Koiran olon helpottaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neytiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä koira viihtyy parhaiten olohuoneessa rappusten alla. Olen viritellyt koiran petipaikan ympärille pulloja, joissa jäätynyttä vettä. Jääkuutiota laitan välillä koiran vesikuppiin, se tykkää rouskutella niitä. Jäistä lihaa se tkkää syödä muutenkin, joten nyt helteillä enemmän sitä ja vähemmän koiranruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Viekää koira uimaan

tooosi hyvä neuvo,kaikki koirat ei ui...

itse kastelen koiran varsinkin mahanalusen

Juu, mahan alus ja tassut on hyvä kastella, mut selkään ei suositella, ainakaan tummilla koirilla vettä laskettavan, tekee koiran olon vielä kuumemmaks jos auringossa oleilee..

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Juu, mahan alus ja tassut on hyvä kastella, mut selkään ei suositella, ainakaan tummilla koirilla vettä laskettavan, tekee koiran olon vielä kuumemmaks jos auringossa oleilee..
Meidän malamuutilla on niin tiheä pohjakarva, että jos koiran kastelisi, sillä olisi hautova "huopamatto" ihonsa päällä. Joten tyydyn vain "iglun" rakentamiseen koiralle.

No johan nyt, en meinannut päästä kirjoittamaan. Liekö merkki jostain :laugh:

Noh, mutta koira siis on kerrostalokoira, ja meillä on tuskasen kuuma sisällä, tahtoisin jotenkin helpottaa tuon oloa. Raikasta juomaa on tarjolla, samoin tuulettimia, mutta läähätys käy silti..
Tekis mieli ajaa nuo loputkin karvat siitä.

Ja koira tykkää uida, mutta ei täällä oo mitään uimapaikkoja niin että niissä koirat sais pulikoida.

meilläpä ei oleillakaan koiran kanssa auringossa kun kuuma, vaan kastellaan ja sitten pötkötellään sisällä läpivedossa...eihän kastelussa juuri muuten järkeä olisi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Meidän malamuutilla on niin tiheä pohjakarva, että jos koiran kastelisi, sillä olisi hautova "huopamatto" ihonsa päällä. Joten tyydyn vain "iglun" rakentamiseen koiralle.

niin on meidänkin koiralla tiheä pohjakarva silti on mahanalusen kastelu helpottanut oloa

kylmä märäksi kasteltu pyyhe alle ja päälle? kastelu ei taida noin takkuisen kanssa paljoa auttaa? aj se ettei vie tähän kuumimpaan aikaa ulos.. soita trimmaamoon jos siellä saisi koirasta kivan näköisen :D

Mä kävin ell:n luennolla justiinsa, käsiteltiin mm. tätäkin aihetta. Mulle yllärinä tuli, että kuumilla keleillä sitä koiraa ei tule kastella selästä. Vatsa-alue, tassut ja kaula märäksi niin viilenee. Jos kastelee selkää niin lämmönsäätelykeskus saa vääränlaista informaatiota (reseptrorit on selässä tiheessä) muka-viileästä-kelistä, jolloinka koira alkaa nostaa omaa ruumiinlämpöään entisestään, vaikka tavoitteet ovat päinvastaiset.

Jos koiralla on peti, niin tunge sinne alle kylmäkalleja.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
kylmä märäksi kasteltu pyyhe alle ja päälle? kastelu ei taida noin takkuisen kanssa paljoa auttaa? aj se ettei vie tähän kuumimpaan aikaa ulos.. soita trimmaamoon jos siellä saisi koirasta kivan näköisen :D

Siis mun koira on kyllä nyt lyhyessä turkissa, mutta mistä sä keksit että se on takkuinen???

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Mä kävin ell:n luennolla justiinsa, käsiteltiin mm. tätäkin aihetta. Mulle yllärinä tuli, että kuumilla keleillä sitä koiraa ei tule kastella selästä. Vatsa-alue, tassut ja kaula märäksi niin viilenee. Jos kastelee selkää niin lämmönsäätelykeskus saa vääränlaista informaatiota (reseptrorit on selässä tiheessä) muka-viileästä-kelistä, jolloinka koira alkaa nostaa omaa ruumiinlämpöään entisestään, vaikka tavoitteet ovat päinvastaiset.

Jos koiralla on peti, niin tunge sinne alle kylmäkalleja.

Kiitos infosta :) täytyykin jättää selkä kastelematta.
Niin ja tuo on niin ronkeli ettei se sitten mene siihen petiinsä jos sielä on kylmäkalleja.

Yhteistyössä