kokemuksia kaipaillaan (koira-allergia+koira)

Näkymätön Ninni

Aktiivinen jäsen
03.01.2005
2 560
1
36
Taustaa:

Siis vauvalla (4kk) todettiin tänään (lievänä) koira-allergia, siis käytiin allergiasairaalassa kun hällä on paha ihottuma naamassa, myös käsissä, taipeissa ja selässä jonkun verran atooppista ihottumaa, kortisonirasvalla rauhottuu tosi hyvin mutta kun siinä pidettävä se tauko niin silloin huonona. Tänään sit oli tosi huonona ku oli aika lääkäriin ja maitoaltistusta ei voitu tehä (2viikkoa ollaan juotu almironia) ja mennään siis uudestaan maanantaina sinne altistukseen jotta varmistuu ettei ole maito, tänään prickeissä siis ainut kaikista oli koira joka nousi.

Eli kokemuksia siis siihen että onko voinut mennä piankin ohi? Onko tarvinnut luopua koirista? Jos ei ole luovuttu niin onko reagtiot mennyt pahemmaksi? jne...

Kuule,ei koira-allergia MENE OHI niinkuin useimmat ruoka-allergiat menevät kouluikään mennessä! Ei auta kuin luopua siitä koirasta -lapsen terveys on kaiketi kuitenkin pääasia.Kortisoni hoitaa vaan oireita,ei paranna itse allergiaa ja sinänsä hoito on ihan hölmöä jos se allergian aiheuttaja on koko ajan siellä teillä!

okei joo kyllä mä sen ymmärrän että allergia on ja pysyy, pyysinkin vain omakohtaista kokemusta omaavilta että kuinka ovat toimineet!

esim sellaiset joilla on lehmäkarjaa, eivät voi elantoaan laittaa pois lapsen allergian takia jne. ja varmasti on sellaisia koirien kasvattajia jotka allergian puhjetessa ovat keksineet ratkaisun tilanteeseen koirista luopumatta.

Ja tosiaan se koira-allergia reaktio nousi vain vähän pojalla, ja lääkäri ei sanonut mitään että koirasta olisi luovuttava.. Sanoi että meillä tulee joka tapauksessa kortisonirasvaa ja tavan rasvaa kulumaan, joten kun pojalla atooppinen iho niin rasvauksia täytyy päivittäin tehdä koirasta riippumatta..

Siis jos jollain ois omakohtaista kokemusta asiasta niin voit laittaa vaikka yytä jos et tahdo täällä kakkaa niskaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Taustaa:

Siis vauvalla (4kk) todettiin tänään (lievänä) koira-allergia, siis käytiin allergiasairaalassa kun hällä on paha ihottuma naamassa, myös käsissä, taipeissa ja selässä jonkun verran atooppista ihottumaa, kortisonirasvalla rauhottuu tosi hyvin mutta kun siinä pidettävä se tauko niin silloin huonona. Tänään sit oli tosi huonona ku oli aika lääkäriin ja maitoaltistusta ei voitu tehä (2viikkoa ollaan juotu almironia) ja mennään siis uudestaan maanantaina sinne altistukseen jotta varmistuu ettei ole maito, tänään prickeissä siis ainut kaikista oli koira joka nousi.

Eli kokemuksia siis siihen että onko voinut mennä piankin ohi? Onko tarvinnut luopua koirista? Jos ei ole luovuttu niin onko reagtiot mennyt pahemmaksi? jne...

Itsellänikin koira-allergia lievänä ja meillä on aina ollut koira, ei ole aiheuttanut mitään oireita ainakaan minulle. En sit tiedä kun pieni vauva kyseessä, mut jos allergia hänelläkin lievänä, en välttämttä heti koirista luopuisi. Siskon toinen poika oli pienenä kissoille allerginen, nyt ikää 10v eikä oireile kissoista enää ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sair.hoit.:
Kuule,ei koira-allergia MENE OHI niinkuin useimmat ruoka-allergiat menevät kouluikään mennessä! Ei auta kuin luopua siitä koirasta -lapsen terveys on kaiketi kuitenkin pääasia.Kortisoni hoitaa vaan oireita,ei paranna itse allergiaa ja sinänsä hoito on ihan hölmöä jos se allergian aiheuttaja on koko ajan siellä teillä!

