koirankasvatuksesta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Nolo ja tyhmä kysymys, mutta jos mulla on rotukoira, jolle teetän pennut ilman että olen virallinen kasvattaja, niin saanko rekisteröidä ne ja myydä normaalilla pennun hinnalla?

Ja muistanko oikein, että pitää olla kolme pentuetta ennenkuin saan hakea kennelnimeä?

Olen kyllä "vanha" koiraihminen, joka nyt on päättänyt aktivoitua. Päässyt vaan unohtumaan jotku asiat :ashamed:

Kennelnimen saa nykyisin vaikkei olisi yhtään pentuetta. Pennut saat kyllä rekisteröityä, mutta se on halvempaa, jos olet kennelliiton ja rotujärjestön jäsen ja muistaakseni siihen vaikuttaa koiran meriititkin.

Tuhannet kiitokset :flower:

Pennut voi siis rekisteröidä myös ilman kennelnimeä?? Ilman kasvattajakursseja? Kunhan emällä on tietyt meriitit, ei ilman niitä?

Totta kai selvitän nää asiat muualtakin, olen vain niin innoissaan, kun tein päätöksen asioista ja virtaa täynnä näihin juttuihin =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 15:00 vieras kirjoitti:

Pennut voi siis rekisteröidä myös ilman kennelnimeä?? Ilman kasvattajakursseja? Kunhan emällä on tietyt meriitit, ei ilman niitä?

Totta kai selvitän nää asiat muualtakin, olen vain niin innoissaan, kun tein päätöksen asioista ja virtaa täynnä näihin juttuihin =)

Hei, jos haluat niin voin kertoa koirankasvatukseta sinulle lisää yv.llä. =)
Kokemusta asiasta on ja kerron mielelläni kaikkea kasvatukseen ja koiriin liittyvää, jos vain haluat tietää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 15:16 Daim kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 15:00 vieras kirjoitti:

Hei, jos haluat niin voin kertoa koirankasvatukseta sinulle lisää yv.llä. =)
Kokemusta asiasta on ja kerron mielelläni kaikkea kasvatukseen ja koiriin liittyvää, jos vain haluat tietää.
Kiitos =)
Pistämpä korvan taakse...

Hei meriittejä ei tarvita kuin tietyillä roduilla kuten myös lääkärinlausuntoja jos rotu kuuluu pevisaan.
Rekisteröinnin edellytyksenä on se että molemmat vanhemmat ovat rekisteröityjä.

Yhteistyössä