Koiran omistajat miten te toimisitte tälläisessa tilanteessa, muutkin saa antaa mielipiteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

plääh

Aktiivinen jäsen
05.12.2007
15 531
1
36
kerrostaloon muutti syksyllä nuori mies ja nainen sekä heidän koirat. aluksi ongelma oli jatkuva juhliminen joka loppui. viimeisen kk aikana on alkanut kamala ulina sieltä oli aamu, ilta tai yö. asiasta on heille käyty sanomassa henkilökohtaisesti jonka jälkeen koirat olivatkin pari päivää hiljaa, mutta se mekkala on alkanut taas. heistä on tehty useamman ihmisen taholta ilmoitus eläinsuojeluun, mutta he eivät avaa ovea heille. kun viranomaiset jättivät kirjeen heille he ilmoittivat että ei he asuu enää tuolla ja ei heillä ole koskaan olutkaan koiria :o siinä asuu kuulemma nykyään kaksi tyttöä joilla On kaksi koiraa. ja kuitenkin nuo mies ja nainen ulkoiluttavat koiria tässä pihassa ja kulkevat rapussa ;)
nyt asukkaat ovat ilmaisseet kirjeitse muille asukkaille HANKKIKAA ELÄMÄ :whistle:

Kuulostaapa kovin tutulta, etteivät olisi olleet meidän seinänaapureita ennen.. En tiedä miten ne lopuksi saatiin tästä talosta ulos, mutta useampi valitus siihen meni ainakin..

Mutta en varsinaista keinoa tiedä mitä vois tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pedi:
Kuulostaapa kovin tutulta, etteivät olisi olleet meidän seinänaapureita ennen.. En tiedä miten ne lopuksi saatiin tästä talosta ulos, mutta useampi valitus siihen meni ainakin..

Mutta en varsinaista keinoa tiedä mitä vois tehdä.

missä kaupungissa asutte :whistle:

vaikutta kyllä niin samalta menolta että luulenpa että ootte saanut meidän entiset riesat sinne, isoja koiria, tai toinen ainakin oli saksanpaimenkoira (en tiedä oliko puhdasrotunen), toista en loppu aikoina nähnyt, oli siis samanmoinen,mutta tyttö oli joskus puhunut että toinen koira hävitettiin.. Ihmiset kulkee paljon mustissa..

Tämä menee vähän asian vierestä mutta kerronpa kumminki.
Meillä oli Kajaanissa asuessa 2 cockeria. Toinen kärsi kovasta eroahdistuksesta, ja me ei yksinkertaisesti tiedetty, että nämä koirat pitää aivan ihania äänekkäitä ulvontakonsertteja sillä aikaa kun me oltiin töissä. Mun mies oli sillon intissä sopimussotilaana ja saatto olla 3 viikkoa leirillä. Ja jos minä olin iltavuorossa, niin kotona olin yöllä n. 23.30. Ja koko tän ajan kun ne kahdestaan oli kotona, niin ne ulvo. Ulvonta saatto siis kestää lähes puolilleöin! Ja KUKAAN, EI KUKAAN naapuri voinu tulla sanomaan meille. :headwall: Naapurit oli ilmoittanu isännöitsijälle, joka oli ilmoittanu vuokranantajalle, joka ilmoitti meille... No tietysti me hoidettiin ongelma asianmukaisesti, ja se loppu mutta korostankin tässä, että jos kukaan ei sano koiran omistajalle suoraan asiasta, mitä tapahtuu tämän poissaollessa, nin ei omistaja voi myöskään asiaan puuttua.

vaikutta kyllä niin samalta menolta että luulenpa että ootte saanut meidän entiset riesat sinne, isoja koiria, tai toinen ainakin oli saksanpaimenkoira (en tiedä oliko puhdasrotunen), toista en loppu aikoina nähnyt, oli siis samanmoinen,mutta tyttö oli joskus puhunut että toinen koira hävitettiin.. Ihmiset kulkee paljon mustissa..

