Kokemuksia MLL:n lastenhoitajista?

02.02.2008
251
0
16
Minkä ikäisiä hoitajia teillä on ollut? Kun hoitajaa varaa, saako siinä "valita" hoitajaa, vai määrätäänkö sieltä vaan joku?

Mä tarvitsisin lapsille aika usein lapsenvahtia omien lääkärikäyntien takia, ja tuo MLL kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Kuitenkaan en haluaisi 15-vuotiasta hoitajaa, vaan vanhemman. Ja ei, en sano etteikö se 15-vuotias olis ihan yhtä hyvä, mutta en halua nyt alkaa erittelemään sitä miks haluaisin vanhemman..

Kun olette hyvän hoitajan löytäneet, niin onko toiminut niin että saatte aina tämän saman hoitajan lapsille?

Kokemuksistanne kiitollinen :flower:

Ei ole kokemusta itseltä, mutta MLL hallitukselaisena tiedän että hoitajaa ei saa valita, vaan sieltä tulee kuka vaan. Ja jos menosi ovat yleensä päiväsaikaan eli silloin kun koulu niin silloin saat todennäköisesti vanhemman hoitajan kun 15-vuotiaan. Ja poikkeuksetta hoitajat ovat ihan hyviä koulutettuja henkilöitä.

Voiko sen hoitajan tilata useammalle lapsellekin, vaiko voiko lapsia olla perheessä vain yks? Että siis hoitaako samalla hintaa useemmankin muksun, vai onko maksu aina lapsimäärän mukaan? pitääkös niille maksaa joku työmatkakorvaus vielä erikseen sen hoitomaksun lisäks? Ja voiko hoitajan tilata myös viikonloppuisin?

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Voiko sen hoitajan tilata useammalle lapsellekin, vaiko voiko lapsia olla perheessä vain yks? Että siis hoitaako samalla hintaa useemmankin muksun, vai onko maksu aina lapsimäärän mukaan? pitääkös niille maksaa joku työmatkakorvaus vielä erikseen sen hoitomaksun lisäks? Ja voiko hoitajan tilata myös viikonloppuisin?

Mä en oo ees ajatellut ettei sais olla useampaa lasta...???
Taidan tänään soitella sinne hoitajavälitykseen ja kysellä vähän lisää.

Erittäin hyvät kokemukset hoitajista. Ja saa valita hoitajan, jos tietää kelle soittaa itse suoraan, kun on tutustunut johonkin hoitajaan. Kaikki meillä käyneet ovat olleet hyviä hoitajia :).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Erittäin hyvät kokemukset hoitajista. Ja saa valita hoitajan, jos tietää kelle soittaa itse suoraan, kun on tutustunut johonkin hoitajaan. Kaikki meillä käyneet ovat olleet hyviä hoitajia :).

Minkä ikäiset lapset sulla on?
Mun 8kk vierastaa tosi paljon, siks haluaisin et löytyis "vakihoitaja"..

Mun ystävän häissä oli palkattu hoitaja MLL:ltä hoitamaan hääparin 2 vuotiasta poikaa. Juhlissa oli lapsia paljon, ja hoitaja ei tiennyt kunnolla, kuka lapsista edes oli hoidettava!! Ruoka ja ohjelman tuijottaminen juhlissa hänelle kyllä maistuivat ja kelpasivat, kun ystäväni äiti sitten suurimmaksi osaksi vahti hääparin lasta! Oli aikas surkea kokemus, eikä kyllä ystäväni ollut ollenkaan tyytyväinen, enkä ihmettele! Hoitaja oli nuori, ja tuntui että kovastikin liikkeellä sellaisella "EVVK"- asenteella...

Mutta tiedän sitten myös toisen perheen, jossa ollaan varsin tyytyväisiä hoitajaan, heillä useimmiten käy tuttu hoitaja kolmea lasta hoitamassa.

