Kokemuksia Phil&Teds Explorer rattaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toinen lapsi tulossa :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="puddighinu";23652108]ei. :laugh: vaan se sisaristuin vaihtaa paikkaa. http://www. youtube .com/watch?v=zNR-JrTHf84&feature=relmfu tässä täti näyttää miten se toimii.[/QUOTE]

No niin nyt mä tajusin... Huomaa et raskaus tyhmentää ihmistä :laugh:

Vähän kyllä harmittaa ku kerkesin näistä phil&tedseistä jo innostua mut ei ne kovin lämpimiltä tosiaan vaikuta...?

Kun se sisaristuin on siinä edessä niin siinäkö on sillon 20kg painorajotus?
Sopiiko siihen makuullan olevaan pääistuimeen sisaristuimen ollessa edessä, kantokoppaa?

Vähän kyllä harmittaa ku kerkesin näistä phil&tedseistä jo innostua mut ei ne kovin lämpimiltä tosiaan vaikuta...?

Sopiiko siihen makuullan olevaan pääistuimeen sisaristuimen ollessa edessä, kantokoppaa?

juu, juuri silloinhan sitä käytetään. mutta ei siis se iso kova vaunukoppa mistä aiemmin oli puhetta

Sitten taas se sisaristuin on aika suojaton siinä päällä. Ei näillä P&T:illä varmaan huvin vuoksi talvella ajella kuin hyvällä kelillä. Ja silloin itse mietin, että pärjäisikö niillä melkein puolta halvemmilla Hauckeilla...

tupla/sisarusrattaat on aina kompromissi. sun pitää vaan päättä mitkä ominaisuudet teille on tärkeimpiä. meille ei tuplarattaita tullu pienen auton takia ja sen takia että halutaan mahtua myös bussiin ja kauppaan. ja sen vuoksi että noista phil and tedseistä on hyötyä vielä silloinkin ku esikoinen jo kävelee itse. tuplarattaathan jää vuoden päästä turhiksi ja sitte pitää ostaa sille pienemmälle yksöisrattaat. ei oo olemassa mitään kaikille täydellistä vaihtoehtoa, mut mä oon ollu enemmän kuin tyytyväinen.

silloin juu sinne laitetaan se kantokoppa. Aika hyvin siellä on tilaa, sisaristuimen alla, kun meidän 3V:kin pyytää välillä sinne koloon nukkumaan. Ja silloin kun sisaristuin on edessä painorajoitus on sen 20kg, tai noissa meidän 25kg. lähinnä se 15kg takana taitaa olla sen takia että jos sinne laittaa painavamman niin etuistuimen ollessa tyhjänä ne sitten keikkaa.

Sitten taas se sisaristuin on aika suojaton siinä päällä. Ei näillä P&T:illä varmaan huvin vuoksi talvella ajella kuin hyvällä kelillä. Ja silloin itse mietin, että pärjäisikö niillä melkein puolta halvemmilla Hauckeilla...

ei ole todellakaan suojaton siinä päällä se sisaristuin, rattaiden kuomu on todella iso ja sisaristuin jää hyvin sen alle suojaan. noissa vibeissä sen kuomun korkeuden saa vielä itse vaihdettua eli sinne mahtuu aika pitkäkin vielä alle.

[QUOTE="puddighinu";23652270]ei ole todellakaan suojaton siinä päällä se sisaristuin, rattaiden kuomu on todella iso ja sisaristuin jää hyvin sen alle suojaan. noissa vibeissä sen kuomun korkeuden saa vielä itse vaihdettua eli sinne mahtuu aika pitkäkin vielä alle.[/QUOTE]

Ei munkaan mielestä explorereissa ole mitenkään suojaton tuo sisaristuin edessä. Kuomu on hyvä ja tarvittaessa sen saa käännettyä ihan eteen, jos tarvii vaikka auringolta suojata. Sport oli se malli, jossa kuomu oli vaan koristeena :)

Baby Jogger city select vaikuttaa mun mielestä paremmalta kuin Phil & Tedsit. Siihen saa kuulemma samaan aikaan esim. vaunukopan ja ratasosan, kaksi ratasosaa, autokaukalon ja ratasosan,ratasosat kasvot vastakkain, ratasosat selät vastakkain, kopan alas ja ratasosan ylös.

Mut sit mietin noita renkaita. Pääseekö noilla talvella mihinkään?

