Kokemuksia e-reseptistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ........................
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

........................

Vieras
Kävin viime viikon tiistaina neuvolan terkkarilla hakemassa e-pillereihin reseptiä. Terkkari kirjoitti reseptin valmiiksi, jonka lääkärin piti terkkarin mukaan vahvistaa torstaina ja laittaa se sähköisenä reseptinä apteekkiin. Eli lääke olisi ollut torstaina haettavissa apteekissa. Perjantai-iltana kävin apteekissa, siellä ei ollut mitään tietoa ko. reseptistä. Joulun pyhien vuoksi sain vasta tänään jonkun kiinni neuvolasta, sieltä katsoivat, että lääkäri on kyllä reseptin laittanut eteenpäin. Kehottivat kysymään uudestaan apteekista. No, ko. resepti ei näy myöskään tuolla tietokannassa, kun omilla pankkitunnuksilla katson, joten 99% varmasti se ei näy myöskään apteekissa. VITUTTAA! Menkat alkaa satavarmasti tänään, eli taas lykkääntyy kuukaudella noiden pillereiden aloitus.
Onko muilla ollut ongelmia tuon pelle-reseptisysteemin kanssa?

Oletko käyttänyt tuota tietokantaa, onko sulla näkynyt reseptit siellä heti, kun ne on lähetetty? Kun en nyt millään viitsisi pakata lapsia autoon ja ajaa 10km suuntaanta apteekkiin turhaan kuulemaan eioota, kun melko varmasti sitä reseptiä ei ole sielläkään, kun ei ole tuolla tietokannassakaan. Vai olenko väärässä?

Mulla on toiminut ihan OK, määrittelin vaan apteekin, johon resepti tehtiin. Eli en mä tiedä onko täällä jotain tietokantaa, vai onko sulla saattanut käydä niin, että resepti on eri apteekissa?
Mä asun pienessä kaupungissa, jossa on monta apteekkia, ja lääkkeen pystyn noutamaan vain siitä yhdestä, jonka terkkarissa ilmoitin.

Oletko käyttänyt tuota tietokantaa, onko sulla näkynyt reseptit siellä heti, kun ne on lähetetty? Kun en nyt millään viitsisi pakata lapsia autoon ja ajaa 10km suuntaanta apteekkiin turhaan kuulemaan eioota, kun melko varmasti sitä reseptiä ei ole sielläkään, kun ei ole tuolla tietokannassakaan. Vai olenko väärässä?

Soita apteekkiin ja kysy näkyykö resepti, jos ei näy soitat uudestaan terkarille.

Ei tarvinnut määritellä apteekkia, voi hakea mistä vaan.
Soitin jo aamulla apteekkiin, eivät kuulemma voi antaa mitään tietoja puhelimitse sieltä. :/

Kun lääkäri laittaa eteinen reseptikeskukseen voi sen hakea mistä tahansa apteekista, vaikka Rovaniemeltä! Tuossa reseptikeskukseen on vielä vikoja, jotka toivottavasti korjaantuvat pian!

[QUOTE="vieras";27764390]Mulla e-reseptistä vaan yks kokemus,eikä ollu ongelmia. Sovin lääkärin kanssa mihin apteekkiin lähettää,hain lääkkeen sieltä ja that's it.[/QUOTE]

Onko tässä nyt oikeasti kyse e-reseptistä? Kun ainakin tuo terkka mainosti, että e-resepti näkyy ihan kaikkialla Suomessa kaikissa apteekeissa. Kun on semmonen yhteinen tietokanta? Että vaikka asut Utsjoella, niin voit hakea lääkkeesi Helsinkiläisestä apteekista, jos olet siellä lomalla kun lääkkeet loppuu. Kyllähän ennen e-reseptiäkin reseptejä toimitettiin suoraan apteekkeihin paperiversioina ja silloin piti aina määritellä se apteekki, mihin se lähetetään.

Ei ongelmia. Hyvin toiminut ja monesti jo käyttänyt tuota systeemiä. asioinutkin olen eri apteekeissa. Ainut miinus on ettei lapsen reseptejä pääse vanhempi katsomaan :( Siksi en tykkää enää lasten reseptejä sinne ottaa.

Ei ongelmia. Hyvin toiminut ja monesti jo käyttänyt tuota systeemiä. asioinutkin olen eri apteekeissa. Ainut miinus on ettei lapsen reseptejä pääse vanhempi katsomaan :( Siksi en tykkää enää lasten reseptejä sinne ottaa.

Vanhemmat eivät näe lastensa reseptejä suoraan sieltä kanta.fi-palvelusta, mutta apteekista voi saada yhteenvedon alaikäisten lasten resepteistä.

E-reseptin saa kyllä hakea mistä tahansa apteekista.

Mulla on toiminut ihan OK, määrittelin vaan apteekin, johon resepti tehtiin. Eli en mä tiedä onko täällä jotain tietokantaa, vai onko sulla saattanut käydä niin, että resepti on eri apteekissa?
Mä asun pienessä kaupungissa, jossa on monta apteekkia, ja lääkkeen pystyn noutamaan vain siitä yhdestä, jonka terkkarissa ilmoitin.
Tässä ei ole ollut kyseessä eResepti sillä se näkyy kaikissa Suomen apteekeissa.

Ilmeisesti puhut nyt puhelinreseptistä jonka lääkäri soittaa johonkin tiettyyn apteekkiin.

Minä jostain luin että eReseptiin saamiseen menee koko viikon arkipäivät. Tosin kun lääkäri on reseptin kirjoittanut kantaan nenäni edessä, niin kyllä se on saatavilla ollut heti.

Kerran yksi lääkäri sanoi laittavansa minulle eReseptin. Odotin ja odotin, kävin apteekissa ja ihmettelin kun ei ole reseptiä saatavilla. Seuraavalla viikolla sain kotiin kirjeen, jossa oli käsinkirjoitettu resepti eli perinteistäkin perinteisempi resepti. :laugh:

voihan siellä olla jotain häikkää.
Äsken kävin lekurilla ja sen piti kirjottaa "muutama" lääke resepti eResepteinä mutta se systeemi ei jostain syystä toiminut ettei saanut niitä sinne.
Eli jospa järjestelmässä on jotain häikkää.

Yhteistyössä