Koiran ruokinnasta. Mielipiteitä ja vinkkejä otan vastaan mielelläni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
MEillä on 6v kultsu tyttö, joka on erittäin nirso ruoastaan. ollaan testattu vaikka ja mitä, niin eläin kaupan ja markettien tuotteita, ja oikeastaan ainoa mitä syö mielellään on ihan marketista saatava CHAPPI merkkinen ruoka. Hinta on sieltä halvimmasta päästä (10?/10kg), joten itseä epäilyttää onko tuo ihan kunnon ruokaa.
Niin ja tietty lasten puuron jämät saa syödä, ja sehän uppoaakin hyvällä halulla :)

Tenkö mä ihan hirveän väärin jos ruokin koiran tuolla halpis ruoalla, kun ei oikein muuta suostu syömään. jotenkin on itsellä morkkis siitä.
Tuo on tuollainen sohvaperuna, lenkkejä saa totta kai ja liikuntaa hevosia ja kissoja jahdatessaan, mutta ei kuitenkaan mikään "yltiö aktiivinen".
Vinkkejä jos olis antaa, miten täydentää tuota ruokavaliota.

Niin...siis... Koiralle annat vain hyvälaatuista napua tms, tsekkaa netistä esim barffaamisesta. Eläinkaupoista mieluusti neuvovat hyvään ruokaan, varsinkin kun kyseessä on noutaja, liho helposti.

Koiralle kippo aamulla eteen ja jos ei syö, pois. Illalla uudestaan. Koira oppii syömään.

Alkuperäinen kirjoittaja nape:
Meillä menee parhaiten yrjälänpuuro eri versioilla....nuo kaupan höpö ruoka on samaa kuin söisi pizzaa koko ajan...

ei pidä paikkaansa, kyllä koiran kuuluu syödä KOIRAN ruokaa, tosin yrjölän puuro on hyvä, mutta ei pidemmän päälle, koira tarvii muutakin!

välillä tuo piimä ja kermaviili toimii, välillä ei.
Nytkin tuolla on kaksi vajaata 7kg säkkiä, kun neidille ei ole maistunut. Tuo chappi on oikeasti tähän mennessä ainoa ruoka, jota syö mielellään. voisiko sitä täydentää jollain?

Alkuperäinen kirjoittaja gissa:
Meillä menee parhaiten yrjälänpuuro eri versioilla....nuo kaupan höpö ruoka on samaa kuin söisi pizzaa koko ajan...

ei pidä paikkaansa, kyllä koiran kuuluu syödä KOIRAN ruokaa, tosin yrjölän puuro on hyvä, mutta ei pidemmän päälle, koira tarvii muutakin!

tottakai tarvitsee...monipuolisesti kaikkea...mutta ei tarvitse kaupan höpöä

Alkuperäinen kirjoittaja gissa:

tottakai tarvitsee...monipuolisesti kaikkea...mutta ei tarvitse kaupan höpöä

Se on aivan sama mitä koira loppujen lopuksi suuhunsa laittaa. Meilläkin on yrjölä kera jauhelihan ainoana ruokana allergioiden takia, muuta en enää edes kokeile. Pointti on siinä, että ruoasta tulee saada kaikki tarpeelliset vitamiiinit ym. Joten sen takia meillä käytetään vitaamiinivalmisteita.:) Ja rustopäiviä on meillä sitten kerrav viikossa lisänä. Ainut suunta johon sitten lähden pakon edessä jos muu ei auta niin barffaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Monday74:
Suurinosa tuosta ruuasta on vehnäjauhoa...

olisko tuoteselostetta jossain, mä en löytäny

Tän löysin yhdestä keskusteluketjusta :

kalsiumia1% fosforia0.9% typetön uute55% kosteutta10% raakavalkuaista16% raakarasvaa8% hehkutus jäännöstä7% raakakuitua3% ja a,d,e vitamiineja (Kana&Vihannes)

Alkuperäinen kirjoittaja Koissu:

kalsiumia1% fosforia0.9% typetön uute55% kosteutta10% raakavalkuaista16% raakarasvaa8% hehkutus jäännöstä7% raakakuitua3% ja a,d,e vitamiineja (Kana&Vihannes)

Koostumus: viljaa (min. 4% viljaa rapeissa napuloissa) lihaa ja eläinperäisiä tuotteita (min 4% kanaa vaaleissa nappuloissa), kasviperäisiä tuotteita,rasvoja ja öljyä, kivennäisiä, kasviksia (min 4% porkkanaa oranssisissa nappuloissa, min 4% herneitä vihreissä nappuloissa).