Baby Jogger city select vaikuttaa mun mielestä paremmalta kuin Phil & Tedsit. Siihen saa kuulemma samaan aikaan esim. vaunukopan ja ratasosan, kaksi ratasosaa, autokaukalon ja ratasosan,ratasosat kasvot vastakkain, ratasosat selät vastakkain, kopan alas ja ratasosan ylös.

Mut sit mietin noita renkaita. Pääseekö noilla talvella mihinkään?

Hintaakin on sitten paljon enemmän kuin Phil&Tedseillä, ellei sitten Jenkeistä löydä puljua, joka toimittaa myös Jenkkilän ulkopuolelle.

Mä kyl ihastuin noihin City Select-rattaisiin, vaikuttaa niin monipuolisilta, erityisesti plussaa siitä, että vauvalle saa kopan ja molemmat lapset saa naama työntäjään päin. :)

[QUOTE="puddighinu";23773532]kivoilta tosiaan vaikuttaa noi city selectit. EIkä hintakaan ollut paha, tai siis suunnilleen samaa luokkaa kuin P&T:t[/QUOTE]

Mä laskin, että jos tilaa Suomesta, niin hintaa tulee päälle 1000e. Sisältäen rattaat, sisaristuimen, vaunukopan, turvakaaret ja olikohan vielä muuta, ehkä sadesuojaa tms. Eli kalliimmaksi tulisi kuin noin 500-700e maksavat Phil&Teds-rattaat ja sisaristuin 100e.

Jenkeistähän noita City Selectjä saa noin 500 dollarilla (jopa neljälläsadalla), siihen sisaristuin yli 100 dollaria, plus muut vermeet. Olen yrittänyt etsiä paikkaa, joka toimittaisi myös Suomeen, mutta en ole löytänyt. Jos joku löytää, niin olisi hienoa. :)

P&T-rattaat saa sitten kans halvemmalla, kun tilaa esim. Saksasta.

City selectit mäkin meinasin hommata, mutta onneksi tulin järkiini. Nuo pienet etupyörät eivät todellakaan toimi talvella. Varmaan ihan kivat jos pyörii vaan jossain kauppakeskuksissa, mutta ei ulkoiluun ja päivittäiskäyttöön.
PT:t on ainoot peräkkäiset kolmipyöräiset tuplat, jotka olen löytänyt joten niihin sitä kai on tyydyttävä.

Ketju on vanha, mutta jos joku vielä pohtii sisarusvaunuasioita, niin kerronpa meidänkin kokemukset. Lapsilla vähän alle 2v ikäeroa. Hankittiin Phil&Tedin tori.fistä käytettynä ja täydennettiin settiä vielä kaukaloadapterilla, jolloin saa Maxi Cosin Cabriofixin (tai Pebblen) kiinni settiin. Olen ilahtunut systeemin monikäyttöisyydestä.

Kaukalo tulee varsinaisen istuimen päälle, jolloin esikoinen istuu sisaristuimessa takana. Syyteemi oli tosi kätevä, ja meillä ainakin paljon käytössä. Esikoinen pystyi hyvin ottamaan unet myös tuolla alakerrassa. Huomatkaa että lokasuojat takapyörissä on tosi hyvät olla olemassa, ettei sormet mee vahingossa pinnojen väliin.

Vauva-taapero-yhdistelmä toimi myös tosi hyvin. Olin myös aluksi huolissani vauvan kopan "suojaamattomuudesta" verrattuna tavallisiin kuomullisiin vaunuisin, mutta ihan turhaan. Meillä kuopus syntyi marraskuussa, joten koko talviaika näitä käytettiin. Meillä ei ollut Phil&Tedin omaa koppaa vaan ostettiin kirpparilta ihan peruskantokoppa (taisi olla Emman). Tuo ostettu koppa oli aavistuksen liian pitkä, mutta mieheni sahasi alapohjasta pienen taitoksen (ei siis palaa pois, vaan taitos, pohjalevy poikki, mutta teipillä kiinni). Tällöin koppa asettui ihan täydellisesti tonne istuimen kohtaan. Istuinhan ei ole ihan täysin tasanen, vaan siinä on pieni taitos. Meillä oli käytössä myös tuuli-/sadesuojat kummallekin lapselle.Näillä varusteilla meillä on nyt kuljettu ja olen tosi tyytyväinen! :)

Jos jotain miinusta, niin kolmipyöränen malli (ainakin meillä) puolsi hieman jos koitti ohjata vain yhdellä kädellä. Eli kun itse olis esim puhunut puhelimessa tms. Muutoin tosi hyvät rattaat ja suosittelen kyllä kaikille!!

Yhteistyössä