Koiranpennun "vieroitus" ihmisestä.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eikai liian myöhäistä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eikai liian myöhäistä?

Vieras
Meidän pentu on kiintynyt meihin ihan liikaa, toivottavasti ei huomattu sitä liian myöhään....Ei ala olemaan yksin tai toisen koiran kanssa pitkään pihalla, jos ei ole ihmisiä mukana. Tulee ulko-oven taa, hyppii ovea vasten ja raapii, vikisee, haukkuu. Sisällä ei todellakaan pärjää yksinään esim.kauppareissujen aikaa, ei siis kestä yhtään olla ilman meitä.
Ja me kun ajateltiin pennun tullessa taloon, että tästä kasvatetaan sit niin hyvätapainen koira, että.....No liikaa sit kuljetettiin pentua jokapaikassa mukana. Niin ja penska 4,5kk.

Kannattaa aloittaa "jääkausi" eli koiraa ei huomioida niin paljon kuin normaalisti, esimerkiksi jätätte hetkeksi yksin ja tulette takaisin, koira on innoissaan mutta sitä ei huomioida ennen kuin se rauhottuu ja silloinkin vain ohimennen. Ei mitään ylimaallista kehua jne.
Vähitellen yksinoloa pidennetään ja kun koira on oppinut yksinoloa, jääkausi voidaan lopettaa.

no tuo nyt ei varsinaisesti ole jääkausi... mutta suosittelen samaa, että koiraa ei huomioida noissa tilanteissa että lähdetään ja tullaan takaisin. Vasta kun koira on tyynen rauhallinen niin voi ohimennen silittää.

Meillä huomaa edelleen 3v. koirasta että kun minä tulen kotiin koira makaa sohvalla evää liikauttamatta ja mies kun tulee niin hyppii ja riehuu vieressä. Olen alusta asti ollut huomaamatta enen kuin olen riisunut kengät, takit ja vienyt esim. ruuat jääkaappiin jne.