Koirat kerrostaloasunnoissa?

Alma Puunaula

Aktiivinen jäsen
26.04.2007
2 001
0
36
Mulle aina muksuna sanottiin (kun ruinasin lemmikiksi koiraa), etta koiran paikka ei ole kerrostalossa, se on osaltaan koiran raakkaysta, kun tama joutuisi olemaan sisalla yksin pitkan paivan, kun perhe olisi kouluissa ja toissa. Illalla pikainen lenkki, ja siina se koiran ulkoilu.

Itse olen kasvanut tahan ajatteluun, enka vaan ymmarra koirien hankintaa, jos niita pitaa rehata mukaan kauppoihin ja kylaan, koska muuten ne joutuisivat olemaan kotona yksin.

Mitas muut ovat mielta?

Joutuu se koira olemaan ok talossakin päivät sisällä kun muut on pois.
Meillä oli lapsena koira (asuimme ok talossa) ja muutaman kerran koira oli kauppareissulla mukana ja aina kaupan edustan pyöräteline oli muutanut paikkaa.

Me ei käyty kuin mökillä jonne koira tietenkin tuli aina mukaan. Mutta ystävällä on ollut moniakin koiria ja kun he menevät jonnekkin pidemmälle niin koirat on aina jossain hoidossa mm. mun luona.

Mä olen täysin sitä mieltä että koirat ei kuulu kerrostaloon!!! Ja siitä näkökulmasta että olen naapuri.
Aina koirat räksyttää,paskoo ja kusee pitkin pihoja,käy päälle ja HAISEVAT!!!

En ota kerrostaloon.
Kun asuin rivitalossa mulla oli koira.Vuosi sitten se kuoli 13-vuotiaana :'( ja muutin lapseni kanssa kerrostaloon.Nyt mulla alkaa taas koirakuume nostaa päätään mutta olen päättänyt että kerrostaloon en koiraa ota.Eli ei tule koiraa vähään aikaan mulle kun ei ole muutto ajankohtainen.

No tota tota, ei se koira sitä 8 tuntia yksin omakotitalossakaan odota. Ei se mun mielestä sitä kato missä se koira asuu, jos sillä vaan ei oo liika ahdasta, mihkään yksiöön en välttämättä ottais. Mutta sitten taas, en mä sen tarhan kaan kannalla oo..Yksin se sielläkin joutuu olemaan, ja sinne se jotenkin tuntuu olevan helppo "unohtaa" :/

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä olen täysin sitä mieltä että koirat ei kuulu kerrostaloon!!! Ja siitä näkökulmasta että olen naapuri.
Aina koirat räksyttää,paskoo ja kusee pitkin pihoja,käy päälle ja HAISEVAT!!!

Haiseehan ne koiratkin tietty mut kyllä kissat haisee paljon pahemmalle!

Vieläkin meinaa yrjö lentää ku muistan miten karmee löyhkä yhen tutun luona oli jolla kaks sisäkissaa... :-x

Alkuperäinen kirjoittaja kissankusi pahempaa:

Vieläkin meinaa yrjö lentää ku muistan miten karmee löyhkä yhen tutun luona oli jolla kaks sisäkissaa... :-x

Kaverin naapurissa asui pariskunta jotka laski aina kissansa kuselle sinne porraskäytävään, se haju siellä oli tosi tyrmäävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Naakula:
Alkuperäinen kirjoittaja kissankusi pahempaa:

Kaverin naapurissa asui pariskunta jotka laski aina kissansa kuselle sinne porraskäytävään, se haju siellä oli tosi tyrmäävä.

:o Ei edes voineet pissalaatikkoa ilmeisesti hankkia?

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Meillä oli lapsena koira (asuimme ok talossa) ja muutaman kerran koira oli kauppareissulla mukana ja aina kaupan edustan pyöräteline oli muutanut paikkaa.

Me ei käyty kuin mökillä jonne koira tietenkin tuli aina mukaan. Mutta ystävällä on ollut moniakin koiria ja kun he menevät jonnekkin pidemmälle niin koirat on aina jossain hoidossa mm. mun luona.

Kyllä meillä vaan ok.talossa on koira päivät ulkona :o

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:
Mun ystavilla oli ainakin koira rivitalon pihalla kejussa paivat pitkat. Viihtyi ainakin paremmin, kuin sisalla koko paivan.

Yksinkö se on siinä päivät pitkät kiinni?

Juu, tutkii pihaa, kaivelee kuoppia, jahtaa ampiaisia.

Talvella "luistelee"..:D

Missä he asuvat? Maalla? Jossain kaupungissa? Kerro vielä lähiosoite että voin lähettää sinne eläinsuojeluvalvojan.

Mun ystavilla oli ainakin koira rivitalon pihalla kejussa paivat pitkat. Viihtyi ainakin paremmin, kuin sisalla koko paivan.

