koiran haukunnasta valitusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hippoliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hippoliina"

Vieras
Meillä siis iso koira. Naapuri laittoi sunnuntaina postilaatikkoon viestiä, että koira haukkuu yksin ollessaan jatkuvasti, kaikkea, linnut, naapurit, autot, kaikki ohikulkijat.. Ja että ei se koiran vika ole vaan kasvatuksen puutteen yms.. Ja että miksi olemme koiran ottaneet ahtaaseen rivitalo asuntoon jos emme sitä kouluta... Kuinka koira oli taas haukkunut la-su yön, eikä heillä nukkunut kukaan, edes lapsi..
Itseä suututtaa! Mielelläni otan tiedoksi jos koira alkanut yksin ollessaan haukkumaan. Mutta koira ollut meillä jo yli 5 vuotta, tässä asuttu 1,5 vuotta. Oliko tässä olo aikana eka vai toka kerta kun koira yön yksin. Heidän tuossa naapurina olo aikanaan eka kerta kun koira yksin yön. Päivisin koira kyllä yksin kun mies töissä ja minä koulussa.
Ikinä ennen ei ole mitään valitusta tullut mistään. Tuonkin valituslapun kruunasi vielä lopussa teksti, TAAS menee valitusta isännöitsijälle.
Me kun vasta saimme asiasta tietää!

Tottakai me nyt puutumme koiramme haukuntaan, kun siitä tiedämme, mutta suututtaa tuollainen valitustapa. Eikö sitä voi ystävällisesti ilmoittaa!

Naapurilla itsellään aika pieni lapsi, joka siitä lähtien ku he muuttaneet tuohon (alle vuosi) itkee illat ja yöt, heillä etupihalla kaksi isoa moottoripyörää, joista kuuluu kauhea meteli, kun laittavat käyntiin, onpa kerran sisällekin tullut pakokaasut kun kylmänä laittaneet käyntiin. Mutta eipä ole tullut mieleen valittaa. Ennen nuita naapureita siinä asui perhe jolla koira haukkui yksin ollessaan, eipä tullut siitäkään mieleen valittaa. Itse kun tiedostan asumisen rivitalossa tai kerrostalossa.

Kuules, lapsen itkulle ei voi mitään, koiralle taas voi ja pitääkin voida. Itse olen tässä koko yön valvonut sairaan lapsen kanssa ja meillä on myös koiria. Koirien haukun olen itse tarkistanut nettikameralla etänä ja naapureilta kyselemällä + jäämällä itse oven taakse. En todellakaan antaisi koirien haukkua täällä! Se haukku on tosi kantava ja kantaa useamman asunnon taakse. Koiralle voi ostaa kaikenmaailman dap-haihduttimia, haukunestopantaa, voi kouluttaa jne. ettei tule ongelmaa. Lapsen itkua vaan ei voi tukahduttaa!

Lasten äänet kuuluvat elämimisen ääniin 24h ja niistä nyt ei voikkaan valittaa, tai voi toki se vaan ei johda mihinkään.

Koira ei saa pitää häiritsevää meteliä ja jos pitää ja siitä valitetaan tulee yleensä kyllä isännöitsijältä jotain lappustakin. Koiran äänistä ei ole pakko huomauttaa sen omistajaa, vaan valituksen saa tehdä ihan suoraan isännöitsijälle. Toisia haukunta ja ulvominen häiritsee (itseänikin) kun taas toisia ei sille ei mitään mahda.

AUDACITY on netistä ladattavissa oleva ohjelma joka äänittää huoneistosta metelin, sen avulla voit itse seurata minkälainen se meteli on jonka koira saa aikaiseksi yksin ollessaan.