Mä kävin tuon hoitajakurssin 15v:na. Ja kerran hoidin kolmea lasta, joista 2 oli kaksoset... aika hauskaa oli, ku nuo kaksoset oli kokoajan tekemäsä jotain jäynää... muistan että ne oli vielä vaippaikäsiä...
Muistaakseni mitään muuta maksua ei saanu kun sen tuntipalkan. Joskus maksettiin taksimatka kotiin kun vanhemmat tuli vasta yöllä, mutta se kai oli vaan niistä vanhemmista kiinni.

Hyvin ne ainaki siellä kouluttivat, ensiapua ja ongelmatilanteita harjoteltiin...

Esikoisen pienenä olo aikana käytin MLL:N hoitajia jonkun verran. Iät vaihtelivat, oli 15-16v ja sit taas oli yksi eläkeiän ylittänytkin ja kaikkea siltä väliltä. Samoin ihmisten asenteet ja persoonat vaihtelivat. Eräskin tyttönen oli istunut koko illan kännykkänsä kanssa ja lapsenikaan ei pitänyt hänestä, vaikkei koskaan mitään ongelmaa muiden kanssa ollutkaan.. Ihan tuurista kiinni millainen hoitaja sattuu olemaan.

ite oon kerran käyttänyt kun kuopus oli 6kk ja oli yks tosi tärkeä kokous vkonloppu toisella paikkakunnalla 2 päiväsenä.hotellille tuli sitten hoitaja ja sanoin kanssa et haluan jonkun kokeneen kun on niin pieni vauva kyseessä.no likka oli tosi mukava,ei siinä mitään mutta 17v ja heti ensitöikseen sanoi et ei ole koskaan hoitanut vaippaikäistä ja ei muutenkaan ole hoitanut ketään yli puoleenvuoteen,kaippa se jotain siellä osasi tehdäkkin mutta ekana iltana mun piti lähteä hotellille kesken info illan kun se likka soitti ettei saa vauvaa hiljaseksi ja seuraavana päivänä mun piti mennä siellä käymään kanssa kesken kaiken kun se likka soitti ettei saa vauvaa syömään..eli ei mennyt kyllä ihan putkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise:

Isompien lasten aikana ollut hoitajia ja nyt pienimmän n. 1v. Hyvin on sujunut. Aina on saatu tuttu hoitaja ja nyt näitä tuttuja tätejä on muutama eli hyvin on saatu hoitoapua. Ainoa miinus on ollut se, että jotkut hoitajista "juttelevat" muiden perheiden asioita eteenpäin. Sellaisten hoitajien kohdalla olemme jättäneet pyytämättä uudelleen. Kaikki ovat hyvin hoitaneet ja ulkoilleet, leikkineet ym. Lapsesta on nähnyt, että hyvä on ollut olla :).

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise:

Isompien lasten aikana ollut hoitajia ja nyt pienimmän n. 1v. Hyvin on sujunut. Aina on saatu tuttu hoitaja ja nyt näitä tuttuja tätejä on muutama eli hyvin on saatu hoitoapua. Ainoa miinus on ollut se, että jotkut hoitajista "juttelevat" muiden perheiden asioita eteenpäin. Sellaisten hoitajien kohdalla olemme jättäneet pyytämättä uudelleen. Kaikki ovat hyvin hoitaneet ja ulkoilleet, leikkineet ym. Lapsesta on nähnyt, että hyvä on ollut olla :).

Kiva kuulla tällaisia kokemuksia... Haluan nimenomaan että löydän sellaisen hoitajan, johon voin luottaa niin, että kun olen pois kotoa, ei tarvi murehtia eikä soitella kotiin että miten sujuu... mä olen vähän ylihuolehtivainen äiti.. :heart:

Meillä aloitti 13 v sitten yks 14 v Mll:n lapsenvahti. Lapset oli 1 ja 3, 3 v oli down lapsi. Molemmat olivat just oppinut kävelemään ja taatusti menossa eri suuntaan. Ja down kyllä testasi vahtinsa hermot. Meilläpäin näille koululaisille sai soittaa suoraan ja tämänkin hoitajan valitsin osoitteen perustella, oikea kultakaivos nyt hän on meidän nuorimman (6 V) sylikummi. Muitakin hoitajia kävi ja kaikki olivat hyviä ja lapset tykkäsivät.