Missä he asuvat? Maalla? Jossain kaupungissa? Kerro vielä lähiosoite että voin lähettää sinne eläinsuojeluvalvojan.

En taida kuule kertoa, kun ei koiralla ole mitaan hataa. Jos olisi, lahettaisin ihan itse.

En taida kuule kertoa, kun ei koiralla ole mitaan hataa. Jos olisi, lahettaisin ihan itse.

Entäs jos ampiainen pistää ja hengitystiet menevät tukkoon, tai jos kyy puree. Tai jos joku päättää varastaa koiran ja myydä tai kiduttaa sitä? Talvella ei sitäpaitsi saa pitää koiraa ulkona tuntitolkulla ellei sillä ole lämmintä, vedotonta suojaa, jossa on vettä. Mitä se juo siellä pakkasessa? Eikö sille tule paleltumia polkuanturoihin? Entä jos se sotkeutuu tassuillaan siihen kettinkiin? Tai jos joku villieläin tai naapurin kissa hyökkää sen kimppuun ja se on kiinni eikä pääse pakkon saatika pysty puolustautumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Ei meidän koira yksin viihtynyt pihalla. Joko järsi narun poikki tai sotkeutui ketjuun ja sitten alkoi kamala meteli ja neito oli tuohtunut. Enkä mä helsingissä muutenkaan pitäisi koiraa pihalla yksinään päivää.

Viihty kyllä pihalla jos me muut oltiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Ei meidän koira yksin viihtynyt pihalla. Joko järsi narun poikki tai sotkeutui ketjuun ja sitten alkoi kamala meteli ja neito oli tuohtunut. Enkä mä helsingissä muutenkaan pitäisi koiraa pihalla yksinään päivää.

Viihty kyllä pihalla jos me muut oltiin.

Nii justiisa, meillä toi onkii isossa tarhassa tuossa, ei viihy sisällä yhtään.. pääsee toki välillä lenkille ja juoksunaruun pihalle

Entäs jos ampiainen pistää ja hengitystiet menevät tukkoon, tai jos kyy puree. Tai jos joku päättää varastaa koiran ja myydä tai kiduttaa sitä? Talvella ei sitäpaitsi saa pitää koiraa ulkona tuntitolkulla ellei sillä ole lämmintä, vedotonta suojaa, jossa on vettä. Mitä se juo siellä pakkasessa? Eikö sille tule paleltumia polkuanturoihin? Entä jos se sotkeutuu tassuillaan siihen kettinkiin? Tai jos joku villieläin tai naapurin kissa hyökkää sen kimppuun ja se on kiinni eikä pääse pakkon saatika pysty puolustautumaan?

Lammin, vedoton suoja on, talvellakin koira mieluiten oleilee ulkona. Tokikin koiralla on vedottomassa, lampoisessa suojassaan vetta tarjolla. Ikina paleltumia ei ole tullut, eika ole kettinkiinsa sotkeutunut. Naapurin kissa lahtee pihalta sellaista kyytia, jos sinne yrittaa tulla, mutta naapurin kissat ovat laksynsa jo oppineet.

Tama perhe kohtelee koiraansa alykkaana elaimena, ei pikkuvauvana. Ihan oikeasti koiran vaistot voivat toimiakin, jos niille antaa mahdollisuuden.

Viela sanoisin, etta jos tuon koiran hakee sisalle, vinkuu se pihalle hetken paasta, kunnes pihalle paasee.

Toki tuota koiraa kaytetaan myos pitkilla metsalenkeilla, kuten koi#ria kuuluukin kayttaa.

Lammin, vedoton suoja on, talvellakin koira mieluiten oleilee ulkona. Tokikin koiralla on vedottomassa, lampoisessa suojassaan vetta tarjolla. Ikina paleltumia ei ole tullut, eika ole kettinkiinsa sotkeutunut. Naapurin kissa lahtee pihalta sellaista kyytia, jos sinne yrittaa tulla, mutta naapurin kissat ovat laksynsa jo oppineet.

Tama perhe kohtelee koiraansa alykkaana elaimena, ei pikkuvauvana. Ihan oikeasti koiran vaistot voivat toimiakin, jos niille antaa mahdollisuuden.

Viela sanoisin, etta jos tuon koiran hakee sisalle, vinkuu se pihalle hetken paasta, kunnes pihalle paasee.

Toki tuota koiraa kaytetaan myos pitkilla metsalenkeilla, kuten koi#ria kuuluukin kayttaa.

Kuulostaa asialliselta koiranpidolta.

Alkuperäinen kirjoittaja munsta:
Minusta ei koirat eikä kissatkaan kuulu kerrostaloon. Kissat kuuluu maalle ja koirat semmoiseen asuntoon, missä ei ole seinänaapureita!

Juuri näin. Ja kovaa ääntä pitävät alkoholistit/nuoret kuuluvat autiolle saarelle? Kuten myös kurittomat, kirkuvat kakarat??

Yhteistyössä