Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:Koiralle voi alkaa osoittamaan sen paikkaa laumassa, joka on siis alimpana. Kun olette menossa ulos, menee ihmiset aina ovesta ensin, samoin toiseen suuntaan ym ahtaat paikat, jos koira meinaa ryysiä edeltä, ota niin sanottu niska-persiistä ote, ja nosta koira takaisin, myrähdät jotakin, että ei ryysitä( jotain minkä nyt kuulostamaan saa vihaiselta)ja menet itse ensin, samoin annatte koiralle huomiota/ rapsutusta vain omasta aloitteesta, jos koira tulee sitä kerjäilemään, komennatte vaan sen pois (toki pitää muistaa sitä huomiota sitten myös antaa). Samoin voi tehdä ruokailun kanssa, antaa koiralle ruoan ja kesken ruokailun käy nappaamassa kipon hetkeksi pois, osoittaen silläkin, että täällä muut määrää milloin sinä syöt.
Esikonen voisi antaa myöskin koiralle ruokakipon, valvotusti aikuisen kanssa.
Meillä esim, muksut laittaa ruoan, käskee koiran istumaan, laittaa kipon paikalleen ja antaa luvan syödä. Aluksi se tehtiin niin, että aikuinen koko-ajan pyöri siinä vieressä, koiruus kun oli sitä mieltä, että tolta saa helposti varastettua ruoat kiposta, lapsi komensi ja aikuinen tarvittaessa tehosti.
Hyvänä esimerkkinä voin sanoa, että meidän herra kun on tykännyt nukkua miehen pojan vieressä vuodesohvalla, kun poika on meillä käymässä, nyt tytöt välillä nukkuu pojan kaverina, ja yhtenä iltana oli sänky pedattu, koira kampesi sänkyyn, sanoin tytölle, että käske se vaan pois siitä, ja kun ei käskystä lähtenyt, pyysin ottamaan pannasta kiinni ja "vetämään" koiraa poispäin. Siinä vaiheessa koira katsoi, että sinä et minua käske ja murahti (ei mitään käyn sun päälle rähinää, kuhan vaan vähän murisi, että äläpäs revi siinä, tää on mun tontti), samantien koiraa rökitin ja sen jälkeen sanoin tytölle, että ota uudestaan pannasta kiinni ja käske koira pois, koira lähti eikä ole kokeillut samaa temppua sen jälkeen, vaan lähtee, tulee, menee kun muksut pyytää (tai olen sanonut, että koiraa ei pyydetä tekemään, vaan sitä käsketään, huutamatta ja ilman vihaisuutta ja näin se meillä toimii).
Kyseessä on siis meidän tapaukseesa rottweiler, eli ei mikään ihan pieni koira ja lapsetkin nyt jo 6 ja 7, mutta toiminta aloitettu tuossa kolmen vanhojen lasten kanssa.
Toki koiralla on meillä ruokarauha, ja herkut saa popsia ilman häiriötä, ei koirakaan saa tulla meitä häiriköimään kun me syödään. Jos koiran syöminen tarvitsee keskeyttää sen tekee vain aikuinen.
Piikki ei ole ensimmäinen ratkaisu, vaan mietintä myssyä päähän, missä vika. Useimmiten se kuitenkin on meissä ihmisissä ja meidän toiminnassa.
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:Koiralle voi alkaa osoittamaan sen paikkaa laumassa, joka on siis alimpana. Kun olette menossa ulos, menee ihmiset aina ovesta ensin, samoin toiseen suuntaan ym ahtaat paikat, jos koira meinaa ryysiä edeltä, ota niin sanottu niska-persiistä ote, ja nosta koira takaisin, myrähdät jotakin, että ei ryysitä( jotain minkä nyt kuulostamaan saa vihaiselta)ja menet itse ensin, samoin annatte koiralle huomiota/ rapsutusta vain omasta aloitteesta, jos koira tulee sitä kerjäilemään, komennatte vaan sen pois (toki pitää muistaa sitä huomiota sitten myös antaa). Samoin voi tehdä ruokailun kanssa, antaa koiralle ruoan ja kesken ruokailun käy nappaamassa kipon hetkeksi pois, osoittaen silläkin, että täällä muut määrää milloin sinä syöt.
Esikonen voisi antaa myöskin koiralle ruokakipon, valvotusti aikuisen kanssa.
Meillä esim, muksut laittaa ruoan, käskee koiran istumaan, laittaa kipon paikalleen ja antaa luvan syödä. Aluksi se tehtiin niin, että aikuinen koko-ajan pyöri siinä vieressä, koiruus kun oli sitä mieltä, että tolta saa helposti varastettua ruoat kiposta, lapsi komensi ja aikuinen tarvittaessa tehosti.
Hyvänä esimerkkinä voin sanoa, että meidän herra kun on tykännyt nukkua miehen pojan vieressä vuodesohvalla, kun poika on meillä käymässä, nyt tytöt välillä nukkuu pojan kaverina, ja yhtenä iltana oli sänky pedattu, koira kampesi sänkyyn, sanoin tytölle, että käske se vaan pois siitä, ja kun ei käskystä lähtenyt, pyysin ottamaan pannasta kiinni ja "vetämään" koiraa poispäin. Siinä vaiheessa koira katsoi, että sinä et minua käske ja murahti (ei mitään käyn sun päälle rähinää, kuhan vaan vähän murisi, että äläpäs revi siinä, tää on mun tontti), samantien koiraa rökitin ja sen jälkeen sanoin tytölle, että ota uudestaan pannasta kiinni ja käske koira pois, koira lähti eikä ole kokeillut samaa temppua sen jälkeen, vaan lähtee, tulee, menee kun muksut pyytää (tai olen sanonut, että koiraa ei pyydetä tekemään, vaan sitä käsketään, huutamatta ja ilman vihaisuutta ja näin se meillä toimii).
Kyseessä on siis meidän tapaukseesa rottweiler, eli ei mikään ihan pieni koira ja lapsetkin nyt jo 6 ja 7, mutta toiminta aloitettu tuossa kolmen vanhojen lasten kanssa.
Toki koiralla on meillä ruokarauha, ja herkut saa popsia ilman häiriötä, ei koirakaan saa tulla meitä häiriköimään kun me syödään. Jos koiran syöminen tarvitsee keskeyttää sen tekee vain aikuinen.
Piikki ei ole ensimmäinen ratkaisu, vaan mietintä myssyä päähän, missä vika. Useimmiten se kuitenkin on meissä ihmisissä ja meidän toiminnassa.
Tai sitten on se toinen vaihtoehto...lapset eivät yksinkertaisesti komenna koiraa. Näin meillä toimittiin kun olin lapsi...kuusi lasta, nolla puremaa. Ja meillä noita sakemanneja on ollut aina. Meille opetettiin se keskinäinen kunnioitus jo pienestä asti: koira ei saanut härveltää meille, eikä me sen paremmin koiralle. Koira kun voi tulkita vähintäänkin hämmentävänä sen, että sen pitäisi totella laumassa selkeästi heikompaa: pientä lasta. Luonnon laki kun on se, että vahvat ja viisaat johtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Vilanderin neuvot ei kyllä läheskään aina ole kovin suositeltavia. Joskus toki voi osua kohdalleen mutta paljon on saanut pahaa aikaiseksi. Parempiakin löytyy nykyään!