Kokemuksia siitä kun hääleikit EI toimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaaso hädässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaaso hädässä

Vieras
Onko kukaan ollut häissä niin, että hauskat hääleikit ei olekaan olleet hauskoja? Tai että ihmiset eivät ole lähteneet innoissaan mukaan?

Suurin osa leikeistähän on sellaisia, että ne on hauskoja vaan jos niitä tehdä "tosissaan" ja oikeastaan hölmöillen. Mietin vaan miten käy jos hauskaksi tarkoitetut leikit tai puheet ei nauratakaan. Tai vieraat ei lähde leikkeihin mukaan :/ Eikö tällainen olisi äärimmäisen noloa? Vieraat istuisivat vaan vaivaantuneina ja pitkästyneinä?

huonot leikit on semmosia että ihmisiä pakotetaan mukaan. veikkaan ettei kovin moni (ainakin mun kaveripiirissä) haluu mukaan. emmäkään menis. :whistle: ei oo vielä tullu niin hauskaa leikkiä vastaan. pahimmassa tapauksessa jopa joku suuttuu. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
huonot leikit on semmosia että ihmisiä pakotetaan mukaan. veikkaan ettei kovin moni (ainakin mun kaveripiirissä) haluu mukaan. emmäkään menis. :whistle: ei oo vielä tullu niin hauskaa leikkiä vastaan. pahimmassa tapauksessa jopa joku suuttuu. :kieh:

No tätä juuri pelkään. Toinen vaihtoehto on, että vieraat tylsistyy koska ei ole mitään ohjelmaa. Ja suurin osa on sellaisia, että heidän mielestä hääleikit KUULUU häihin vaikka ne kaikkien mielestä typeriä onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kaaso hädässä:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

No tätä juuri pelkään. Toinen vaihtoehto on, että vieraat tylsistyy koska ei ole mitään ohjelmaa. Ja suurin osa on sellaisia, että heidän mielestä hääleikit KUULUU häihin vaikka ne kaikkien mielestä typeriä onkin.

hyvä leikki voi sitten olla semmonen mihin hääpari osallistuu. joku tietovisa esim. jos ne edes haluu. kannattaa kyllä jutella niille jotka tuntee vieraat. että ovatko ne leikkimielisiä. =) ootko käyny hääfoorumeilla esim. amoriini.com. luulen että siellä on erilaisia hääleikkejä laidasta laitaan.
http://www.amoriini.com/amoriinibb/viewforum.php?f=31&sid=21de5ae63542e5b39a3d0057f356a003

Meillä oli häissä vain sellaisia leikkejä, joissa itse hääpari oli pääosassa. Tai no oli meillä yksi sellainen hauskasti toteutettu "kk/tehtävä-leikki", jonka tehtävät oli käännetty siten, että me hääparina toteutimme ne vieraille häissä. (tyyliin morsian tarjoaa paukun)

Kaikki viihtyivät ja kehuivat häitä, eikä ketään pakotettu mihinkään.

Kannattaa valita pari helppoa leikkiä mukaan ja katsoa juhlan aikana, mitä käyttää. Ainakin tietokilpailut, joissa koko hääyleisö huutelee vastauksia, on ollut sellainen, että ujompikin porukka uskaltaa innostua. Joskus ollaan etukäteen juhlan aikana kyselty osallistujat, jottei tule ikävää tilannetta, kun joku haluaisi kieltäytyä.

Ongelma on lähinnä siinä, että itse hääparikin on sellainen että ei mielellään osallistu :/ Morsian sanoin jos on pakko ja sulhanen kieltäytyi ehdottomasti! Mun mielestä kuitenkin jotain pientä ohjelma numeroa voisi olla koska muuten on melkosen tylsää niillä vierailla varsinkin joita pelkkä ryyppääminen ei kiinnosta :/

Millainen tuo tietovisa voisi olla? Käyn katsomassa myös hääsivuilta, kiitos vihjeestä!

Ongelma on lähinnä siinä, että itse hääparikin on sellainen että ei mielellään osallistu :/ Morsian sanoin jos on pakko ja sulhanen kieltäytyi ehdottomasti! Mun mielestä kuitenkin jotain pientä ohjelma numeroa voisi olla koska muuten on melkosen tylsää niillä vierailla varsinkin joita pelkkä ryyppääminen ei kiinnosta :/

Millainen tuo tietovisa voisi olla? Käyn katsomassa myös hääsivuilta, kiitos vihjeestä!

siinä noita tietovisoja on:
http://www.amoriini.com/amoriinibb/viewtopic.php?t=8113

Miksi on pakko olla leikkejä? Miksei hyvä ruoka, juoma, bändi ja vapaa seurustelu riitä..? Kaikissa häissä missä olen ollut, ihmiset on tosi vaivaantuneita leikkien alkaessa ja tuntevat myötähäpeää. Varsinkin jos leikkien vetäjä ei osaa olla innostunut vaan lukee tietovisan kysymyksiä suoraan paperista ym...

lehmäbingo? B)

ei vaan serkun häissä ei ollu leikkejä, mut serkut esiinty, oli tehty kuvista videoita joita vieraille näytettiin. seremonia mestarit kerto juttua. sukulaiset piti puheita ja muisteli hääparia...

