kokemuksia koeputkihedelmöityksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keijukainen79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keijukainen79

Vieras
HEI!

Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta noin vuoden päivät, mutta joka kuukausi olemme joutuneet pettymään. Kävimme lapsettomuusklinikalla joku aika sitten ja selvisi, että ainakaan miehessäni ei ole mitään vikaa. Olen nuorenpana ""sairastanut"" muutamaan otteeseen klamydian, joten lääkäri epäili että siitä syystä olisivat munanjohtimeni menneet tukkoon vaikkakin hoidatin taudin heti oireiden tultua. Menen ""munanjohdin"" tutkimukseen syksyllä, joten silloin selviää onko näin. Jos munanjohtimeni ovat tukossa emme kuulemma voi saada lasta luonnollisin keinoin, joten ainut vaihtoehto lapsen saantiin on sitten koeputkihedelmöitys. oisko kellään tästä kokemuksia? Pelottaa jo nyt koko tutkimus, enkä anna koskaan itselleni anteeksi jos olen nuoruusajan hölmöilyillä saattanut itseni tähän tilaan.

Kiitos jo etukäteen kaikille!

Tuu tosiaan tuonne lapsettomuus puolelle.

Munanjohtimien tutkimus tuntuu toisilla enemmän toisilla vähemmän.

Itse koeputkihedelmöitys on yksi keino auttaa luontoa, silloin kun se itse ei kykene.

Moi...
Minäkin pelkään ihan hysteerisesti että minun munajohtimeni ovat tukossa ja lapsettomuus johtuu siitä... klamydiaa minulla ei ole kun kävin testeissä ihan muun syyn takia ja monia sukupuoli kumppaneita minulla ei ole ollut... mistä muusta noi johtimet voisivat mennä tukkoon? minulta on otettu verikoe josta katottiin jotain tulehdus arvoja mutta mitä tulehus arvoja se näyttää? pitäisi käydä papa ottamassa ja ajattelin samalla sanoa vauvan yrittämis asiasta sielläkin päin... jos nytten uskaltaa ottaa puheeksi kun pelkään todella että jotain on pahasti vikana...

ei ole kokemusta koeputkihedelmöityksestä, mutta kävin syksyllä yksityisellä ultrassa, jossa tutkittiin emätintä, kohtua ja munajohtimia. Lisäksi tehtiin se munajohtimien aukiolotutkimus. Suolavettä ruiskutettiin ja katsottiin ultran näytöltä samaan aikaan virtaako se eli et onko munajohtimet tukossa? Hetken aikaa tunne oli hirveä, tuli kauhea paine ja menkkakipua paljon suurempi kipu, teki mieli räjähtää kunnes helpotti kun neste alkoi virtaamaan.
En tiedä jos olis ollutkin tukossa niin olisin varmaan hajonnut siihen tunteeseen. Minulla ollut nuorena silloiselta poikaystävältäni kaksi kertaa tuliaisena tuotu klamydia ja pelkäsin munajohtimien olleen tukossa, mutta onneksi ei.
Hoidatin kyllä klamydiat heti oireideiden tultua pois, mutta kun se tauti ei aina oireile ja voi saada tuhoja aikaan...

Eikö munajohtimia voida yrittää ""avata"" jotenkin vai onko koeputkihedelmöitys ainut vaihtoehto?