Koiranpentu ja hankinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
Olen tässä kasvattajan kanssa keskustellut erinäisistä hankinnoista ja hänellä on hiukan erikoiset mielipiteet. En tiedä edes, onko tuo erikoinen oikea sana, mutta kuitenkin kovasti poikkeava siitä, mitä itse ajattelen.
Koiranpentu tulee meille ensi sunnuntaina ja nyt mietitään näitä kaikenlaisia hankintoja.

Missä teidän pennut nukkuu?
Kasvattaja vaatii ehdottomasti ostamaan jonkin koiran "laatikon", missä pentu nukkuu.

Olen miettinyt tekeväni niin, että kun koira on yksikseen kotona, se ei pääsisi joka paikkaan. Laitettaisiin (ainakin alkuun) esteitä, ettei pääsisi esimerkiksi olohuoneeseen. missä on remontti meneillään.
Mitä olette mieltä?

Laatikko tai koiranpeti on hyvä olla, jotta koiralla olisi jokin oma paikka alusta asti, jossa saa olla rauhassa ja jossa tuntea olonsa turvalliseksi. Eli ei mitään outoa kasvattajalta vaatia/pyytää/ehdottaa sitä.

Ja turvallisuuden mukaan mennään, eli jos olkkarissa on remppa meneillään, niin on varmaan parempikin että laitatte jonkun esteen ovelle, ettei pentu pääse vahingoittamaan itseään. Tosin ne esteet ei kauaa pidättele, ainkaan meillä... :D

Tsemppiä pennun kouluttamiseen ja nauti pentuajasta, se menee nopeasti ohi!

Jonkinlainen peti koiralle, meillä oli aluks laatikko, johon ei kyllä mahtunu kovin kauaa :D koira valtas heti olkkarissa olleen säkkituolin itelleen niin annettiin se sit sille pediks :)
Ja ei mekään päästetä koiraa kuleksimaan joka paikkaan ku se on yksin kotona.

Siis tottakai sellainen oma paikka koiralle, mutta mun mielestä sen ei tarvitse olla sellainen koiran sänky sanan varsinaisessa merkityksessä :)

Syötättekö te koiralle lihaa? Kasvattaja ei haluaisi, että syötetään, mutta mun mielestä se taas olisi hyvä juttu.

Peti joo ja esim lehtikompostilla saa rajattua tosi näppärästi oman pentupesän. Meillä oli muutaman kuukauden pesässään kunnes alkoi olemaan vapaana (siis kun oltiin poissa).

Ja koira polveutuu petoeläimistä, tottakai se syö lihaa. Luonnollinen ruokavalio koiralla ei sisällä kuin rehut saaliseläinten vatsasta. Eiku lihaa vaan, ja mieluiten raakana. Ja luita kans.

Yhteistyössä