Kokemuksia abortista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4444444
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4444444

Vieras
Sain sitten tietää olevani raskaana. Olen käyttänyt e-pillereitä ja aina ottanut samaan aikaan, mutta viikon jatkuneen alavatsakivun takia, tein nyt testin ja kaksi kirkasta punaista viivaa tuli..
Olen kuitenkin sen verran nuori (21) ettei musta ole vielä vanhemmaksi. Koulut on kesken, ja nykyinen poikaystäväkään ei ole sellainen tapaus, jonka kanssa voisin hankkia lapsia. En siis aio pitää lasta vaan tehdä abortin.

Kaipailisin vaan kokemuksia abortista. Ilmeisesti lääkkeellinen tehdään niin, että eka otetaan sairaalassa lääke suun kautta ja mennään kotiin, ja seuraavana päivänä mennään siaraalaan ottamaan ne toiset lääkkeet emättimen kautta? Tai jotain sellaista, netistä luin? Entä miten on, jos ei ole saattajaa niin joutuuko tosiaan jäämään yöksi sairaalaan? Poikaystävä on aina arkisin töissä aamusta iltaan niin olisin aika lailla yksin kotona.

Sohaiset muurahaispesää, varaudu "älä tapa viatonta lasta, kyllä pärjäät sen kanssa, anna vaikka adoptioon"- vastuksiin.

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta ystävällä se meni jotakuinkin noin niinkuin kuvailit, tosin hänelle riitti yksi käynti ja yhdet lääkkeet. Voi olla jotain eri variaatioita tietysti olemassa. Saattaja vaadittiin kotiuttamisvaiheessa. Kotona verta valui kuin saavista, mutta ilmeisesti tämäkin voi vaihdella.

Mulle tehtiin 2009 lääkkeellinen keskeytys ollessani 17v, no varmaan sanomattakin selvää miksi tehtiin.
Kaikki ei kuitenkaan mennyt kuin strömssössä ja tyhjennysvuoto alkoi heti kotiin päästyäni, tuskat olivat kamalat. Huusin vessan lattialla ja verta tuli kuin seulaa. En älynnyt edes apua soittaa, enkä olisi pystynyt kävelemäänkään hakemaan puhelinta. Huusin vain kuin syötävä, ne tuskat olivat kamalat.. hrr..

seuraavana päivänä sairaalassa en siis saanut toista lääkettä koska kohtu oli tyhjentynyt jo ensimmäisestä lääkkeestä. Ultrattiin kohtu ja munasarjat ja kotiin. Jälkivuoto kesti 3vkoa ja veti yhtenä päivänä olon niim heikoksi että meinasin pyörtyä junaan ja verta valui kinttuja pitkin.

Onneksi tämä on erittäin harvinaista ja yleensä raskaudenkeskeytys hoituu turvallisesti. Syy miksi kerroin kivusta on se että älä jää yksin ja pyydä sairaslomaa!

No, jos joku tulee heittelemään "älä tapa viatonta lasta, älä ryhdy murhaajaksi"-kommentteja niin enpä niistä mieltäni pahoita.. Nimittäin tiedän tekeväni oikean päätöksen, en halua lasta tilanteeseen, jossa mulla ei ole koulutusta, ei kunnon tuloja jne.
Sitä pelkään abortissa eniten että ne kivut ja verenvuoto on aivan älyttömät.. Ja juurikin se jos joudun olemaan yksin ja mies on töissä. Vai voiko mies ottaa vapaata päivän tai pari tuon takia? Vai pitääkö mulla sitten olla sairaalassa..

Itse olen raskaudenkeskeytyksen kokenut ja voin sanoa että kokemus ei ole niiin kamala mitä luulisi.Kipuja ei ollut paljoa,kipulääkkeillä hyvin meni ja sitä verta tulee aika reippaasti sen ekan päivän kun sairaalasta saa ne toiset tabut mut siitäkin selviää.Itse jouduin sairaalassa olemaan noin 4 tuntia ja sit kotiin.Ikävintä oli se jälkivuoto mikä mulla kesti kaikenkaikkiaan 8 viikkoa.Jos olet varma päätöksestäsi niin tsemppiä hyvin kaikki sujuu =)

Yhteistyössä