koiran hankinta opiskeluaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koirakuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koirakuumeilija

Vieras
Koirakuume on kasvanut vaan vuosien myötä, varmaan viimeiset kaksi vuotta on mennyt koirarotujen tutkailuun.
Lapsia on ekaluokkalaisesta vuosikkaaseen ja mietinkin, että ensi kesä/kevät olisi mukavaa aikaa ottaa pentu kun esikko alottaisi tokan luokan ensi syksynä ja menisi siis silloin vielä iltapäiväkerhoon koulun jälkeen. KOira olisi siis noin vuoden ikäinen kun esikko tulisi kotiin koulusta. En haluaisi ihan pientä pentua lapsen kanssa kaksin olemaan.
Nyt vain mietityttää, että onko turhan haasteellista meille kun olen oppisopimusopiskelija, käyn siis koulua ja työssä ja koulutehtäviäkin on. Pennussa on paljon tietenkin hommaa, mutta myöhemmin otettuna koiranpentu olisi lapsen kanssa kaksistaan, enkä sitä hakuaisi.
Toisaalta olen ajatellut sitä positiivisena asiana, eli minulla olisi ihana harrastus ja meillä olisi se kauan kaivattu lemmikki.

Kysymys kuuluukin, että onko teillä kokemuksia vastaavanlaisesta ?? Mitä te tekisitte tässä tilanteessa ?

No mulla on ollut koiria aina, opiskellessa, ei opiskellessa, lasten kanssa jne. Koskaan en ole kokenut koirien läsnäoloa mitenkään hankalaksi. Kunhan vain koira ei joudu olemaan yksin kotona aamusta iltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Perkin Elmer:
No mulla on ollut koiria aina, opiskellessa, ei opiskellessa, lasten kanssa jne. Koskaan en ole kokenut koirien läsnäoloa mitenkään hankalaksi. Kunhan vain koira ei joudu olemaan yksin kotona aamusta iltaan.

Ei joutuisi olemaan aamusta iltaan yksin, teen vuorotyötä eli koiralle ihanteellista kun ei ole jokapäiväistä yksinoloa kun on viikkovapaita ja iltavuoroakin.

Näin äkkiseltään vaikuttaa että olet ajatellut asiaa tarkkaan. Vastaavasta tilanteesta minulla ei kyllä ole kokemusta, sillä silloin kuin opiskelin, ei lapsia ollut. Mutta eipä suunnitelmasi mitenkään huonolle vaikuta. =)

"Toisaalta olen ajatellut sitä positiivisena asiana, eli minulla olisi ihana harrastus ja meillä olisi se kauan kaivattu lemmikki" Tämä lauseesi on sellainen, että itsekkin lämpenen koirankasvattajana. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Näin äkkiseltään vaikuttaa että olet ajatellut asiaa tarkkaan. Vastaavasta tilanteesta minulla ei kyllä ole kokemusta, sillä silloin kuin opiskelin, ei lapsia ollut. Mutta eipä suunnitelmasi mitenkään huonolle vaikuta. =)

"Toisaalta olen ajatellut sitä positiivisena asiana, eli minulla olisi ihana harrastus ja meillä olisi se kauan kaivattu lemmikki" Tämä lauseesi on sellainen, että itsekkin lämpenen koirankasvattajana. =)

Kyllä sitä tosiaan täytyy tarkkaan miettiä ihan kaikkien hyvinvoinnin takia. Parempi siis harkita kuin katua.
Töissä puhuttiin just siitä, että miten koira luoihan oman ilmapiirin, jotenkin se rauhottaa mieltä. Eli uskon kyllä siihen tutkimukseen jossa todettiin, että lemmikki tuo hyvää oloa.

Minulla oli koira jo 19-vuotiaana, lapsia ei vielä silloin ollut. Kovaa sitoutumista se vaati kun muut saman ikäiset lähtivät koulusta suoraan milloin mihinkin ja minä kotiin. Mutta sinulla on jo lapsetkin niin tilanne ihan erilainen.

Se mitä kannattaa miettiä on koiran ikä. Minulla on samainen koira vieläkin, nyt 12 vuotta myöhemmin :) Lapsesi ovat jo isoja kun koira vanhenee ja mielenkiinot kodin ulkopuolella. Jos olet valmis kantamaan vastuun loppuun saakka, ota ihmeessä koira. Noin pitkä harkintakin kertoo, että hyvällä pohjalla ollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:

Kyllä sitä tosiaan täytyy tarkkaan miettiä ihan kaikkien hyvinvoinnin takia. Parempi siis harkita kuin katua.
Töissä puhuttiin just siitä, että miten koira luoihan oman ilmapiirin, jotenkin se rauhottaa mieltä. Eli uskon kyllä siihen tutkimukseen jossa todettiin, että lemmikki tuo hyvää oloa.

Koira tuo kyllä hyvää oloa, uusia kavereita koiraihmisistä, uuden harrastuksen ja rahanmenoa. :D

Tsemppiä koiran hankintaan!

Yhteistyössä