Kokemuksia sterilisaatiosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettiväinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettiväinen

Vieras
meidän lapset ois nyt sitten tässä:)

Joku varmempi ehkäisy olisi kiva kun muuten tulen niin helposti raskaaksi,joten ajattelin että täältä saattais löytyä kokemuksia.

Haluisin tietää hyviä ja huonoja ja ihan kaikkia kokemuksi sterilisaatiosta naiselle tai siitä "mikä menetelmä se nyt olikaan"-sterilisaatio.

Ennen ja jälkeen vaivat ja helppoudet jne.
olen vasta alkutekijöissä ottaakseni selvää tästä asiasta.

Kiitos avuista!

Oletko/oletteko aivan varmoja?
Nuorena ei kannata ehkä tehdä noin lopullista ratkaisua (alta 30v. ainakaan)
Paljonko teillä ikää? Montako lasta löytyy?
Meilläkin varmaan lapsiluku täynnä (3on) mutta ei silti uskalla sterilisaatiota tehdä jos kuitenkin joskus vielä mieli muuttuu.. esim. viiden tai kymmenen vuoden päästä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko/oletteko aivan varmoja?
Nuorena ei kannata ehkä tehdä noin lopullista ratkaisua (alta 30v. ainakaan)
Paljonko teillä ikää? Montako lasta löytyy?
Meilläkin varmaan lapsiluku täynnä (3on) mutta ei silti uskalla sterilisaatiota tehdä jos kuitenkin joskus vielä mieli muuttuu.. esim. viiden tai kymmenen vuoden päästä?

jos mieli sattuu muuttumaan niin se on voi voi, kaikkea ei voi saada... jos on varma ettei halua lisää lapsia niin eikun toimenpiteeseen vaan. Minäkin menen heti kun ikä antaa myöten

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Paa mies leikkuriin , helpompi toimenpide kuin naiselle tehtynä. Jos mieskin on sitä mieltä, että on lapsensa tehnyt, niin ei pitäis olla sille iso juttu.

Ei pitäs olla iso juttu?
Entäs jättäsit tämän keskustelun aiheen ja johtopäätökset miehille ?

Ei sitä sen perusteella päätetä että kummalle se on helpompi toimenpide vaan sen perusteella kumpi on aloitteen tekijä. Tässä tapauksessa näyttäisi olevan rouva itse.

Muutenkin kannattaisi vältellä tälläisiä ajatuksia kuten "tämä ois nyt sitten tässä", elämä ei aina mene ihan niin kuin suunnittelisi.

olen 30v ja 5 lasta.
Tiedän että mieleni muuttuu sen verran että olen varma että tulen potemaan vielä vauvakuumetta,mutta luulen etten enempää lapsia jaksaisi hoitaa.
ja syy että tahtoisin sterilisaation,on se että EN PYSTY enää kestämään tätä raskaana oloa,mulla on niin kovat pahoinvoinnit että taju meinaa lähteä.joten kyllä tää 5 kertaa tätä kamaluutta riittää.olen juuri ja juuri jaksanut raskausajat kun tiesi mikä ihana palkinto odottaa,vauva:)

Mutta hyviä ja huonoja kokemuksia odottelen että pääsen vertailemaan vaihtoehtoja.

tiedän että elämässä voi tapatua mitä vain,ero,puolison/lapsen sairastuminen/kuolema mitä vain.
Mutta yksi mikä on varma,kun olen raskaana ei kukaan ole voinut auttaa/ottaa multa sitä kamalaa oloa pois.Sitä en enää halua kestää.
ja vauvakuumetta poden lopun elämäni,ehkä,sille ei voi mitään,hoidan sitten muiden vauvoja.
ja kyllä 5 on mun mielestäni aika monta lasta ja riittävästi mulle.

Ja itselleni operaation tahtoisin todella tehtävän enkä miehelleni vaikkakin ehkä olis helpompi

Mua kanssa kiinnostaisi kokemukset, harkinnassa olisi sterilisaatio. :) Uusi raskaus olisi lääkäreiden mukaan jo riski, ei tosin mahdoton, mutta en taida uskaltaa. Kaksi lasta jo on, kyllä se riittää... :)

Jos olet varma, ettet tilanteiden muuttuessakaan haluaisi enää lapsia, niin siitä vaan. Meillä mies oli 29 v, kun päädyimme miehen vasektomiaan. Lapsia on kolme. Ei ole kaduttanut. Nyt meillä on ikää jo yli 40 v.