Kokemuksia/Apuja/kommenttia kaivataan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "noviisi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"noviisi"

Vieras
Eli kauan mennyt siihen et synnytys on käynnistynyt kun kohdunsuu ollut "sormelle auki"?
Tänään sanottiin lääkärissä et kohdunsuu sormelle auki ja nyt sit mietin tääl et meneeköhän vielä kauankin..ÄÄH!

Tää odottelu on tähän mennessä reilusti kauheinta tän raskauden aikana! Oikeastaan koko raskaus ollut ihan mukavaa, mutta nyt edellinen viikko ollut suoraan sanottuna ihan hanurista.

Ja kokemusta lähinnä sellaisilta joilla kohdunsuu avautunut vasta la:n tienoilla ja lähellä synnytystä, tiedän kyllä et joillain kohdunsuu avautuu hieman jo esim rv30+ . Niin ja itse olen ensisynnyttäjä. :)

rv41+0

Kysy ihmeessä palstaämmiltä!! Täällä siwan kassatädit, yh-äidit, työttömät ja kumppanit arvailevat ja googlettelevat sinulle vastaukset visaisimpiinkin lääketieteellisiin kysymyksiin!

Ekassa raskaudessa kohdunsuu oli puolelle sormelle auki jostain viikolta 15 asti ja lopussa kävinkin pari viikkoa lääkärissä päivittäin, koska kyseessä oli riskiraskaus. Kohdunsuu tarkistettiin joka toinen päivä. Ilman sen kummempia supistuksia ( minua siis supisteli vain kun kävelin reippaasti) saattoi avautumista tapahtua parissa päivässä parikin senttiä. Tilannetta seurailtiin pari viikkoa, välillä avauduin parissa päivässä sentin, välillä en ollenkaan moneen päivään. Synnytys käynnistettiin tilanteessa seitsemisen senttiä auki, koska mitään ei ilman apuja tapahtunut. Tokassa tilanne oli suunnilleen sama, auki puolelle sormelle/sormelle jo np- ultrasta asti. Poika syntyi eräänä tiistaina, maanantaina olin 4 1/2 senttiä auki ja synnytys ei oireillut vielä mitenkään. Suppareiden alusta ei mennyt montaa tuntia pojan syntymään. Eli hyvinkin voit joutua odottelemaan vaikka kuinka kauan tai sitten vauva on sylissä jo huomenna aamulla. Ei niistä epeleistä mitään osaa sanoa.

Onko ollut supistuksia? Mulla meni 4vk kun syntyi eli siis oli jo rv 36 sormelle auki. Onko kohdunkanavaa jäljellä? Eli siis voi mennä niin kauan ennen kuin käynnistävät tai sitten syntyy huomenna :) Uudelleen synnyttäjällä voi olla jopa kuukauden monta senttiä paikat auki eikä vauva tee tuloaan :D Onnea tulevaan koitokseen!

[QUOTE="vieras";23665820]Kysy ihmeessä palstaämmiltä!! Täällä siwan kassatädit, yh-äidit, työttömät ja kumppanit arvailevat ja googlettelevat sinulle vastaukset visaisimpiinkin lääketieteellisiin kysymyksiin![/QUOTE]

Mikä sua riepoo?? Mene maate, jos et kestä lukea! :headwall:

Eipä oo ollu supistuksia, kohdunkanavaa ei enää ole jäljellä. Eli taitaa sinne käynnistykseen mennä ku ei tosiaan mitään tuntemuksia oo ollu.. Njääh..tylsää:)

Yhteistyössä