kokemuksia tunisiasta=)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nea-01
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oltiin viime syyskuussa Soussessa, mä tykkäsin.
Ruoka oli hyvää ja kohtuuhintaista, shoppailumahdollisuudet ihan kivat, ranta ihana.
Paikalliset kauppiaat Medinassa oli aika innokkaita mutta niinhän ne aina tuollaisissa paikoissa.
=)

Melko kliininen arabimaa siinä mielessä ei hirveästi ihastuttanut meikäläistä, vaikka siisti onkin. Välimeren takia suhteellisen viileä Pohjois-Afrikan kohteiden joukossa. Nähtävyyksiä ei ihan hirveästi, beduiineja ja sitten Tunis (eli pääkaupunki), jossa on mm. Karthagon rauniot.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Melko kliininen arabimaa siinä mielessä ei hirveästi ihastuttanut meikäläistä, vaikka siisti onkin. Välimeren takia suhteellisen viileä Pohjois-Afrikan kohteiden joukossa. Nähtävyyksiä ei ihan hirveästi, beduiineja ja sitten Tunis (eli pääkaupunki), jossa on mm. Karthagon rauniot.

Samoin muistelen minä, en ole tuntenut vetoa mennä uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nea-01:
sousseen mekin oltais menossa :) puhutaanko siellä englantia,tai siis pärjääkö siellä sillä???mites ruokalistat??oliko englanniksi vai???

Tunisiassa on kaksi paikalliskieltä, eli arabia ja ranska. Jos ranskaa osaat, hyvä. Englannillakin selviää, mutta sitä osataan heikommin kuin esim. Egyptissä, jossa vain yksi "oma" kieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Nea-01:
sousseen mekin oltais menossa :) puhutaanko siellä englantia,tai siis pärjääkö siellä sillä???mites ruokalistat??oliko englanniksi vai???

Kyllä siellä englannilla pärjäs mutta ranskaa ne puhuu kanssa. Ruokalistat oli lähes joka paikassa englanniksi.

Ah, mä olen tykännyt, käynyt kahdesti. Molemmilla kerroilla reissannut myös. Eka kerralla asuttiin Monastirissa ja kohteina: Karthago, Tunis, Sidi bou Said, roomalaisia raunioita ja hiekkarantoja.

Tokalla kerralla sitten asuttiin Soussessa ja tehtiin bussiretkiä sisämaahan, Saharaan, pyhiin kaupunkeihin ja junalla jonnekin pikkukyliin, mentiin minne nenä näytti. Löytyi aivan uskomattomia paikkoja, Välimeri on jylhärantainen monin paikoin.

Molemmat reissut marraskuun lopulla, oli samanlaista kuin nyt täällä kotona, noin +23-25, oikein hyvä sää matkustella.

no mä en puhu ranskaa mutta kaipa siellä syödäkseen saa :) me ei olla mitään auringon palvojia eikä tarvita mitään korkeaa lämpötilaa.lapset lähtee mukaan,joten ihan vaan oleiluloma tulossa =) yleensä ollaan oltu kanarialla mut nyt haluttiin jotain hieman erilaista :)

Yhteistyössä