Viimeksi muokattu:
inhottavaa kun heti laitetaan lappu tuohon sävyyn :(
mulla oli aikoinaan yksi räksyttävä villakoira pidemmän aikaa hoidossa omistajansa kuoltua, asuttiin luhtitalossa ja ihan asiakseni menin pari kertaa naapurista kysymään että haukkuuko/vinkuuko/ulvooko/pitääkö koira yksin ollessaan mitään ääntä. aina sanoivat ettei mitään, kännispäissään sit tulivat huutelemaan että aina se sun rakkiskin mekastaa niin ettei saa oltua ja että valittavat isännöitsijälle.

Viimeksi muokattu:
lasta ja koiraa ei voi mitenkään verrata keskenään. ja sä olet siis sitä mieltä, koira saa terrorisoida muita ihan rauhassa. ei se näin ole. sitä ei ole kiva kuunnella päivällä. mutta varsinkin yöllä se on todella rasittavaa. itse asuin 3 vuotta kerrostalossa, jossa kultainen noutaja aloitti haukkumisen ja lämpäpatterin raapimisen joka yö kello 3 ja se oli todella raivostuttavaa. en valitusta tehnyt, mutta taatusti jos olisin ollut jo perheellinen tai aikuinen työssä käyvä, niin valituksen olisin tehnyt. se olet sinä, jonka tässä tapauksessa täytyy puuttua koiran tekemisiin. eikä kannata vetää herneitä nenään

Haloo, eihän ap nyt mitenkään ilmaissut, että koiransa saa haukkua ja häiritä! opetelkaa lukemaan, ISOT ihmiset. Onhan se kaikin puolin kohteliainta ja naapurisovun kannalta suositeltavaa ilmoittaa nätisti naapurille koiran haukunnasta. Millaisia ihmisiä te jotkut oikein olette? Heti juu isännöitsijälle ilmoitusta...huh vaan. Ja eikä ap mun mielestä verrannut koiran haukuntaa ja lapsen itkua, kunhan nyt mainitsi asioista.

Voi ap, harmittaa sun puolesta, kun naapurisi on varsinainen paviaani.

[QUOTE="...";23884181]Haloo, eihän ap nyt mitenkään ilmaissut, että koiransa saa haukkua ja häiritä! opetelkaa lukemaan, ISOT ihmiset. Onhan se kaikin puolin kohteliainta ja naapurisovun kannalta suositeltavaa ilmoittaa nätisti naapurille koiran haukunnasta. Millaisia ihmisiä te jotkut oikein olette? Heti juu isännöitsijälle ilmoitusta...huh vaan. Ja eikä ap mun mielestä verrannut koiran haukuntaa ja lapsen itkua, kunhan nyt mainitsi asioista.

Voi ap, harmittaa sun puolesta, kun naapurisi on varsinainen paviaani.[/QUOTE]

Ja kuka nyt oli tekemässä heti sitä ilmoitusta isännöitsijälle ?

Eiköhän tässä ketjussa kuitenkin ole puhuttu asiasta ihan yleiseen sävyyn vaan et mitkä vaikuttaa ja mahdollisesti miten

Meillä naapurit valitti suoraan isännöitsijälle. Kun muutettiin tähän asuntoon niin koiraan iski muuton seurauksena eroahdistus. Rääkyi ja raapi ovenkarmejä yksin ollessa ja heti tuo huomattiin ja äänitettiin yksinoloääniä sitten ja kamalaa kuultavaahan se oli. Heti pantiin lappu rappukäytävään, jossa ilmoitettiin, että koira kärsii eroahdistuksesta ja koulutus on aloitettu. Tuona aikana koira oli yksin vain noin 0-3 tuntia päiväaikaan. Silti naapurit valittivat. Kurjaa, mutta tuommoisia ihmiset nykyään ovat.

Onneksi ahdistus oli hoidettu ennen kuin isännöitsijä otti yhteyttä. Kurja maku jäi naapureistä ja eipä noiden kanssa tekemisissä ollakaan.

Miksi ihmeessä koira on jätetty yöksi yksin?Jos on jo päivät yksin niin ei sitä kyllä enää viikonloppusin tarttis öiksi itekseen jättää...Ihan näin huomautuksena vaan..

