koiran osto lähestyy..paljonko maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NiksiNella:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Kalleimmat chihut (kun kerroit, että teille tulee sylikoira ) Apulassa tällä hetkellä 1600 e... :whistle: :snotty:

Mein nuori neiti toivoo itselleen sellaista :/ Ei taida tulla kauppoja..

Asiansa osaavat kasvattajat eivät edes myy chihua perheeseen jossa on kovin pieniä lapsia, ne voi ihan oikeasti kuolla, jos tippuu sylistä tai jää kontteihin... :/
Mutta onhan niitä paljon muitakin kivoja pikkuisia rotuja, ei niin pieniä kuin chihu, mutta eikö esmees mäykky lasketa vielä aika pieneksi :) .

Alkuperäinen kirjoittaja topsi:
Alkuperäinen kirjoittaja meille myös:
Alkuperäinen kirjoittaja topsi:
Meille tulee bernin pentu kuukauden päästä. Hinta on tonnin. Saman verran saa maksaa pienestäkin rotukoirasta jopa enemmänkin, rodusta riippuu

Mistäpäin berni teille tulee? Meillä vasta n.vuoden kuluttua ajankohtaista koiran (=bernin) hankinta. Täällä savossa ei ainakaan taida kasvattajia olla...

Oih...ne on niin sulosia...pitää vaan ekaks saada tuo ihmispentu vahan kasvamaan ja muuttaa isompaan kotiin, jossa on oma piha...

Me saadaan pentu tästä lähistöltä. Sattui hyvä tuuri että tuli pentuja lähelle. Asutaan itä-suomessa. Kovasti odotetaan hauvaa kotiin.

Täytynee munkin ruveta kyselemään ihmisiltä, jotka bernin kanssa liikkuu, että oisko pentuja tiedossa...ihan kotikoiraa kaavaillaan eli terveet vanhemmat riittää, ei tartte olla mitään näytteymenestystä tms..

Ihania hetkiä pennun kanssa :)

Meille tulee papilon/chihu sekoitus vaavi =) 500?
Itse en maksaisi chihusta hirvittäviä summia. noi hinnat on ollut kun kahtonu 1000-1800 yks penikka jonka löysin maksoi 2000 HUH meinasi silmat tipahtaa päästä. Omasta mielestäni kasvattajat repii ihan pimeesti rotukoirista.No mutta hyvää kesää teille ja rapsutuksia karvkuonoillenne =)

Alkuperäinen kirjoittaja TikkuNekku25:
Itse en maksaisi chihusta hirvittäviä summia. noi hinnat on ollut kun kahtonu 1000-1800 yks penikka jonka löysin maksoi 2000 HUH meinasi silmat tipahtaa päästä. Omasta mielestäni kasvattajat repii ihan pimeesti rotukoirista.No mutta hyvää kesää teille ja rapsutuksia karvkuonoillenne =)

No tuo se vasta rahastusta (ja todennäköisesti pentutehtailua) on kun sekarotusesta pyytää 500? :o

Ja tuoko ei ole rahastusta?
Seropista 500... :o

Yksi syy chihujen kalleuteen on pentujen määrä.
Siinä kun jollein rodulle syntyy 10 pentua kerralla, syntyy chihuäitille korkeintaan 2 :) .

Miksette ota jotain hylättyä tai muusta syystä pois annettavaa koiraa, eikös niitä saa melkein ilmaiseksi, en kyllä tiedä käytösongelmista ja muusta, mutta kaipa kaikesta voi oppia pois.
Onpa muuten tosi kallita rotukoirat nykyään!

Siinä kun jollein rodulle syntyy 10 pentua kerralla, syntyy chihuäitille korkeintaan 2 :) .

itseasiassa chihuahuatkin voviat synnyttää sen 6 pentua, että ei se määrää sitä hintaa.

Se koira on kallis, mille on paljon kysyntää.
Kun chihu-buumi häviää, hinnatkin halpenee :)

Mutta tosiaan.. 500? sekarotuisesta on ihan helkutisti.
Kennelliiton suositus sekarotuiselle oli paljon alempi.
Olikos se nyt 150??

mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:

No tuo se vasta rahastusta (ja todennäköisesti pentutehtailua) on kun sekarotusesta pyytää 500? :o

Aivan tolkuton hinta!
En ikinämaailmassa maksaisi sekarotuisesta koirasta tuollaista summaa :o :o

Ja mitä enemmän ihmiset maksaa seropeista, sitä enemmän on tehtailua. nehän tekee hyvän tilin sillä että naapurit koirat hoitaa hommat ja sitten myyntiin. Ei tule kalliiksi astutus.. tämä on valitettavasti kasvojen toinen puoli ajattelulle että niistä koiristä pitää pyytää esim. 300-500 e jotta saavat hyvän kodin..

