koirann elämä nivelrikkodiagnoosin jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvamonni88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän 12 v papparaisella todettin alkuvudesta lievähköä nivelrikkoa. Sai sai siihen kuukauden pitossarjan lääkettä(en just tähän hätään muista lääkkeen nimeä) + lopun elämäänsä syö särkylääkkeitä.

Selkeimmin on vaikuttanut tietty lenkkeilyyn. Ei jaksa enää pitkiä parin tunnin lenkkejä, eikä makoilukaan ole hyväksi. Eli päivässä tehdään monta pientä lenkkiä kestoltaan 15-45 min.
 
Meillä todettiin kun koira oli 12 v ja eli vielä 5 vuotta hyvää elämää lääkityksen kanssa. Riippuu varmaan paljon koiran koosta, paljonko painoa kannettavana ja näin niveliin kohdistuvaa painetta ja kuinka paha se on.
 
Koiraa ei saa päästää lihomaan, ja lihaskunnostakin kannattaa pitää huolta. Uiminen, metsässä tms. pehmeällä alustalla lenkkeily, nivelvalmisteet hyvästä.
 
Hyvin. Jos kipeytyy niin siihen saa semmosta lääkettä joka auttaa ja parantaa, Jos Vaikka Kävely Ollut Koiralla Josku Kipeää niin parantaa :):)
 

Yhteistyössä