B
Boogy
Vieras
en mä korjaile virheitä kun palstalla on monta korjaajaa ihan sitä varten
pääasia kuitenkin on , että kirjoitan ja puhun suomea.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Kerran joku oli tehnyt sisustusideat.netissä mukulansa opelle semmosen pehmosydämen lahjaksi, jossa luki maailman parhaalle opettajalle. Minä siihen kommentoin, että toivottavasi ei mene tuo lahja äikän opelle ja kuinkas kävi; vetivät herneitä nenäänsä ja poistivat kommenttini.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja v:Typot on asia erikseen, niitä sattuu itse kullekin, mutta yhdyssanojen väliin ei kukaan vahingossa lyö välilyöntiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Kerran joku oli tehnyt sisustusideat.netissä mukulansa opelle semmosen pehmosydämen lahjaksi, jossa luki maailman parhaalle opettajalle. Minä siihen kommentoin, että toivottavasi ei mene tuo lahja äikän opelle ja kuinkas kävi; vetivät herneitä nenäänsä ja poistivat kommenttini.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Kerran joku oli tehnyt sisustusideat.netissä mukulansa opelle semmosen pehmosydämen lahjaksi, jossa luki maailman parhaalle opettajalle. Minä siihen kommentoin, että toivottavasi ei mene tuo lahja äikän opelle ja kuinkas kävi; vetivät herneitä nenäänsä ja poistivat kommenttini.![]()
Mä oon myös saanu bannia täältä, ku oon kommentoinu yhdyssanavirheitä ja aivan asiallisesti ilman v-sanoja.
Alkuperäinen kirjoittaja niin?:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Kerran joku oli tehnyt sisustusideat.netissä mukulansa opelle semmosen pehmosydämen lahjaksi, jossa luki maailman parhaalle opettajalle. Minä siihen kommentoin, että toivottavasi ei mene tuo lahja äikän opelle ja kuinkas kävi; vetivät herneitä nenäänsä ja poistivat kommenttini.![]()
Mä oon myös saanu bannia täältä, ku oon kommentoinu yhdyssanavirheitä ja aivan asiallisesti ilman v-sanoja.
siis onko tuossa "maailman parhaalle opettajalle"- tekstissä joku virhe vai mikä oli tän jutun pointti?
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:Alkuperäinen kirjoittaja niin?:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Kerran joku oli tehnyt sisustusideat.netissä mukulansa opelle semmosen pehmosydämen lahjaksi, jossa luki maailman parhaalle opettajalle. Minä siihen kommentoin, että toivottavasi ei mene tuo lahja äikän opelle ja kuinkas kävi; vetivät herneitä nenäänsä ja poistivat kommenttini.![]()
siis onko tuossa "maailman parhaalle opettajalle"- tekstissä joku virhe vai mikä oli tän jutun pointti?
En minäkään ymmärrä. "Maailman parhaalle opettajalle" on mun mielestä ihan oikeaa suomea.
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:muttaentäjosmullaonkin luki häiriö :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:muttaentäjosmullaonkin luki häiriö :xmas:
Sit sun pitää laittaa siitä skannattu todistus sun profiiliin :snotty:
Alkuperäinen kirjoittaja niin?:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Kerran joku oli tehnyt sisustusideat.netissä mukulansa opelle semmosen pehmosydämen lahjaksi, jossa luki maailman parhaalle opettajalle. Minä siihen kommentoin, että toivottavasi ei mene tuo lahja äikän opelle ja kuinkas kävi; vetivät herneitä nenäänsä ja poistivat kommenttini.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Ap voisi puolestaan kerrata kysymyssanojen ja -merkkien käyttöä. Koittakaas taas tsempata.... on kehoitus, ei kysymys, se ei kaipaa kysymysmerkkiä. Yleensä en korjaile, mutta jos tässä ruvetaan toisille opettamaan oikeinkirjoitusta, niin kannattaa itsekin hallita se hyvin.
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Alkuperäinen kirjoittaja niin?:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Kerran joku oli tehnyt sisustusideat.netissä mukulansa opelle semmosen pehmosydämen lahjaksi, jossa luki maailman parhaalle opettajalle. Minä siihen kommentoin, että toivottavasi ei mene tuo lahja äikän opelle ja kuinkas kävi; vetivät herneitä nenäänsä ja poistivat kommenttini.![]()
Kyllä minä sanoisin maailman parhaimmalle opettajalle.
Alkuperäinen kirjoittaja pata kattilaa soimaa:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Ap voisi puolestaan kerrata kysymyssanojen ja -merkkien käyttöä. Koittakaas taas tsempata.... on kehoitus, ei kysymys, se ei kaipaa kysymysmerkkiä. Yleensä en korjaile, mutta jos tässä ruvetaan toisille opettamaan oikeinkirjoitusta, niin kannattaa itsekin hallita se hyvin.
Todella yleisiä kirjoitusvirheitä ovat myös nämä -ottaa ja -oittaa -sanat. Kehottaa ja kehotus, ei kehoittaa ja kehoitus.
Alkuperäinen kirjoittaja näin:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Alkuperäinen kirjoittaja niin?:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Kerran joku oli tehnyt sisustusideat.netissä mukulansa opelle semmosen pehmosydämen lahjaksi, jossa luki maailman parhaalle opettajalle. Minä siihen kommentoin, että toivottavasi ei mene tuo lahja äikän opelle ja kuinkas kävi; vetivät herneitä nenäänsä ja poistivat kommenttini.![]()
maailman paras vai maailman parhain? Minä sanoisin paras ja parhaalle...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja näin:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Alkuperäinen kirjoittaja niin?:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Kerran joku oli tehnyt sisustusideat.netissä mukulansa opelle semmosen pehmosydämen lahjaksi, jossa luki maailman parhaalle opettajalle. Minä siihen kommentoin, että toivottavasi ei mene tuo lahja äikän opelle ja kuinkas kävi; vetivät herneitä nenäänsä ja poistivat kommenttini.![]()
maailman paras vai maailman parhain? Minä sanoisin paras ja parhaalle...
"Maailman parhaalle opettejalle" on oikein. Paras on jo superlatiivi, parhain tai parhaimmalle on väärin.