Puhutaanko koiranomistajista jotka pitäisi kieltää?

Moon Vaan Melonit

Aktiivinen jäsen
10.11.2005
8 352
0
36
Lähdettiin tuosta kaverilta lasten ja koiran kanssa, kun rapunovella tulee vastaan emäntä sakemanninsa kanssa.

Tulin koiran kanssa perässä.

Sillä aikaa kun pääsin ovesta ulos oli sakemanni jo yrittänyt hyökätä pojan kimppuun ja omistaja istuu persiillään pitäen koiraansa kiinni.
Sanoen vain "tää on uros, tää on vahva".
Tokihan se koira yritti ton meidänkin koiran syödä...

Mnkä v***n takia pitää ottaa jota ei osaa kouluttaa?
Ja jos on joku v***n pakko ottaa koira, niin ottais sitte jonkun rottamallin joka ei pääse huonon omistajan takia tappamaan ketään.

Huoh...taas huono esimerkki rakastamastani rodusta :'( :| :/ |O
Meillä oli koulutettu sakemanni- ei taatusti hyökkäillyt kenenkään kimppuun ja pysyi käsissä ;) Koira oli 63cm/ 30kg ja minä 155cm/ 50kg :saint:

Mutta siis olen ap sun kanssa samaa mieltä |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Mineirva:
Meillä oli koulutettu sakemanni- ei taatusti hyökkäillyt kenenkään kimppuun ja pysyi käsissä ;) Koira oli 63cm/ 30kg ja minä 155cm/ 50kg :saint:

En mä tuosta rotua syytä... (Huomasitkin) Vaikka sakemanni ei mun lemppareihin kuulukaan.

Mä oon sitä mieltä, että jos sitä koiraa ei jaksa kouluttaa, niin ottaa sit vaikka marsun. Kyllä niillä pienilläkin koirilla on terävät hampaat jos sattuu vaikka kaulapannasta livahtamaan karkuun räksyttäessään.

Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Mineirva:

En mä tuosta rotua syytä... (Huomasitkin) Vaikka sakemanni ei mun lemppareihin kuulukaan.

En ymmärrä miksi ihmiset, joita ei kiinnosta kouluttaa koiraansa/ puuhata sen kanssa ottavat rodun joka vaatii paljon molempia :headwall:
Kun oltiin myymässä tätä meidän mussukkaa eräs mies soitti, että hän tartteisi rottweilerilleen kaverin- nämä kun olivat samanikäisiä :o :headwall: Juu en myynyt :snotty:

Tuollaset on kyllä hirveitä tilanteita... Itse inhoan koiran omistajia, jotka ei ymmärrä sitä että esim. lapsi voi pelätä koiraa ihan hulluna.
Enkä ymmärrä myöskään niitä jotka luottavat koiraansa liikaa esim. meidän pihassa on jatkuvasti sakemanni hihnassa kiinni (hihna kiinni tolpassa) n.3m päässä lasken leikki paikasta. Mitäs jos joku pikkuinen menee tämän koiran mielestä liian lähelle.... :/

Se on just tota, etenki isot rodut on sellasia et pitäis olla joku laki siitta et on pakko kouluttaa se koira (tai omistaja). Itellä on ollu sakemanni vuosia sitte ja tykkään siitä rodusta.
Missä ennen asuttiin oli nuori pari jolla oli kolme isoa sakemannia eikä puhettakaa mistään koulutuksesta, siinä lauma vei taluttajaa jos ne sen pään otti, karmeeta katoa.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Se on just tota, etenki isot rodut on sellasia et pitäis olla joku laki siitta et on pakko kouluttaa se koira (tai omistaja). Itellä on ollu sakemanni vuosia sitte ja tykkään siitä rodusta.
Missä ennen asuttiin oli nuori pari jolla oli kolme isoa sakemannia eikä puhettakaa mistään koulutuksesta, siinä lauma vei taluttajaa jos ne sen pään otti, karmeeta katoa.

Joku koirankoulutus ajokortti kaikille yli 4kg painavan koiran ostoa suunnitteleville.

kaikki ääliöt ketkä väittää että koira on koulutettu kun se osaa antaa tassua. |O
ja sitten ihmetellään kaikkia koiranpuremia niiltä "kilteiltä ja koulutetuilta" koirilta!

ja toinen: ne ketkä raahaa koiransa mukaan joka paikkaan!! esim. puuhamaa EI ole koirien paikka, vaan lasten. monet lapset ovat allergisia, ja tuskin on olemassakaan koiraa mikä nauttii väenpaljoudessa ja hälyssä olemisesta.

ja vielä kolmas: kyllä, minua pelottaa sinun rakas koirasi, mikä juoksee vapaana minua ja lapsiani kohden haukkuen. ihan sama kuinka kiltti on, _se_on_pelottavaa. ja isot koirarodut voivat tehdä isoa vahinkoa ihmiselle, eli pelolleni on perusteita.

ja ettei ihan koirienvihaajaksi mua leimata, niin mainitsen nyt:
koulutetut koirat ovat ilo silmälle ja mielelle, ja pidän niistä. :flower: ovat todella lutuisia.

Kattelin tossa kans kauhulla yks ilta ku yks nainen "talutti" kahta nöffiä - tai ne nöffit vei sitä naista ihan 6-0. Tuli sit toinen koira vastaan ja toinen mursu oliki sit jo vapaana :headwall: :headwall:
meiltä löytyy kans nöffi mut kas kummaa ku kulkee ku enkeli mun kans vaikka mä oon sitä sen n 20kg kevyempi, ei se koira voimaa/massaa tottele - pieniki koira vie helposti ku sen päähänsä saa et kyl se on muusta kiinni ku voimasta.

Minä kannattaisin koira ajokorttia kaikille jotka mielii itselleen palveluskoiraa.

Edelleen täytyy myös peräänkuluttaa kasvattajia ettei möisi pentuja kädettömille ihmisille.

Asiaa kerrankin!

Oikeasti, ihmettelen suuresti mitä liikkuu ihmisten mielessä kun ensimmäiseksi koiraksi on pakko saada joku sakemanni tai rotikka vaikkei ole aikomustakaan harrastaa mitään tämän kanssa. Päätä pyöritellen olen kuunnellut yhden jos toisenkin koiranomistajan tai ottamista suunnittelevan juttuja.

Pahimmillaan menee niin että perheen 8-10v lapsi haluaisi jonkun kivan pienen koiran ja tätä pohtiessa vanhemmat sitten päättävät että koira voidaan ottaa mutta rotu on oltava erilainen. Käytännössä sitten koirasta ei ole iloa sen enempää lapselle kuin vanhemmillekaan, puhumattakaan siitä mitä iloa omistajista on koiralle. Sitten tosissaan ihmetellään miksi koira kiskoo kuin hullu sen 10min lenkin ajan, kun mitään muuta aktiviteettia ei tarjota.

Yhteistyössä