Ja mitä tuohon naapuriin tulee, ymmärrän hyvin valituksen, viestin sävyn yms..Aatteleppa ite et valvot yön pienen lapsen kanssa sen takia et naapurin koira huutaa, ei muuten naurattais enää minuakaan vaan takuulla lähtis tulenkatkunen viesti naapuriin.

Nyt ensitöikseks menet puhumaan sen naapurin kanssa, sanot ettet ole ollut tietoinen koiran haukkumisesta ja otatte nyt kaikki keinot käyttöön sen kanssa, pyydät myös et jos koira haukkuu, naapuri ilmoittaisi aina siitä teille, eikä isännöitsijälle.

Sen jälkeen alotatte yksinoloharjoitukset, otat avuksi valvovat tietokoneohjelmat yms. kikkaskonstit.

Kyllä se siitä.

Ja ennenkun mulle aletaan rutisee et helppo se on huudella, niin tiedän kyllä mitä tuo on, mulla on itelläni iso koira joka koki jonkinsorttista eroahdistusta ja haukkui kaikki äänet. Mä varmistin naapurisuhteiden kunnossa pysymisen sillä et toimitin lapun jokaiselle seinänaapurille et mulla on koira, joka saattaa haukkua, koitan sitä kouluttaa ja toivon et ilmoitatte kaikki häiriöt minulle.
Ja ikinä ei koiran takia ole minun tarttenu naapureiden kanssa tapella.

Viimeksi muokattu:
Koiran kanssa olin juuri viikon kotona, kunnes yhden yön, siis yhden ainoan yön oli koira yksin kotona. Itse olimme miehen kanssa juhlimassa ystävän valmistujaisia. Kerran vuodessa kun miehen kanssa päätään kahdestaan juhlimaan.

Siis tuo sävy ja tapa jolla naapuri asiasta ilmoittaa, se harmittaa.
Tottakai toivon että ilmoitetaan jos koira haukkuu, mutta toivoisin siitä ilmoitettavan meille ja asiallisesti.

Koira siis ollut meillä 5 vuotta ja nut ensimmäisen kerran alkanut haukkumaan yksin ollessaan. Ei koskaan aiemmin. Eikä tässäkään asunnossa kun muutettiin. Olisi kiva tietää milloin haukunta yksin ollessa on alkanut.

Ja mitä naapurin lapseen tulee, niin en verrannut sitä koiraan, vaan kerroin lapsen itkusta. Että onko kuitenkaan varmaa että lapsi meidän koiran vuoksi valvoi, kun muutenkin itkee öisin ja iltaisin. Eikä täällä kukaan edes mitään sanonut naapurin moottoripyöriin, ja niistä lähteviin ääniin ja pakokaasuun joka tulee sisälle.
Mainittakoon että itsellänikin on kaksi lasta...

Tämä naapuri ei taida kenestäkään tässä talossa asuvista pitää, kun toinen naapuri tuossa kerran ajoi etupihalle autolla, ja tyhjensi autosta tavaraa sisälle. Tämä naapuri joka meille valitti ajoi autollaan perään ja painoi torvea, hänen kun oli pakko päästä heti siitä ohi ja omalle etuovelle. Muutenkin aina kun etupihalle ajaa, vauhti on sellainen että hiekka lentää.

Juuri mikään ei ole viddumaisempaa kuin koiran haukkumisen ja ulinan kuuntelu.

Silti asiasta voisi sanoa ekan kerran ihan nätisti, ja vasta jos se sanomisesta huolimatta toistuu niin voi unohtaa kiltteyden. Näin ainakin minusta.

Ihan aiheesta valitus menee. Eikä sitä että haukunta muita häiritsee muuta mitenkään joku lappu ilmoitustaululla, samalla tavalla siihen herää kuin ilman lappuakin, turhaan yksi kirjoittaja paheksui naapurinsa toimia.

