Kokemuksia imetyksestä rintakumin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lis

Vieras
Kaipaisin kokemuksia siitä kuinka imetys on sujunut rintakumin avulla? Onko täysimetys onnistunut?
Itselläni nyt 2 viikon ikäinen vauva jota olen kolmen päivän ikäisestä syöttänyt rintakumin avulla. Syynä matalat rinnanpäät, vauva ei saanut enää otetta kun maito nousi kunnolla. Maitoa on riittänyt hyvin.
Onko kumista vieroittaminen onnistunut? Tai onko vinkkejä kumien kanssa pelaamiseen? Itse keitän joka välissä kumit, ensin tiskaan pesuaineella ja hammasharjaa apuna käyttäen.

Täysimetys ei onnistunut, mutta ei se olis onnistunut ilman kumiakaan kun ei maitoa tullut tarpeeksi.
Onnistuin itekseni vierottaan kumista kun vain tarjosin aina ensin pelkkää rintaa ja jossei onnistunut niin laitoin kumin, oppi n.kuukauden sisään ottaan oikean otteen.
Mulla oli kumi aina laukussa mukana joko minigrip pussissa tai pienessä rasiassa. Samoin yöllä pidin rasiassa yöpöydällä tai sängynpäässä 2kumia...

Imetin keskimmäistä 14 kk kumien kanssa. Vauva oli pienenä tosi itkuinen ja ei oppinut kunnon imuotetta. niin kumi oli ainoa ratkaisu. Täysimetin 5kk. Maitoa riitti tosi hyvin. Mulla oli 8 kpl kumeja ja keitin ne aina iltaisin. Riittivät koko päivän imetyksiin. Imetyksen jälkeen huuhtelin kylmällä vedellä ja laitoin keittoa odottamaan. Sit kun vauva söi jo kiinteitä, en välttämättä keittänyt joka välissä. Reissussa kumit kulkivat mukana pakasterasiassa.

Meillä vauva söi ekat 4kk rintakumin kanssa muuten ei osannut ottaa kiinni..
Sitten kerran kun kokeilin taas ilman kumia niin jostain hoksas miten syödään ilman..
Kokeile kerran päivässä jos suostuisi syömään ilman.. Olihan toi hirveetä pelaamista niitten kumien kanssa!!!

Kyllä, esikoista imetin ainoastaan rintakumilla, ei osannut imeä muuten. Tai mua ei osattu auttaa. Täysimetin 4kk kumilla, välillä yritin eroon kumista muttei lapsi osannut imeä ilman sitä.
Keittelin kumeja (on hyvä olla useampi) ja jos en ollut kotona laitoin kumin sellaiseen pieneen tupperin kuppiin, ettei likaannu reissussa. Harjalla ei kannata kovin raapia, kun silikoninen kumi menee huonoksi. Itse pesin allergiatiskiaineella käsin ja keitin sen jälkeen.

mitä mieltä ootte, kannattaisko kumeja ostaa varalle? Ootan nyt siis esikoista ja kovasti haluisin, että imetys onnistuisi, olisiko kumeja syytä ostaa varalle, ettei sitten heti tarvitsisi kauppaan rynnätä kun vauva syntyy? vai kannattaako oottaa ja katsoa, jos imetys onnistuu ilman?

Vierotus menee parhaiten, kun aloitat syötön kumin kanssa ja otat sen pois, kun on saanut alkumaidot ja rinta on pehmennyt (tuon ikäisen kanssa tahtoo vielä pakkaantua) ja nänni noussut ylös, että saa kunnon otteen. Aikansa kun imettää, ne pysyvät reilumman kokoisina ja vauva saa otteen.

Kaikkien kolmen kanssa olen alkuun joutunut kumeja käyttämään, vähän päälle vuoden vanhoiksi olen kaikki imettänyt.

täysimetin tyttöä rintakumilla 5kk ja yleensä imetin 11kk ja hienosti mentiin kumin kanssa.
olisihan se ollut helpompaa ilman mutta ei siitä mitään tullut ilman kumia. mullakin matalat rinnanpäät ja yritin vierottaa kumista mutta ei siitä mitään tullut.

pesin aina imetyksen välillä ja aluksi kerran päivässä keittelin mutta välillä keittelin harvemmin ja vaihdoin uuteen. mulla oli monia kumia käytössä saman aikaisesti, joka kassissa ja pussissa :)

reissussa mulla oli kumi taskussa ja aina mukana hätätilanteita varten.

huomasin että lansinohille on tullut rinnankohottaja, jos vielä joskus saan toisen lapsen niin ajattelin kokeilla tälläistä mutta jos ei auttaisi niin imettäisin kyllä toisenkin rintakumilla :)
http://www.lansinoh.fi/tuote.php?id=7

tsemmpiä vaan imetykseen, ja jos ei siitä pääse eroon niin so what!
meidän tytöllä tosin oli välillä aika paljon ilmaa masussa. välillä mietin voiko rintakumilla olla asian kanssa tekemistä....

Tyksistä sai kumin mukaansa. Yhdellä pärjää siihen asti että pääsee kauppaan ostamaan. Mulla vierottaminen onnistui kun maidon tulo tasaantui ja rinnat ei enää pingottaneet, reilu viikko meni kumin kanssa. Kannattaa aina kokeilla onnistuisiko ilman ja vasta sitten kumi.

Samasta syystä kuin sinäkin, imetin ensin n. kuukauden vain rintakumin kanssa. Sitten rohkaistuin sinnikkäämmin kokeilemaan ilman, toki olin silloin tällöin yrittänyt jo aiemmin, mutta vasta tuolloin alkoi pikkuhiljaa onnistumaan. Ehkä rinnanpäät olivat muotoutuneet hieman ja vauvan suu tietenkin kasvanut. Käytössä oli 4 kumia, niin ei tarvinnut koko ajan keitellä, toki päivittäin. Täysimetys riitti 3 kk ikään asti, sitten tyttö ei enää malttanut imeä tarpeeksi kauan (hidas/jaksottainen heruminen) ja viimeinen kk tuostakin olin iltaisin antanut pumpattua maitoa lisänä, että päästiin yöunille. En sitten tiedä, oliko tytön malttamattomuuteen syynä myös se, että oli saanut pullosta nopeammin maitoa. Aloiteltiin reilu 3kk iässä soseet ja hienosti on maito riittänyt niiden lisäksi :) , tyttö nyt 5kk.

Minäkin imetän kumin kanssa, vauva tänään 2 vk vanha. Ei ole vielä tullut kokeiltua ilman, tuskin onnistuu näillä rinnanpäillä. Mulla on kumeja varmaan 8 kpl, samoin maidonkerääjiä. Välineitä siksi niin paljon, kun maitoa heruu ja luovutan sitä, niin kaikki vermeet pitää keittää joka käytön jälkeen. Siinä onkin melkoinen rumba, ja ostin siksi isomman arsenaalin, ettei tarvis kuin kerran päivässä suunnilleen keittää isompi satsi.

Lapsi on siis täysimetyksellä.

Yhteistyössä