Oheinen kommentti on vanhaa tietoa.

Mies on ollut koira allergian takia siedätyshoidossa yhdellä maan parhaista allergialääkäreistä. Ovat sitten hoitojen aikana jutelleet mm. meidän vauvasta ja allergialääkäri on hyvin selvästi todennut sen, että pahin virhe nykyisen tietämyksen mukaan on alkaa välttämään täysin LIEVÄÄ allergiaa aiheuttavia asioita, kuten koiria tai kissoja. Nykyään pyritään siedättämään ja vain vakavien allergiaoireiden osalta tulee välttää kontaktia allergisoivaan asiaan. Ja usein sitä kuulemma lievissä tapauksissa siedättyykin juuri siihen omaan koiraan. Eli kannattaa tiedustella asiaa joltain asiansa osaavalta allergialääkäriltä, ennen kun laittaa koiran pois, ettei mene asiassa ojasta allikkoon. Luonnollisesti lapsen nukkumatiloihin olisi varmaan hyvä laittaa koiralle täysi porttikielto ja kiinnittää siivoukseen ehkä hieman enemmän huomiota.

Allergiat voivat mennä ohi. Itselläni tuli kissa-allergia parikymppisenä, jouduin luopumaan kissoistani. Mutta nyt kissa-allergia loppui raskauteen. Allergiat on aina sellasia että voivat tulla milloin vain ja loppua milloin vain.

Koirasta lienee kuitenkin luovuttava ap:n tilanteessa, eihän noin pienellle ole muutakaan apua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oheinen kommentti on vanhaa tietoa.

Mies on ollut koira allergian takia siedätyshoidossa yhdellä maan parhaista allergialääkäreistä. Ovat sitten hoitojen aikana jutelleet mm. meidän vauvasta ja allergialääkäri on hyvin selvästi todennut sen, että pahin virhe nykyisen tietämyksen mukaan on alkaa välttämään täysin LIEVÄÄ allergiaa aiheuttavia asioita, kuten koiria tai kissoja. Nykyään pyritään siedättämään ja vain vakavien allergiaoireiden osalta tulee välttää kontaktia allergisoivaan asiaan. Ja usein sitä kuulemma lievissä tapauksissa siedättyykin juuri siihen omaan koiraan. Eli kannattaa tiedustella asiaa joltain asiansa osaavalta allergialääkäriltä, ennen kun laittaa koiran pois, ettei mene asiassa ojasta allikkoon. Luonnollisesti lapsen nukkumatiloihin olisi varmaan hyvä laittaa koiralle täysi porttikielto ja kiinnittää siivoukseen ehkä hieman enemmän huomiota.

Näin juuri.
Itse olen allerginen kissoille ja koirille. Itselläni on kissa ollut ala-asteikäisestä asti. Omaa kissaa en aivastele lainkaan, vieraita kissoja ja koiria kyllä. Jouduin yhdessä vaiheessa olemaan kissasta erossa puoli vuotta. Sen jälkeen kesti taas jonkun aikaa tottua. Aika usein olen kuullut muilta, että jos eläinallergia on pienenä ilmennyt ihon oireiluna, niin se on kyllä helpottanut kasvun myötä...

Jos on allergia lievänä esim koiraan/kissaan, ja luopuu tästä, voi allergia puhjeta luopumisen jälkeen entistä vaikeampana. Ihan lääkäreiden tietoa. Minulla lapsuudessa kissa, kun tämä kuoli, puhkesi vaikea kissa-allergia. On aika yleistä että varsinkin eläinallergikot sairastuvat astmaan kun luopuvat lemmikistään. Siedätyshoitoja!!!

Yhteistyössä