Koirien uittamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei saa, se kun on järjestyslaissa kielletty. En sitä sano, etteikö sinne veteen lapsetkin pissi, ja jopa kalat kakkii. Mutta koiraa ei saa lainkaan viedä yleiselle uimarannalle, ei vaikkei se koira edes kävisi vedessä!

Ja juu, minäkin voisin hankkia koiran, mutta siitä huolimatta ei tulisi mieleenikään viedä koiraa yleiselle rannalle!

Vai niin. Eipä täällä ole kukaan sanonut mitään ja olen jopa kysynyt kunnalta asiaa.

Vai niin. Eipä täällä ole kukaan sanonut mitään ja olen jopa kysynyt kunnalta asiaa.

Missä kunnassa on niin pönttöjä ihmisiä etteivät tunne valtakunnallista järjestyslakia joka on voimassa joka ikisessä Suomen kunnassa?

Muuten en ota kantaa tähän keskusteluun mutta pakko sen verran että Vantaalla ne hiekkakuopat on muistaakseni(!) Silvolassa. Itse tuoreena koiranomistajana en ihan tarkkaan niiden paikkaa muista kun ei vielä olla ehditty käymään siellä.

Täs helteiden aikana on tullu paljo oltuu rannalla. On pienempi, mutta silti ihan yleinen ihmisten uimaranta. Koirat kielletty.
Silti siel on joka kerta koiria, isoja ja pieniä, 1-5 kerralla ja useimmiten irti juoksentelee.
Siel rannal on myös koiran kakkaa toises reunas ihan kamalasti. Onneks siis kakattavat vain toiseen reunaan, ei koko rannan alueelle. Ja yleesä kaikki koiraporukat onkii vaa siel toisel reunal.

Nyt viimeeks pikku tyttö istu ranta veessä kun äiti pulahti. Iso koira juos lapsen luokse (olivat rannan puolivälillä) ja lapsi pelästy ihan hirveesti. Oli siin kova huutosota sit käynnissä kun äiti ja koiran omistaja toisilleen huus. Joku ulkopuolinenkii siihen meni ja koht koira lähtikii.
Oisin kyl ittekkii raivonnu ja kovasti jos tulee koira juoksien pelästyttämään lapset.

Ottakaahan kotimammat se vanne pään ympäriltä pois ja oppikaa käsite 'hypoteettinen'. Putosiko teiltä synnytyksen myötä pohja mielikuvitukselta, vai oletteko olleet noin tylsämielisiä koko elämänne? Voihan se olla ettette vain osaa lukea ja käsittää että ketjussa pohdittiin syitä sille, miksi kyseiset säännöt ovat olemassa, mutta toivon teidän ja ihmiskunnan tulevaisuuden vuoksi että kyseessä olisi puhdas vaahtoamisen tarve tai mielikuvituksen puute. Pilasitte täysin kelvollisen keskiviikkoiltani. Toivottavasti luette vaippojen käyttöohjeita yhtä huolimattomasti kuin tämän foorumin kirjoituksia ja vapautatte Suomen geenialtaan potentiaalisesti yhtä elinkelvottomista lapsistanne.

Kyllä on ihan järjestyslaissa kielletty koiran vieminen uimarannalle ihan niin kuin leikkipuistoihinkin. Ja suoraan sanottuna mua kyllä iljetti kun peräti 2 koiraa uitettiin sunnuntaina yleisellä uimarannalla jossa paljon lapsiperheitä.

Kuinka moni koiranomistaja esim. pyyhkii sen koiransa karvat pissan tai kakan jälkeen?

Eikä asiassa mun mielestä ole mitään keskustelemista, kun se on kielletty, se on kielletty. Niin itse viihdytään rannalla jopa 8:aan tai 9:ään ja me emme ole siellä ainoita.

Kukapa niitä koiran karvoja alkaa pyyhkimään kun koira pitää itse huolen puhtaudestaan. Ainakin oma koirani pitää. Ja kuinkako moni lapsi tai ihminen yleensä, salaa pissii sinne veteen. Tai jopa kakkii?

:laugh:

Olisi mahtava nähdä näiden "hyiyök, saastainen koira rannalla!" -ihmisten pään sisälle kun he ovat jossain toisessa maassa (etelänmatkalla ym), missä niitä kirppuisia rantakoiria on pilvin pimein. Voikohan niille rannoille yleensäkään mennä?

Melkein on liikuttavaa kun jotkut ovat hädissään siitä että koirista irtoaa karvaa sinne veteen. Hullua että karvanpelkääjät oikeasti uskaltavat uida Suomen vesissä. Esim. itämerihän on kai yksi saastuneimmista meristä koko maailmassa? Ne saasteet ja lastenpaskat ei haittaa, mutta koirankarvat, iiik!

Yhteistyössä