No mä en ymmärrä tätä nykyvillitystä että tehään designkoiria ja sit ne maksaa monta sataa vaikka ovat ihan sekarotusia. :o Enkä mä kyllä muutenkaa ymmärrä että koirasta maksetaan hirmu summia. Ehkä sit jos se on työkoira tms mut en pelkästä sylikoirasta tai sohvakoirasta maksais paljoo. Oma makso 50euroa ja ihan on koiraa omiks tarpeiks.

on juuri pentutehtailun tuloksia. Täällä pk-seudulla on täti joka tehtailee villakoira-bichon frise - seropeja ja rahastaa tuon 500 euroa :( Kuluja pennutuksesta ei ole ollut kun eläinlääkäriä ei tarvita (emoja tai pentuja eiesim madoteta tms.) ja oma tai naapurin moppe hoitaa astumisen...huoh. Ja sitten ihmiset ovat iloisia kun saivat koiran _niin_ 'halvalla. Pahimmassa tapauksessa nuo nartut pennutetaan joka juoksusta ja rahaa sen kun sataa näille 'kasvattajille' kun pikkukoirat ovat niin suosittuja että viedään käsistä. Surullista.

:D meijän pieni )tai vois jopa keskikokoseks sanoa) sylivauva oli ihan ilmanen! ja panta, hihna, ruokaa, leluja ja peti lähti samaan pakettiin :) tosin tää koira on kyllä aika tollo kun hyppii niin kovasti, mutta ei siinä muuta "vikaa"ole :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja narsku:

itseasiassa chihuahuatkin voviat synnyttää sen 6 pentua, että ei se määrää sitä hintaa.

Se koira on kallis, mille on paljon kysyntää.
Kun chihu-buumi häviää, hinnatkin halpenee :)

Mutta tosiaan.. 500? sekarotuisesta on ihan helkutisti.
Kennelliiton suositus sekarotuiselle oli paljon alempi.
Olikos se nyt 150??

mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa ;)

Chihuahualla yleensä keskiarvo 2,5 pentua/pentue.
Yleensä se on tuo pari pentua =) .
Chihujen hinnat ovat olleet reilusti yli tonnia jo kaaauan, ja toivon mukaan kasvattajat pitävät linjan.
Surullisen kuuluisia tapauksia näistä pennuista, jotka hankitaan vain "kun muillakin on tai kun se on muotia" on ihan liikaa :( .

Luin tänään taas huvikseni keltasta pörssiä. Kallein koira oli joku hirvikoira 1700euroa. Aikuinen oli ja sille oli ammuttu jo 15 hirveä. Siks varmaan hintaaki. Mut on kyllä silti kallis sanon minä. Ja pikkukoiria oli tosi monta jotka makso reippaasti toista tonnia. En ymmärrä en... Mut kai mun ei tarviikaan.. Ihmetellä kyllä jaksan.

meidän collie-neiti kun synnyttää parin viikon päästä niin pennuille tulee hintaa se normaali 800 ? (yleinen collien hinta), pennut silmätarkastetaan, madotetaan ja viedään eläinlääkärin tarkastukseen, mahdollisesti myös rokotetaan varmuuden vuoksi.
uudet omistajat saa mukaansa ruokaa, hoito-ohjeet ja kaulapannan sekä remmin. ja tietysti mun ikuisen avun! B) itse maksoin aikoinani tytöstämme tuon hinnan ja oli mielestäni ihan ok hinta.

Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
meidän collie-neiti kun synnyttää parin viikon päästä niin pennuille tulee hintaa se normaali 800 ? (yleinen collien hinta), pennut silmätarkastetaan, madotetaan ja viedään eläinlääkärin tarkastukseen, mahdollisesti myös rokotetaan varmuuden vuoksi.
uudet omistajat saa mukaansa ruokaa, hoito-ohjeet ja kaulapannan sekä remmin. ja tietysti mun ikuisen avun! B) itse maksoin aikoinani tytöstämme tuon hinnan ja oli mielestäni ihan ok hinta.

Toi tummennettu lause oikein sattui silmiin.
Normaalistihan pennut rokotetaan 2-3 kertaa ennen luovutusta :whistle: ??

muoks. anteeksi. Mä puhuin madotuksesta. Tai siis tarkoitin madottamista :D

Yhteistyössä