Koiran lenkit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hurjapää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hurjapää

Vieras
Kuinka kauan te lenkitätte koirianne aamuisin/iltaisin?

Meillä menee niin että mies jaksaa aamuisin/iltaisin lenkittää koiraa max 15min-½h, mutta silloin kun minä lenkitän on lenkin pituus vähintään tunti, useimmiten jopa 2h. Minun lenkitykseen kuuluu myös piipahdus koirapuistossa. Haluaisin aloittaa koiralle jonkin harrastuksenkin, joka veisi siltä vähän energiaa ja jonka avulla voisi käyttää aivojaankin. Sopivaa harrastusta en lähimaastosta ole vielä löytänyt, joten varmaan pitää itse kehitellä sellainen koiran kanssa omin avuin.

Nytkin on 2h aamulenkki takana :) Koiralla olisi riittänyt energiaa vielä pidempäänkin lenkkiin mutta joku roti sentään.

Aamulla ovat keskenään koirat ulkona n. 15min. Ja ovat päivän aikaan usein ulkona ominpäin :) Illasta käyn juoksuttamassa (siis juoksevat kokomatkan) max. 16km. Ja ennen nukkumaan menoa käyvät ulkona olemassa n.15min ominpäin.

meillä vähän vaihtelee lenkkien pituus, mutta kyllä koiraa voi muutenkin viihdyttää esim leikkimällä, opettamalla jotain uutta käymällä kylässä. harvaa koiraa saa lenkillä uuvutettua

[QUOTE="äitee";23891876]meillä vähän vaihtelee lenkkien pituus, mutta kyllä koiraa voi muutenkin viihdyttää esim leikkimällä, opettamalla jotain uutta käymällä kylässä. harvaa koiraa saa lenkillä uuvutettua[/QUOTE]

Mun tarkotus ei ainaka oo uuvutus lenkkeillessä, vaan se että koirat saa kunnon liikuntaa, mikä kehittää niiden lihaksia, mut kyllä noi aika tsippi on pitkän lenkin jälkeen.

Onko ok että lenkittää koiraa pyörän kanssa? Jos kyseessä on pikkukoira. Mä oon aina pelänny että koiran tassut jää renkaiden alle. Se ois kuitenki kiva että koira sais juosta ja itse pysyis tahdissa mukana : )

Onko ok että lenkittää koiraa pyörän kanssa? Jos kyseessä on pikkukoira. Mä oon aina pelänny että koiran tassut jää renkaiden alle. Se ois kuitenki kiva että koira sais juosta ja itse pysyis tahdissa mukana : )

On, jos koiran opettaa siihen. Ei sen sovi sieltä sivusta ryntäillä mihin sattuu.
Ja vauhti suhteutetaan koiran mukaan.

Jotenkin laiskalta silti näyttää, jos kovin pientä koiraa lenkitetään pyörän kanssa, mutta se on vain minun ahdasmielinen mielipiteeni :D

Aamulla vain lasken koiran tuohon pihalle tarpeilleen. Se on niin uninen, että tänä aamunakin nousi viimeisenä ylös. Nyt on saanut olla n. tunnin pihassa, saa olla vielä hetken.
Meillä panostetaan lenkitys tuonne iltapäivälle ja illalle. Mukavasti koira pääsee purkamaan energiaansa juoksemalla vapaana.

Mä lenkitän harjakoiriani myös pyöräillen. Pienen koiran kans tulee ottaa huomioon et ne jalat on kovin lyhyet joten vahti pitää olla aika hiljainen jotta koira pystyy ravaamaan sinnä vauhdissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23891961:
On, jos koiran opettaa siihen. Ei sen sovi sieltä sivusta ryntäillä mihin sattuu.

Jotenkin laiskalta silti näyttää, jos kovin pientä koiraa lenkitetään pyörän kanssa, mutta se on vain minun ahdasmielinen mielipiteeni :D

Pieni koirakin saattaa tarvita paljon liikuntaa purkaakseen energiaa, ja sillon näen hyvänä vaihtoehtona pyörän.

Pieni koirakin saattaa tarvita paljon liikuntaa purkaakseen energiaa, ja sillon näen hyvänä vaihtoehtona pyörän.

Juu toki. Mä lisäsinkin hymiön pehmentämään ahdasmielisyyttäni.

:D

Pyörä on ihan ok. On on.

Energian purkamiseen on muuten hyvä konsti myös ns 'nenätyöt' eli vaikka esineruutu tms, jossa koira saa käyttää hajuaistiaan.
Toki liikuntaa yhtään väheksymättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23891961:

Mä oon sit just tollanen joka näyttää sun silmään laiskalta ku lenkitän noita kääpiökokosia fillaroiden. En edes pystyis juoksemaan niiden kans sellasta lenkkiä mitä niiden tarttee ihan juosta.

HEI, nyt on aamu ja mun verbaaliset taidot vielä vähän nukuksissa.

En todellakaan tarkoittanut loukata pyörä+pieni koira=laiskaa, ketään.

Muotoilin ajatukseni huonosti.

Myydäänkö muuten vielä sellaisia lisäosia pyöriin, että siihen saa koiran kiinni siten, ettei se oikein helposti pysty juoksemaan pyörän eteen? Joskus nähnyt jollakin käytössä sellaisen.....

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23892015:
HEI, nyt on aamu ja mun verbaaliset taidot vielä vähän nukuksissa.

En todellakaan tarkoittanut loukata pyörä+pieni koira=laiskaa, ketään.

Muotoilin ajatukseni huonosti.

Myydäänkö muuten vielä sellaisia lisäosia pyöriin, että siihen saa koiran kiinni siten, ettei se oikein helposti pysty juoksemaan pyörän eteen? Joskus nähnyt jollakin käytössä sellaisen.....

En mä ainakaan ottanu pahana sua :)

Juu myydään niitä springereitä edelleen.

Minulla skyenterrieri ja arkisin käymme kolme kertaa lenkillä aamulla 06:15, 07:15 tai 08:15 (riippuu moneksi menen kouluun) n. 20min, päivällä 13:30, 14:30 tai 15:30 (riippuu monelta pääsen koulusta) n. 30min ja illalla n. 18:00 aikaan n. 1h. Vapaapäivinä käymme neljä kertaa lenkillä. Aamulla 08:45 n. 20min, päivällä 11:00 n. 40min, iltapäivällä 15:00 n. 30min ja illalla 18:00 1h

Yhteistyössä