Koiraihmiset! Apuja tilanteessa koira-uusi vauva taloon!!

Muurarin Vaimo

Aktiivinen jäsen
03.01.2007
5 531
0
36
Meillä on vasta viimekesänä otettu samojedinpentu, nyt siis reilun 8kk. Ehtii täyttää vuoden ennen vauvan syntymää.. Kokoa siis riittää, ja koiruus on todella energinen ja innostuu lasten kanssa vöyhöttämään hyvinkin herkästi. Heinäkuussa olisi vauva tulossa, ja mietinkin miten mahtaa koiruus asian ottaa? Varsinkin kun minä olen sille laumanjohtaja, niin miten mahtaa suhtautua mun poissaoloon, ja sitten kaiken ajan vievään tulokkaaseen?! Kaikki konstit ja keinot otan mielelläni vastaan, millä rankkaa muutosta koiralle pehmentää!

Tuo ainakin pitää muistaa tuo harso, josta saa haistella vauvan hajuja etukäteen, ja se että itse tervehdin koiran ensiksi (samoin muut lapset!). Mitä muuta pitäis ottaa huomioon??

Kopsasin tuolta odotuspuolelta, kun täällä liikkuupi enemmän väkeä, jos vaikka joku viitsisi vastata!

-Kiitos!-

Meillä oli koira samoja ikiä, kun vauva tuli taloon. Kun koira täytti 2, huomasi sen rauhoittumisen, ei enää ollut sellaista pentuhäsellystä. Osaat varmaan kaikki ottaa huomioon, kun nyt jo ajattelet, mitä on tulossa :) Vaan kylläpä on toi poika ja koira ylimmät ystävykset. Aluksi rassasi koiran jatkuva uteliaisuus vauvaa kohtaan, mutta sekin menee ohi.

Sullako on ennestään muita lapsia? Meidän koira oli kaksivuotias, kun esikoinen syntyi, ja oli pidetty ihan vauvana (täysin väärin toimittu). Oli hyvin järkyttynyt vauvan tulosta, pelkäsi itkua, sääli itseään. Sen sentään tein oikein, että annoin koiran haistella vauvaa aika estottomasti ja sit otin mukaan aina kun mahdollista. Kun vauva nukkui, vietin koiran kanssa laatuaikaa rapsutellen, ym.

Toiseen vauvaan koira suhtautuikin jo ihan vaan tuhahtelemalla, että joko taas.

Meille muutti kesäkuussa aikuiknen koira ja lokakuussa syntyi meille vauva. Me ei tehty mitään, koira otti vauvan suojaansa heti kun laitokselta tultiin. Koira murisi ja haukkui kun joka ei-perheenjäsen meni vauvan lähelle. Sitä kesti kolme viikkoa, sit rauhottui.

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Sullako on ennestään muita lapsia? Meidän koira oli kaksivuotias, kun esikoinen syntyi, ja oli pidetty ihan vauvana (täysin väärin toimittu). Oli hyvin järkyttynyt vauvan tulosta, pelkäsi itkua, sääli itseään. Sen sentään tein oikein, että annoin koiran haistella vauvaa aika estottomasti ja sit otin mukaan aina kun mahdollista. Kun vauva nukkui, vietin koiran kanssa laatuaikaa rapsutellen, ym.

Toiseen vauvaan koira suhtautuikin jo ihan vaan tuhahtelemalla, että joko taas.

Joo on, 12v, 5v ja 2½v lapset ennestään. Niiden kanssa on välillä leikit hiukan liian rajuja, mut onhan koira vielä pentu. Kielletään kyllä heti jos liian koviksi otteet menee, varsinkin kuopuksen kanssa.

Ajoissa liikkeellä joo, mut kaikkeen on hyvä varautua! :D

Meidän rotikka oli 2v kun esikoinen syntyi. Ei kummemmin ihmetellyt. Seuraava koira tuli esikoisen ollessa 4kk ja molemmat koirat, sekä kissa suhtautuivat kuopukseen hyvin.

Yhteistyössä