27 cm (näkee myös 30), paino muutaman kilon. Sosiaalinen ja iloinen, terhakas ja kaikesta kiinnostunut, aina valmis kaikkeen, aina kaikessa mukana. Pystyt korvat, häntä (ei enää typistetä) kaareutuu jonnekin selän tai lantion ylle. Karkeakarvainen, helppohoitoinen turkki. Ei kahta hillitöntä karvanvaihtorysäystä vuodessa, vaan irtokarvaa lähtee hiukan ja tasaisesti. Kaksi väriversiota: musta/ruskea (blue-and-tan) ja punainen (red, tai sandy). Meillä on kaksi aussia, veljekset samasta pentueesta. Ne olivat kymmenkuisia kun ensimmäinen lapsemme syntyi. Todella lämpimästi ovat ottaneet "karvattomat" lapset perheeseen mukaan, koskaan ei ole tarvinnut pelätä koiran tekevän jotakin lapsille. Pikemminkin lapset ovat käsitelleet koiria aika kovastikin. Lenkkikaverina aussi on väsymätön ja menee liki maastoon kuin maastoon. Ainoat kelit joista meidän jäppisemme eivät tykkää ovat tosi kova pakkanen, tai syvä pehmeä lumi, johon ne uppoavat. Aussi on hyvä kaveri joka menoon, kannattaa tsekata.
Lisätietoja vaikka täältä: http://www.australianterrierikerho.fi/tervetuloa.htm

no mutta mikä siinä sitten viehättää? mitä hienoa on siinä että koiralle on jalostuttu littana kuono, pullottavat silmät ja ylipitkät korvat?

Tiedoksi, ettei ne korvat ole pitkät, vaan karvat niissä korvissa. Meidän cavalta on leikattu korvakarvat lyhkäiseksi keväällä, kun alkoi uiminen: korvien kuivumiseen olisi mennyt päivä, eli ne ei käytännössä kerinneet kuivumaan missään vaiheessa uimisten/juomisten välissä. Joten katsottiin parhaaksi vähän lyhentää ja keventää...

Cava on maailman lempein, herttaisin ja sympaattisin koira. Mutta: jos ap päädyt cavaan niin henkisesti valmistaudu sitten siihen että se on ihmisrakas sanan kaikessa merkityksessä. Se on aina vieressä, kyljessä, perässä, eli ellet kestä roikkumista ja oikeaa koiran rakkautta, älä ota cavaa. =)

cotoni on oiva perhekoira, säyseä ja lapsirakasa tosin turkissa on huoltamista jos sen haluaa pitää pitkänä. Jos ei aio näytelyttää, voi turkin leikata koneella tai saksilla lyhyeksi tasaisin väliajoin, silloin on helppohoitoinen.

www.toydogs.net/coton

Yhteistyössä