Koirapelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möyrylit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Möyrylit

Aktiivinen jäsen
08.05.2006
2 072
0
36
Meillä lapset viimekesänä säikähti koiraa niin paljon,että ei aluksi tarvinuko sanoa sanan koira ku he oli jo panikissa...
Mä toivon että ne koirat joita ei kunnolla hallita niin pidettäis kiinni siellä missä on lapsia ja muutenki väkeä. Nimittäin me oltiin uimaan menossa kun siellä oli tyttöjä joilla oli sellanen ihana villakoira matkassa,joka ilmeisesti tykkäs lapsista. Se koira oli irti ja ku näki meidän pojat niin hyökkäs sieltä iloisesti haukkuen poikien tykö ja kiersi niitä ja haukku. Arvaatte vaan et säikähtikö pojat. Olivat silloin 2v ja 3v. ja se koira ei silti ihan mikään pieni ollut. Meni ihan höpöksi se koko uintireissu... Niin meillä lapset ovat olleet paljonki eläinten kanssa tekemisissä aikaisemminkin et ei johtunut tuo pelko meidän vanhempien asenteesta. Vaan tuosta koirasta ja nuista naapurin hevosista jotka viime kesänä pääsi irti ja oli lapset jäädä jalkoihin.

Noitten jälkeen lapset pelkäs kaikkia eläimiä. Ihan pientä kissanpentuakin. Nyt jo uskaltavat koskeakki. Mut mä pelkään et taas joku tapaus pilaa koko jutun.

Toi on just tosi ikävää :/ mä tykkään melkeinpä kaikista eläimistä ja meillä on omakin koira, mutta en silti tykkää kun koirat juoksee vapaina |O
Tuossa leikkipuiston vieressäkin lenkittää moni koiriaan, mistä mä tiedän miten niiden koirat suhtautuu juokseviin lapsiin. Ja vaikka koira juoksis ystävällisesti vastaan, siinä pieni 2v jää taatusti alle... Ja entäs jos se vapaana oleva kiltti koira menee kiinni olevan aran+purevan luo?! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja KoiraFani:
Mukava kuulla että olette tehneet heti asialle jotain. Ei ole mukava kärsiä loppuikää koira tai eläinpelosta.

Pakkohan se oli ku meillä pyörii ympärillä niitä eläimiä monellaki taholla. ja ku täällä maalla asutaan niin eihän siittä tulis muuten mitään.
Mutta just monenki ihmisen koirapelko johtuu siitä että ovat säikähtäneet joskus.

meidän tessa ku on paimenkoira niin se aina välillä innostuu lapsia paimentamaan eli kiertää ja haukkuu..ei se sillä pahaa tahdo..antaa koskettaa ja rakastaa lasten kanssa leikkimistä..silloin ku ollaan yksi pihalla (asutaan siis kerrostalossa) niin pidän irti koiraa mut jos tulee toisia lapsia niin kysyn aina että pidänkö irti vai laitanko kiinni...*avaa sateenvarjon*

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
meidän tessa ku on paimenkoira niin se aina välillä innostuu lapsia paimentamaan eli kiertää ja haukkuu..ei se sillä pahaa tahdo..antaa koskettaa ja rakastaa lasten kanssa leikkimistä..silloin ku ollaan yksi pihalla (asutaan siis kerrostalossa) niin pidän irti koiraa mut jos tulee toisia lapsia niin kysyn aina että pidänkö irti vai laitanko kiinni...*avaa sateenvarjon*

=) Ei mitään. Se on pääasia että sinä hallit sen koiran. Ja ihan fiksua on tosiaan kysyä muilta.

Minulla on sukulaisia jotka pelkäävät koiriamme tosi paljon. Olen ottanut asian tietenkin huomioon, kun he tulevat meille kylään. En pidä silloin koiria vapaana edes omalla pihalla, vaan laitan ne ulkotarhaan josta niitä voi katsoa, ilman pelkoa että kohta koirat tulee nuuskimaan tai hyppimään vasten.
Muuten osa koirista saa olla jatkuvasti vapaana aidatulla pihallamme ja saa tietenkin tulla taloon sisälle.
Lenkillä koirat on kytkettynä vaikka asumme maalla, sillä tiedän jos jostain joku irtokoira tulee vastaan, niin sesseni ei sellaista hyvällä katso, varsinkin jos on samaa sukupuolta. (omassa metsässä ja pellolla saa olla vapaana.)
Lasten ja aikuisten kanssa koirat tulee hyvin toimeen.

Teidän pitäisi löytää pieni ja rauhallinen koira, jonka kanssa lapset saisivat tehdä tuttavuutta, ilman pelkoa että se rupeaisi räksyttämään ja hyppimään.

Alkuperäinen kirjoittaja Daim:
Minulla on sukulaisia jotka pelkäävät koiriamme tosi paljon. Olen ottanut asian tietenkin huomioon, kun he tulevat meille kylään. En pidä silloin koiria vapaana edes omalla pihalla, vaan laitan ne ulkotarhaan josta niitä voi katsoa, ilman pelkoa että kohta koirat tulee nuuskimaan tai hyppimään vasten.
Muuten osa koirista saa olla jatkuvasti vapaana aidatulla pihallamme ja saa tietenkin tulla taloon sisälle.
Lenkillä koirat on kytkettynä vaikka asumme maalla, sillä tiedän jos jostain joku irtokoira tulee vastaan, niin sesseni ei sellaista hyvällä katso, varsinkin jos on samaa sukupuolta. (omassa metsässä ja pellolla saa olla vapaana.)
Lasten ja aikuisten kanssa koirat tulee hyvin toimeen.

Teidän pitäisi löytää pieni ja rauhallinen koira, jonka kanssa lapset saisivat tehdä tuttavuutta, ilman pelkoa että se rupeaisi räksyttämään ja hyppimään.

Kurkkasin sinun profiliin niin tyttö henkäs et -äitii ihana koija. =)

Me ollaan pikkuhiljaa totuteltu koiriin uudestaan poikia. Tai me alotettiin kissanpennusta ja siittä pikkuhiljaa eteenpäin. Ja meidän molempian (minun ja miehen) kotona on koira. Hiljaa hyvä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:

Mutta usein lapset ei ymmärrä, vaikka sanoisikin ettei koira tee mitään. Näkevät vain innostuneesti juoksevan ja haukkuvan koiran ja pelkäävät vaikka sanoisi mitä...
Koira muuten saattaa lapsesta näyttää tosi isolta!

Meillä tyttö tuli ihan hysteerisen koirakammoiseksi, kun naapurin koira pääsi irti ja sillä oli semmoinen tapa, että juoksi kovaa kohti ja sitten yhtäkkiä pysähtyi ja heittäytyi jalkojen juureen makaamaan rapsutettavaksi. Se, että iso koira lähestyy kovaa vauhtia säikäytti tytön niin, että meni monta vuotta ennenkuin uskalsi luottaa koirien kiltteyteen vaikka kuinka vakuuteltiin, etteivät tee mitään. Tunnemuisti on niin voimakas, että menee rationaalisen ajattelun yläpuolelle!

Kohtelias koiranomistaja ottaa muut huomioon, kuten sinäkin, ja ymmärtää sen, että jos muut haluavat, koira pidetään kiinni vaikka olisi kuinka kiltti ja vaaraton.

Yhteistyössä