Kokemuksia ulkomaalaisista miehistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miten te ulkomaalaisen miehen kanssa elävät tulette / olette tulleet miehen perheen kanssa toimeen?

Hyvin tullaan toimeen, molemmin päin.
Ei tosin tule tavattua miehen vanhempia ja nuorempia sisaruksia kun vain matkustaessa Vietnamiin, sillä he asuvat sielä. Miehen sukulaisia asuu myös täällä Suomessa ja niitä tulee tavattua säännöllisesti.
Miehen vanhemmat ovat aivan ihania, todella vieraan varaisia ja ystävällisiä, ainoa huono puoli on että kun yhteistä kieltä ei ole, he puhuvat todella vähän englantia, ja minä taas kun en puhu vietnamia, kun vain joitain lauseita.
Joten mies toimii tällöin yleensä tulkkina, vanhempi lapsi kuitenkin ymmärtää yllättävän hyvin isovanhempiaan. :)

Olen naimisissa irlantilaisen miehen kanssa. Oltu yhdessa jo yli 10 vuotta ja kolme lasta. En huomaa ainakaan suuria kulttuurieroja. Mieheni on todella sosiaalinen, kohtelias, luotettava, huumorintajuinen eika juo itseaan rakakanniin. Tuollaisen miehen voisi loytaa Suomestakin, mutta satuin loytamaan muualta, vaikken edes etsinyt ;)

ulkomaalainen mies, afrikasta. 3 lasta ja 16 vuotta yhdessä. Mihinkään en häntä vaihtais, rakastan vaan enemmän ja enemmän vuosia kun kuluu. Hän on hyvä, rehellinen, työteliäs ja perhekeskeinen mies. Ja mikä parasta hän kohtelee minua naisena, ei äitinä.

tekevätkö ne mamu miehet ihan töitäkin täällä suomessa?!? :O
mä kun luulin että elävät tuilla ja istuvat kotona. ja pettävät naisiaan jotka painavat töitä pienellä palkalla.

tämän takia otin suomalaisen miehen. ja tyytyväinen olen.

mä kun luulin että elävät tuilla ja istuvat kotona. ja pettävät naisiaan jotka painavat töitä pienellä palkalla.

Aattele, joo, nekin on normaaleita ihmisiä :xmas:

On se hyvä että suomalainen mies tekee töitä eikä petä :heart:

Seriously, onko sillä kansallisuudella väliä - vai ihmisellä sen takana?!

• Tykkää
Reactions: Mamma italiana

joo,ja mikä kauheinta ne ei saa ees tukiakaan niin kauheesti,jos ollenkaan kun vaimo on töissä..sit vaimon kuuluu elättää mieskin,Suomen lain mukaan..
et voi oikeesti olla tosissasi?ethän?

Yhdessä 10 v ja risat, naimisissa. Lapsia kaksi, kolmas tulossa.

Mies turkkilainen.

Hyvät ja huonot puolet...no, mies on mies ja mä olen nainen. Samanlaista yhteiseloa tämä on kuin suomalaisenkin miehen kanssa. Toki miehen ulkomaalaisuus tuo jotain lisävivahteita, mutten osaa pitää sitä minään merkittävänä asiana. Ei ongelmia toistemme ymmärtämisen suhteen paitsi niinä hetkinä kun huomaa että miehet todellakin ovat Marsista ja naiset Venuksesta :D, ts. samanlaisia juttuja kuin suomalaisten eksienikin kanssa oli, miehet ei nyt vaan aina tajuu. Mitään varsinaista kulttuurieroakaan en osaa nimetä, ihan normaalia lapsiperhearkea me eletään. Yksilö tämä mies on siinä missä kuka tahansa ihminen, enkä osaa ajatella että esim. hänen hyvä ruuanlaittotaitonsa tai alkoholiongelmattomuutensa johtuisi siitä ettei hän ole suomalainen. Yleistäminen on aika typerää suuntaan jos toiseenkin...

On kokemusta. Olen naimisissa norjalaisen kanssa ja asun norjassa. Hyvä mies mulla ja onnellinen olen. Ihmiset ovat yksilöitä ja samasta maasta voi löytää monenkinlaisen miehen.

Olen myös menneisyydessä seurustellut bosnialaisen kanssa ja kulttuurierot siinä suhteessa olivat räikeämmät kuin suhteessa norjalaiseen. Mutta tässäkin suhteessa ongelmia tuottivat enemmän meidän yksilöiden erilaisuus kuin kulltuuriset erot.

Hyvin tulen toimeen miehen perheen kanssan ja ovat kuin omia sukulaisia minulle. rakkaita ihmisiä.

Tapailin vähän aikaa etiopialaista miestä, mutta siitä ei tullut mitään, kun minua alkoi ahdistaa jotkut hänen ajatuksensa, esim. että naisen paikka on keittiössä. Myös hänen tapauskovaisuutensa häiritsi, hän sanoi esim. rukoilevansa ja lukevansa raamattua vain pyhänä. Minulle taas nuo asiat eivät olleet päivään sidottuja.

mitä teidän miehenne tekee työkseen? :)

miehellä on oma firma, mutta ei mikään siivous-, pikaruoka- tai rakennusalalta.

sukulaiskysymykseen: tulen erittäin hyvin toimeen miehen sukulaisten kanssa. miehen isä on läheisempi kuin oma isäni, jonka kanssa en ole ollut puheväleissä vuosiin. miehen kotona tuntee itsensä tervetulleeksi. ihmiset ovat paljon avoimempia ja ystävällisempiä kuin esim. oma sukuni

Yhteistyössä