Monille tuntuu olevan ihan ok haukuttaa koiriaan rivarin pihoillaan vaikka kuinka myöhään, meilläkin on koira mut en ikinä antaisi sen haukkua öitä pihalla. Ihmiset on ällöttävän itsekeskeisiä.

[QUOTE="just";23883983]Kuules, lapsen itkulle ei voi mitään, koiralle taas voi ja pitääkin voida. Itse olen tässä koko yön valvonut sairaan lapsen kanssa ja meillä on myös koiria. Koirien haukun olen itse tarkistanut nettikameralla etänä ja naapureilta kyselemällä + jäämällä itse oven taakse. En todellakaan antaisi koirien haukkua täällä! Se haukku on tosi kantava ja kantaa useamman asunnon taakse. Koiralle voi ostaa kaikenmaailman dap-haihduttimia, haukunestopantaa, voi kouluttaa jne. ettei tule ongelmaa. Lapsen itkua vaan ei voi tukahduttaa![/QUOTE]

osta sille lapsellekin vaikka joku panta joka ruiskuttaa sen päälle jotain pahanhajuista kun sitä alkaa ahdistaa ja pelottaa yksin.

niin tai.

voithan aina kasvattaa sen lapsen olemaan ulvomatta ja pitämättä muita hereillä. jos ei ole naapurin vika että koira haukkuu ni ei se oo se koliikkilapsikaan.

itsellä ei ole koiraa, mutta ärsyttää suunnattomasti toi asenne että "hiljennä koira".

ja aloittajalle. sano sille naapurille että koira haukkuu koska sen lapsi ulvoo.

Alkuperäinen kirjoittaja monesti herännyt;23887496:
Ihan aiheesta valitus menee. Eikä sitä että haukunta muita häiritsee muuta mitenkään joku lappu ilmoitustaululla, samalla tavalla siihen herää kuin ilman lappuakin, turhaan yksi kirjoittaja paheksui naapurinsa toimia.

Monille tuntuu olevan ihan ok haukuttaa koiriaan rivarin pihoillaan vaikka kuinka myöhään, meilläkin on koira mut en ikinä antaisi sen haukkua öitä pihalla. Ihmiset on ällöttävän itsekeskeisiä.

Me kun ei haukuteta koiraa rivarin pihalla myöhään. Nyt oli kyse siitä että naapuri olisi voinut asiallisesti ilmoittaa, eikä tuollatavalla. Tottakai koiran haukunta pidemmän päälle ärsyttää, ihan itseänikin, vaikka itsellä koira. Mutta kuinka puuttua koiran haukuntaan jos ei siitä voida meille ilmoittaa. Ja kyse oli yhdestä yöstä kun ilmoitti. Enhän olisi koiraa yksin YHDEKSI yöksi jättänyt jos olisin tiennyt sen haukkuvan yksin ollessaan.

Itse kysyisin missä on ihmisten ystävällisyys?

Sitä tuli sitten ihan valitus isännöitsijältä, kuinka meidän koira haukkuu yksin ollessaan ja pidämme koiraa vapaana takapihalla..

Mä ihmettelen suuresti kuinka joku on saanut päähänsä että koira vapaana! Koira ei takapihalla vapaana ole, vaan narussa on ollut. Ei ole ollut enää ja koira koko ajan meidän matkassa..

Mutta kyllä ottaa päähän että joku isännöitsijälle valitukseen laittanut että koira vapaana!

