Koirien lenkittämisestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielenkiinnosta :)))
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaksi coton de tulearia ja lenkkeilyä 1/2-1 h päivässä ja vapaana pihassa n. 15min/5kertaa päivä. Tyytyväisiltä tuntuvat. Joskus jää väliin päiviä, esim viime viikolla kun olin kuumessa oli kolme välipäivää, juoksivat vapaana pihalla kun istuin terassilla vilttiin kääriytyneenä :)

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Noiden kuonopantatyyppisten vedonestojen kanssa täytyy sitten tosiaan huolehtia siitä, ettei koira pääse siinä riuhtaisemaan. Voi tulla ikäviä niskavammoja noista vehkeistä...

välillä näkee niitä hirvityksiä kun kuonopannan kanssa käytetään flexiä.. =/ oikee pahaa tekeepi..

Joo tai sitten "harjoitellaan perinteisellä tyylillä" hihnakäytöstä, eli kiskastaan hihnaa kun koira vetää. Kuonopanta on mun mielestä ihan oiva apu, jos sen käytön handlaa.

meil on vedonesto kuonis rotikalla joka on ihan älytön vetämään. ei toimi, vetää siinäkin (joten ei käytetä). ite en o päässy sitä ulkoiluttaa nyt yhtää ku raskausviikkoja sen verran että ei pysty.
ostetaa sille valjaat pe ja toivotaa että se auttais koulutuksen kanssa, ku hirvittää sen kaulan vointi. ja siis ihan perus y-valjaat, ei vedonesto.
minä odotan tässä kieli poskella että pääsen tekee pitkiä lenkkejä hänen kanssaan ja kouluttamaan. koira tullu meille viime keväänä kolme vuotiaana, joten meissä ei o syy sen vetämiseen. kovasti koulutusta ja tooooodella pitkää pinnaa.

Aikaahan se toki vie. Itse lähden aikuisen, veto-ongelmaisen koiran kanssa liikkeelle aina niin, että eka koira väsytetään kunnolla (irtijuoksua, leikkiä) ja sen jälkeen hihnatreeniä ihan sillä pohjalla että mihkään ei liikuta kun vetää. Riippuen sitä koirasta, tarvittaessa pakotetta/rankaisua sillon kun vetää.

Meillä 3 Alaskanmalamuuttia ja lenkit on 6-10 kilsaa riippuen päivästä. Siihen menee tällä hetkellä 20-45 minsaa... Talvella sit kun kuntoa on taas syksyn myötä enemmän, niin tehdään pidempiäkin lenkkejä ja välillä pidetään taukoja ja nautistellaan nuotiomakkaraa ym. ja taas jatketaan...

Suomen lapinkoiran ja Norjan harmaan sekoitus. Käytetään vähintään aamulla ja illalla 20-30 min. lenkit. Joskus sitten pitempiä lenkkejä tai saa juossa vapaana maalla tai metsässä.

Yhteistyössä