V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Asunnosta, autosta, kodinkoneista ja huonekaluista nyt ainakin. Ja tietty kirpputorijutuista.
Usein kodinkoneista ja huonekaluista tinkaaminen menee niin, että pyydän tarjouksen ja kerron että olen kiinnostunut myös muista vastaavista muissa kaupoissa. Tai sanon, että olen saanut tarjouksen X kaupasta Y, että kaupat tehdään täällä vain jos...
meil just nyt tällanen tilanne: yks kodinkone pamahti, niin haettiin tarjouksia eri liikkeistä. kannattavaa kyllä![]()
ja just isompia satseja hankkies ( esim. just huonekalut..) ollaan koitettu tätä. toimii. mietin vaan ,että kuinka yleistä lienee.
Ei kai kukaan maksa listahintaa kodikoneista. Niistä aina saa alennusta.
Rautakaupat puuttuivat listasta. Tosin ehkä isomman ostoksen yhteydessä, ei siis siveltimen. Toki niillä on nykyään noi kanta-asiakaskortit, mitkä taitaa olla "huomaamaton tinkiminen".
Rautakaupoissa kannattaa tinkiä aina. Meidän remontin alussa kyselin hinnoista ja vähitellen myyjä löi aina alelapun mukaan kassalle. Oikeasti opin, että rautakaupassa hyllyhinnat on kusetusta, AINA sai vähintään 20 prossaa alennusta. En tiedä, miten toimii tuossa ulkomaisessa ketjussa (jossa on aika suolaiset hinnat muutenkin).
Mun veli on krooninen tinkijä. On mm. tingannut ruokakaupassa makkarasta hintaa alas, kun oli kuoreton makkara, ei siis voinut maksaa samaa kuin kuorellinen