Meillä oli kaasolla ja bestmanilla valmiiksi kirjoitetut juonnot, joiden kanssa kertoivat meidän lapsuudesta, opiskeluista, tapaamisesta, luonteenpiirteistä... eli tavallaan "esiteltiin" morsian ja sulhanen. Eihän toisen puolen sukulaiset voi molempia puoliskoja tunteakaan. Taustalla pyöri läppärin kanssa valokuvia meistä (hauskoja ja tilannekuvia:)). Oli kiva ohjelmanumero.

Niin, eihän ne leikit oo pakollisia, jos itse hääpari ei oo innostunut eikä vieraissakaan ole vapaaehtoisia. Itse olen nyt myös kaasona siskolleni, ja heille ei ole tulossa juurikaan leikkejä.

Pari muuta ohjelmaa kehiteltiin, kun heille ei tuu livebändiäkään. Mutta jos on bändi, niin vieraat varmasti viihtyvät ilman ohjelmiakin.

Ja eiköhän jokaisissa häissä ole ne perinteiset kimpun/sukkanauhan heitot ja kumpi määrää kaapin paikan? -ohjelmat. Siinähän sitä jo onkin. Lisäksi voit mieluummin kehitellä kauniin puheen hääparille ja josko joku vieraista/perheestä osaa/haluaa esim. laulaa/soittaa jotain hääparille? Noilla ohjelmilla menee häät kuin häät mukavassa tunnelmassa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tämä toimii:
Meillä oli kaasolla ja bestmanilla valmiiksi kirjoitetut juonnot, joiden kanssa kertoivat meidän lapsuudesta, opiskeluista, tapaamisesta, luonteenpiirteistä... eli tavallaan "esiteltiin" morsian ja sulhanen. Eihän toisen puolen sukulaiset voi molempia puoliskoja tunteakaan. Taustalla pyöri läppärin kanssa valokuvia meistä (hauskoja ja tilannekuvia:)). Oli kiva ohjelmanumero.

tämä kuulostaa mukavalta. ja on nykytekniikalla jopa helppo tehdäkin.
Mm. vista premiumissa on dvd-maker jolla voisitte tehdä itse valokuvista esityksen ja siihen pystyy tuossa ohjelmassa lisäämään myös musiikin, joka voi olla parin lempikappale kappaleita tai muuten kuvien teemaan tms. sopivaa musiikkia.
Tai miksei voisi tehdä powerpoint-esitystä myös.
tuossa dvd-jutussa on kuitenkin se etu että kun on tv ja dvd-soitin pystyy sen näyttämään , ei tarvita videotykkiä tmv.

Tollanen tietovisa hääparista on ihan kiva mutta se ei saa olla liian pitkä ja puhukaa hyvät kaasot tarpeeksi lujaa... Olen ollut monissa häissä joissa kaasot piipittävät niin hiljaa ettei muut kun aivan lähimmäisinä istuvat ihmiset kuule.

Minä olin häissä jossa hääparin tehtävänä oli vuoronperään ottaa omenasta hammastikku ja sanoa joku hellittelynimi puolisosta. Saivat vaivaantuneina otettua max 10 tikkua ja sitten homma pysähtyi, kaaso yritti vain painostaa keksimään lisää, mutta joku juhlavieraista keksi sitten että laitetaan omena kiertämään ja vieraat saavat auttaa. Jos hääpari ei ole leikki-ihmisiä niin sit jättäisin ite leikit pois tai ottaisin vieraita niihin leikkeihin, tai jotain muuta ohjelmanumeroa tyyliin lauluesitykset jne.

Hei, jos hääpari ei leikeistä ole innostunut, niin älä niitä väkisin ohjelmaan tunge. Mulle ainakin olis ollut suorastaan painajainen, jos olisin häissäni joutunut johonkin leikkiin osallistumaan. Kovin innokkailta leikkijöiltä ei tuo sinunkaan parisi vaikuta. Tuskin niitä vieraitakaan silloin leikittää kannattaa. Koita keksiä jotain muuta ohjelmaa, jos susta tuntuu, että jotain erityistä ohjelmaa pitää olla. Meidän häissä ei ollut. Syötiin, juotiin ja tanssittiin ja seurusteltiin vieraiden kanssa. Ja kaikilla tuntui olevan ihan mukavaa.

Yhteistyössä