E
Ex rottislainen
Vieras
Taas nousee otsikoihin Rottweilerit, miten ovatkaan pahoja koiria. Mikä tahansa koira voi ja osaa olla paha jos se kasvatetaan väärin tai se saa jostain ärsykkeen hyökätä. Ilman syytä eläin ei hyökkää. Itselläni on ollut Rotweiler ja oli tosi kiltti koira. Seuraava koira tulee myös olemaan Rotweiler kun sellaisen hankin. Oikein pitämällä ja oikea koulutus niin Rotweiler on oikea sohva peruna, kaipaa paljo paijaamista. En tiedä miten toisten Rotweilerit käyttäytyy mutta minun oli kyllä sohva peruna kotioloissa. Lenkillä oli tietysti valpas mitä ympärillä tapahtuu. Aikuisten kannattais opettaa lapsilleen kun koira tulee taloon niin se on perheen jäsen siinä missä muutkin. MUTTA se täytyy olla lauman alimmalla korokkeella. Muut käskee ja koira tottelee. Komentoon järki käteen, miten ja koska käsketään. Kerran kielletty=aina kielletty. Koiran kanssa ei voi rukata sääntöjä edes takas. Varsinkaan jos kyseessä on vahva luontonen koira. Lasten täytyy myös antaa koiran olla rauhassa kun se niin haluaa. Eihän me ihmisetkään tykätä että joku on koko ajan kimpussa kähmimässä. Ihminenkin on loppujen lopuksi eläin. Sanokaa mitä sanotte. Olen seuraillut ihmisten käyttäytymistä kun joku heidän tuttavansa tulee koiran kanssa vastaan...johan alkaa hillitön huuto vähintään 20 metrin päästä....no mustiko se sieltä tulee...tse tse ai jai tule tule. Ja järkäle sentään, kimeällä äänellä vielä . Jotenkin ymmärrän jos kimittäjä olis joku sellainen jolla ei koskaan ole ollut omaa koiraa mutta kun näitä kimittäjiä löytyy myös koirallisista ihmisistä . En ymmärrä, EN. Ihmisten täytys kyllä ensin käydä itse joku koira koulu jossa katsotaan onko hän tarpeeksi järkevä kasvattamaan koiraa. Kun koiran ottaa niin pitäis olla jo tietoa minkä luontosen koiran kanssa tulee olemaan tekemisissä . Otetaan liian vähin tiedoin se koira. Ja ennen kaikkea otetaan liian vahva koira taitoon nähden. Tietämätön koiran pitäjä saa minkä tahansa koiran pilattua. Saa vapaasti antaa palautetta.