Koiraihmiset hoi! Koira ärähti - mielipiteitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Never00
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="miri";22810686]Miks teidän on ylipäätänsä ollut pakko mennä ottamaan toinen koira, jos kerta se ei todellakaan ole paras ratkaisu vanhemmalle koiralle vaan se lähinnä kärsii siitä?[/QUOTE]

No ei kai mikään ole pakko. Koirista pitävinä ihmisinä vaan päätettiin että kyllä meille toinenkin koira mahtuu ja kun mieheni harrastaa metsästystä, niin tuohon tarkoitukseen tuon toisen koiran tahtoi. Enkä nyt ihan menisi päätäni pantiksi lyömään että tämä eilinen ärhentely olisi seurausta toisen koiran tulemisesta taloon. Emmehän me etukäteen tienneet miten koiramme tulee suhtautumaan uuteen perheenjäseneen, tuskinpa kukaan sitä olisi ennalta osannut meille kertoa. Eikä näiden kahden koiran keskinäisessä kanssakäymisessä mitään hirvittäviä ongelmia ole, välillä toki kinastelevat mutta se on ollut ihan hallittavissa olevaa "paikan näyttämistä".
Olen miettinyt lääkäriin viemistä ja ehdin itseasiassa jo varatakin ajan eläinlääkärille. Keskiviikkona päästään sitten selvittelemään jos syy löytyisi. Hassua sanoa, mutta toivon mukaan siellä sitten selviää jotain.

No tässä ei nyt perkeleet ainakaan auta.
Kyllä, olemme älykkäästi hankkineet narttukoiran, koska tämä vanhempi koiramme ei ole tullut uroskoirien kanssa toimeen, ei ennen eikä jälkeen leikkauksen. En ehkä ole aiemmin maininnut että uroksemme on siis kastroitu keväällä -09, lieneekö sillä jotain merkitystä. Narttujen kanssa on sen sijaan tullut suhteellisen hyvin juttuun ja on oppinut tätä pentuakin nyt sietämään, ei toki ole mikään ylin ystävä vielä mutta tulevat toimeen. Olenko elänyt jossain kuplassa, kun olen kuvitellut että kaksi uroskoiraa ei ehkä ole se kaikkein paras vaihtoehto kahden koiran taloudessa? Kerro sinä se minulle koiraihmisenä.
Ja nytkö vika onkin miehessäni? Tunnetko mieheni henkilökohtaisesti, kun uskallat väittää ettei hän ymmärrä muuta kuin silittelyn ja lopetuspiikin?

Miehestäsi olen luonut käsitykseni pohjautuen sinun kertomaasi.

Ja kyllä, AINA on parasta ettei sotke sukupuolia keskenään.

Lapsuuden kodissani oli aina pelkkiä uroksia.

Minulla itselläni on myös AINA ollut pelkkiä uroksia, parhaimmillaan kolme kerrallaan. Nyt on kaksi mutta vuoden kuluttua on varmaan taas kolmen kopla koossa.

Ja minun uroksistani jokainen on tullut hyvin huonosti tai ei ollenkaan toimeen VIERAIDEN uroskoirien kanssa. Mutta keskenään ne tietenkin tulevat toimeen, nehän ovat samaa laumaa ja kun välit ovat kerran selvät niin ne ovat sillä selvät. Ei niitä koko ajan selvitellä. Lisäksi minä olen alfanaaras ja mieheni alfauros ja siihen koirat ovat aina tyytyneet ja jos eivät ole tyytyneet niin ne on tähän faktaan silti joutuneet alistumaan.

Ensinnäkin,toinen koirista on leikattava.Tulee turhaa kismaa koirien välissä ja kun narttu on kiimassa niin voi sitä helvettiä mitä talossa sen jälkeen on. En jaksanut lukea kaikkia vastauksia/kysymyksiä mutta tässä tuo eka pointti mitä kannattaa miettiä. On myös virhe jättää toinen koira huomioimatta kun toinen tulee taloon.Joko niille annetaan tasapuolisesti viihdykettä ja huomiota tai sitten pitää kodissa olla vain yksi koira. Miettikää asiaa vaikka lapsien hankintana.Ei kukaan ihminen huvikseen lapsia tee,jos kaikille ei riitä rakkautta,rajoja,onnea ja hellyyttä. Miettikää,millainen siitä lapsesta kasvaa joka ei saa kokea noita asioita....Ihan sama pätee koiriin.

Yhteistyössä