ei sitte oo samoja nää

naapurin koira jätettiin vuorokaudeksi YKSIN kun lapsi sairastu. koira haukkui KOKO AJAN.ilmoitin isännöitsijälle kun kukaan ei (tietenkään) avannut asunnon ovea, ilmoitin poliisille. mutta minä olin se jonka olisi pitänyt ymmärtää. 37 tuntia valvoneena kaupan myyjänä olin varmasti ilmestys.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Tämä menee vähän asian vierestä mutta kerronpa kumminki.
Meillä oli Kajaanissa asuessa 2 cockeria. Toinen kärsi kovasta eroahdistuksesta, ja me ei yksinkertaisesti tiedetty, että nämä koirat pitää aivan ihania äänekkäitä ulvontakonsertteja sillä aikaa kun me oltiin töissä. Mun mies oli sillon intissä sopimussotilaana ja saatto olla 3 viikkoa leirillä. Ja jos minä olin iltavuorossa, niin kotona olin yöllä n. 23.30. Ja koko tän ajan kun ne kahdestaan oli kotona, niin ne ulvo. Ulvonta saatto siis kestää lähes puolilleöin! Ja KUKAAN, EI KUKAAN naapuri voinu tulla sanomaan meille. :headwall: Naapurit oli ilmoittanu isännöitsijälle, joka oli ilmoittanu vuokranantajalle, joka ilmoitti meille... No tietysti me hoidettiin ongelma asianmukaisesti, ja se loppu mutta korostankin tässä, että jos kukaan ei sano koiran omistajalle suoraan asiasta, mitä tapahtuu tämän poissaollessa, nin ei omistaja voi myöskään asiaan puuttua.

Meidän oma koira teki entisessä asunnossa sitä että ulvo kun yksinään katteli ulos, no siitä saatiin onneksi tietää, ja estettiin pääsy ikkunoille yksinolon aikana niin homma loppu.

Mutta jos sattuu oleen sama pariskunta kun meidän naapurit oli tuossa joku kuukausi takaperin,niin ne varmasti asiasta tiesi, siis niille käytiin sanomassa ja hetkeksi se tehosikin aina,mutta ei paria päivää kauempaa kerralla. Pariskunta ei vaan uskonut että heidän koirat olisivat syyllisiä, mutta ne kun nytten haukku kaikkea rapussaliikkuvaa ja ulvo lopun aikaa niin ei kovin paljon voinut erehtyä.. Heidän alapuolella asu vielä perhepäivähoitaja joka ei saanut lapsia päiväunille useinkaan, kun ne koirat ulvo niin kovaa, ja usein alkoivat ulvomaan myös josksu ysin-kympin aikoihin kun olis pitänyt saada tyttö nukkuun..

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

ei sitte oo samoja nää

Eli niitä liikkuu täällä luultavasti ainakin kaks samantyyppistä pariskuntaa, toivottavasti ei tänne se toinenkaan pariskunta enää eksy.. Yhdestä oli ihan tarpeeksi riesaa, no ei ne kauheen kauan kerennyt tässä asumaan.. Nytten ollut jo jokusen kuukauden ihana rauha täällä..

Asutaan varmaan samassa talossa, täällä samanlainen tapaus... He liimas kyllä ulkooveensa lapun että jos häiritsee älä tule käymään vaan soita nro...jne, no ei mutta kai isännöitsijä tietää kuka siinä asuu jos hälle soittaa ja valittaa asiasta.

koirat parempaan kotiin,kärsivät muutenkin kovista äänistä koska niillä on moninkertaisesti parempi kuulo kuin ihmisillä,siksi myös toivon että lapsi perheet huomioisivat tämän myös koska lasten-ja myös aikuisten desibelit nousee joskus äärilukemiin,mutta varsinkin lasten kiljahdukset käy herkkiin korviin kovasti,koira kärsii tästä.samoin koiralla oitäisi aina olla oma soppi mihin vetäytyä ja jossa se saa olla rauhassa,ja jonne ei ole ihmisillä asiaa silloin.näin vältytään myös ikäviltä puremilta joita joskus sattuu.Ja pitäisi myös huomioida varsinkin vanha koira jolla tulee samat vaivat kun ihmisillä,eivät jaksa enää samaa menoa kuin ennen.

Yhteistyössä