Ravintoaine koostumus: (%): raakavalkuaista 16/raakarasvaa:8/hehkutusjäännöstä:7 josta kalsiumia:1/fosforia0.9/raakakuitua:3/ energiaa 100G:ssa tuotetta: 1408 kj/typetöntä uutetta (hiilihydraattia):56/ kosteutta:10. S-vitamiinia: 4000KY/kg/ D3:400ky/kg/ E vit: 40mg/kg

Näin lukee säkissä

En mä kyl löytäny siitä sanaa vehnä

Alkuperäinen kirjoittaja Koissu:

Koostumus: viljaa (min. 4% viljaa rapeissa napuloissa) lihaa ja eläinperäisiä tuotteita (min 4% kanaa vaaleissa nappuloissa), kasviperäisiä tuotteita,rasvoja ja öljyä, kivennäisiä, kasviksia (min 4% porkkanaa oranssisissa nappuloissa, min 4% herneitä vihreissä nappuloissa).

Ravintoaine koostumus: (%): raakavalkuaista 16/raakarasvaa:8/hehkutusjäännöstä:7 josta kalsiumia:1/fosforia0.9/raakakuitua:3/ energiaa 100G:ssa tuotetta: 1408 kj/typetöntä uutetta (hiilihydraattia):56/ kosteutta:10. S-vitamiinia: 4000KY/kg/ D3:400ky/kg/ E vit: 40mg/kg

Näin lukee säkissä

En mä kyl löytäny siitä sanaa vehnä

En mäkään löytänyt. Mun muistin mukaan kun siinä pussissa lukee vehnätön...Oon siis kaupassa töissä ja tuota menee paljon just sen vehnättömyyden takia.

Proteiineja ja rasvaa aivan liian vähän kuten useimmissa markettiruuissa. Lisäksi sisältää todennäköisesti paljon väri- ja lisäaineita. Meidän koira on syönyt satunnaisesti jotain palkintoina saatuja ruokasäkkejä ja kun on ollut kyseessä marketin halpisruoka, niin koiran jätökset on värjääntyneet oudon värisiksi. Nykyään ei kisata enää, eikä noita säkkejäkään enää tule mistään. Mielestäni satunnainen huonon ruuan syöminen ei ole vaarallista, mutta jatkuvasti en syöttäis

Meidän labbis syö mitä vaan, mutta kuitenkin annamme Hill`siä, koska olemme todenneet sen tosi hyväksi. Karva kiiltää ja marketti ruoka aiheuttaa meidän koiralle heti hilseilyä, karvojen tippumista jne.

no entä jos lisään ruokaan esim. raakaa kananmunaa?
Olis niin helppo jos tyytyis tuohon ruokaan, koira kesällä tuli meille, ja sen jälkeen on testattu vaikka mitä ruokia, eikä mikään meinaa maistua.
siis niin eläinkaupan, kuin markettienkin ruokia on tullut testattua.

Sekoita niitä "parempia" nappuloita siihen perusruuan sekaan ja jos ei ole ns. aktiivinen koira niin kyllä se pärjää sillä halvemmallakin ruualla. Täydentää lihalla, munalla, viilillä....

Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Sekoita niitä "parempia" nappuloita siihen perusruuan sekaan ja jos ei ole ns. aktiivinen koira niin kyllä se pärjää sillä halvemmallakin ruualla. Täydentää lihalla, munalla, viilillä....

höh, miks en ite tätä tajunnu, noinhan mä tietenkin teen :)

Yhteistyössä