Rivienvälistä lukemalla, viestisi kertoo selvästi asenteesi asiaan, naapurissa vika. Kun niillä lapsikin joka huutaa.Koirasi on voinut aloittaa haukkumisen vasta nyt, vaikka olisi jo useamman vuoden ollut teillä. Haukkuminen ja eroahdistus todennäköistä jos koira harvemmin joutuu olemaan yksin,varsinkin yön. Ole tyytyväinen että ilmoitti sentään suoraan teille tuosta haukkumisesta, eikä pelkästään isännöitsijälle. Todennäköisesti tuo haukkuminen jatkunut jo pidempään, yleensä sitä kuunnellaan muutama kerta kärvistellen ennen kuin tehdään valituksia. Nyt vaan nielet ylpeytesi ja alat tehdä asialle jotain, etkä kiukuttele.

jos tässä naapurissa olis yksin haukkuva rakki niin varmaan tappaisin sen jos haukku ei loppuis huomautuksesta huolimatta. olis ihan tuskaa jos seinän takana haukuttais kun mun koliikkivauva viimeinkin nukkuis ja siihen olis itelläki mahdollisuus.

Meillä ylänaapuri oli erittäin fiksusti yrittänyt lopettaa koirani haukuntaa hakkaamalla lattiaa harjanvarrella ja oli käynyt myös soittamassa ovikelloa ja huutamassa oven takana.. ei se ennen välittänyt ovikellosta tuon taivaallista vaan nyt kyllä välittää:/ kyseessä puolen vuoden ikäinen pentu joka vasta opettelee näitä elämän perus-sääntöjä.. ei ole koskaan yksin iltaisin tai öisin ja muilta naapureilta kysyttäessä ollut tosi hiljaa, silloin vaan haukahdellut jos rapussa tai pihalla ollut jotain poikkeavaan meteliä. Kyseinen naapuri ei ole koskaan tullut mitään sanomaan, en tiedä onko valittanut isännöitsijälle vai ei.. Ihan suoraa puhetta naapurit kiitos ja järkeä päähän senverran ettei nyt tarvitse yllyttää koiraa haukkumaan!

[QUOTE="klik";23909034]Rivienvälistä lukemalla, viestisi kertoo selvästi asenteesi asiaan, naapurissa vika. Kun niillä lapsikin joka huutaa.Koirasi on voinut aloittaa haukkumisen vasta nyt, vaikka olisi jo useamman vuoden ollut teillä. Haukkuminen ja eroahdistus todennäköistä jos koira harvemmin joutuu olemaan yksin,varsinkin yön. Ole tyytyväinen että ilmoitti sentään suoraan teille tuosta haukkumisesta, eikä pelkästään isännöitsijälle. Todennäköisesti tuo haukkuminen jatkunut jo pidempään, yleensä sitä kuunnellaan muutama kerta kärvistellen ennen kuin tehdään valituksia. Nyt vaan nielet ylpeytesi ja alat tehdä asialle jotain, etkä kiukuttele.[/QUOTE]

Yritin painottaa että olisi kiva jos asiasta voisi ystävällisesti ilmoittaa suoraa meille, jo heti kun koira yksin ollessaan alkaa haukkumaan. Nyt ilmoitti meille silloin, kun tuli jo isännöitsijältäkin varoitus. Ja se että varoituksessa luki että koira ollut vapaana meidän pihalla ja näin ei ole ollut! Ja naapurissa kun ovat pihalla, pomppivat trampoliinilla, ei koira hauku. Ja naapuri kirjoitti että koira naapureita haukkuu. Toivoisin että asioita ei myöskään liioiteltaisi. Riittäisi ilmoitus että koira yksin ollessaan haukkuu, tarvi sen enempää keksiä itse satuja lisäksi!
Hoidossa tuo haukunta, koira ei sen jälkeen ole yksin ollut kertaakaan ja tässä juuri odottelen että saan muutaman viikon päästä rahaa, jotta voisin sitruunapantaa harkita...ei vaan meillä päin sitä saa vuokrattua.

Jos se 'TAAS' oli siellä kirjeessä ikäänkuin pelotteeksi, suurenteluksi tms.

Menet ilmoittajan luo, pyydät anteeksi, olet asiallinen ja ilmoitat että te tiedätte asiasta vasta nyt, mutta teette kaikkenne että se korjaantuu.

Koiratkin muuttuvat vanhetessaan, jokin ääni jostain muualta saattaa saada sen haukkumaan.

Yhteistyössä