Kokemuksia Rölli tietokoneesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaako vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun ainut kokemus oli kaverin luona, että se piti koko ajan jotian piipitystä, vaik ei kukaan käyttäny...
Poika sai muumiläppärin nyt synttärilahjaks (4v) ja on tykänny - kirjottelee innolla niitä sanoja :)

Mun mielestä muumikone kirjaimineen ja puuttuvine kirjaimineen ei ihan ole vielä 4 v kovin hyvä. Meillä on tämä perusläppäri, en muista nimeä ja toi muumi ja muumi on liian vaikea kyllä.

Meillä kuopus sai viime kuussa 4 v synttärilahjaksi. Ihan mukava kone. Viihtyvät pojat 8v, 6v ja 4v sen parissa. Monipuolisia tehtäviä. Meillä on Muumi-konekin ja sekin jaksaa kiinnostaa, vaikka se on ostettu jouluna -07.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
mun ainut kokemus oli kaverin luona, että se piti koko ajan jotian piipitystä, vaik ei kukaan käyttäny...
Poika sai muumiläppärin nyt synttärilahjaks (4v) ja on tykänny - kirjottelee innolla niitä sanoja :)

Täälläkin opeteltu kirjoittaan paperille sanoja tuon avulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Mun mielestä siinä pitäis kyllä osata lukea.. Kyllä meillä on se käytössä ollut, mutta jotenki vaikee ehkä :/

muumiläppärissä ei ainakaan tarvi. Täytyy olla kiinnostunu kirjaimista ja tunnistaa joitakin - siit pääsee sit etiäpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen kuullut, että Muumi-kone sopisi pienemmille ja Rölli isommille. Pitääkö paikkansa? Ärsyttävät äänet kyllä pistävät miettimään hankintaa kaksi kertaa.

on siin muumissakin niitä vaikeampia tehtäviä, kuten "mikä kirjain puttuu" jne.

Mun mielestä siinä pitäis kyllä osata lukea.. Kyllä meillä on se käytössä ollut, mutta jotenki vaikee ehkä :/

muumiläppärissä ei ainakaan tarvi. Täytyy olla kiinnostunu kirjaimista ja tunnistaa joitakin - siit pääsee sit etiäpäin.

Kyllä pitää osata lukea että tiedät laittaa puuttuvan kirjaimen sanaan, tai olla hyvä arvaamaan.

suosittelen muumia, tuo rölli on tarkoitettu vähän vanhemmille. siinä on vaikemmat ne tehtävät. Meidän 2v (kohta kolme) tykkää muumitietokoneesta ja osaa etsiä muutamat kirjaimet ja numerot. Röllistä ei ymmärrä hölkäsen pöläystä.
Muumitietokoneessa on äänen säätömahdollisuus KOVA ja normi, mut röllissä ei mitään

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä pitää osata lukea että tiedät laittaa puuttuvan kirjaimen sanaan, tai olla hyvä arvaamaan.

no höh! ei se nyt o ainut tehtävä siinä - mun mielestä ihan hyvä vaan, että siin on niitä vaikeampiakin

jos 20 e saat, niin ehkä, mut muutenhan ne rölli tja muumit on aika surkeita esityksiä.
Osta ennemmin vaikka käytetty oikea läppäri niillle. Kyllä osaa 4-vuotias jo käyttää kun vähän näyttää mallia ja neuvoo.

Yhteistyössä