Kokemuksia valemenkoista kaipaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöttiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöttiäinen

Aktiivinen jäsen
14.04.2008
2 544
0
36
Nyt tytöt mä kaipaan apuja.
Eli siis menkat alko eilen, tai ainakin niin mä kuvittelen. Vuoto on kuitenkin aika niukkaa, ei mitään sellasta mitä mun menkkavuoto yleensä on. Ei tuu hyytymiä vaikka yleensä niitä tulee ja esim. ekana yönä tulee aika tavalla verta ja viime yönä siteeseen saakka tullu vaan tuhrua. Verikään ei oo sellasta tummaa vaan vaaleampaa ja mukana limaa, verta kuitenkin. (SORI tällänen lima-lima puhelu! :D ) Kivutkin on aika olemattomat, ku yleensä napsin 800mg buranaa muutaman tunnin välein. Otin sillon eilen ku vuoto alko yhen 800mg buranan ja sen jälkeen ei oo tarvinu ottaa.

Raskausoireet ei oo hävinny: äklö-olo, aamulla kahvin haju sai mahan melkeen kääntyy ympäri, rintoihin sattuu vaikka yleensä kipu lakannut heti menkkojen alettua, eilen illalla lämmöt oli yli 37 vaikka yleensähän ne laskee menkkojen alettua, verisuonet on edelleen rinnoissa ja etenkin nännipihoissa ihan pinnassa, on väsyä, palelua ja pakkohan se oli kokeilla ni kohdun napukka on aivan kova, ku yleensä se on menkkojen aikaan ihan pehmeä, siis mitä muistelen.

Siis MITÄ tää oikein ON? :o
Ja JOS nää on valemenkat ni mistä se veri sit tulee??
Ja JOS nää on valemenkat ni mitä se mun ottama buranakin on nyt sit jo saanu aikaan... :'(

Millasia valemenkkoja teillä on ollu?

Jos ne on valemenkat ja sä oletkin raskaana niin yks burana ei oo vaikuttan mitenkään, tai siis että ei varmaankaan oo mitää pahaa tapahtunu.
Mut ota kuitenkin panadolia jos vaan jostaki sellasta nyt saat jos tarviit.

Ja jos oot raskaana, ja sulta tulee verta, niin se voi tulla ärtyneiltä lima kalvoilta.
Tai istukka voi vähän vuotaa jos on kohdunsuulla (paitsi tietty jos ihan alkuraskaus nii silloinhan sellast varsinaist istukkaa ei oo)
Ja jos verilimamikä lie on rusehtavaa, niin se voi olla vanhaa verta, esimerkiksi siitä ku oot tullu raskaaks ja alkio kiinnittyn tai sit vielä vanhempaa, viime menkkojen satoa, mikä tulee vasta nyt ulos.

Mulla oli kans päivän kestäneet valemenkat just sillon, kun menkkojen olis pitänytkin alkaa. Viikon päästä siitä alkoi tiputtelu (tai oikeestaan se oli veristä limaa, jota tuli aina pyyhkiessä). Viikolla 7 todettiin pikkuisen kiinnittyneen väärään paikkaan. Toivottavasti sulla vuoto loppuu. Saat varmaan lääkärin kautta (itse sain työterveyslääkärin) lähetteen ultraan viikolle 6 tai 7 jos vuotoa tulee vielä, vaikka vain vähän. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Iso osa vuotoraskauksistakin menee ihan hyvin loppuun asti, vaikka mulla kävikin huonosti. Ja älä ole huolissas siitä buranasta. Ei siitä ollut mitään haittaa noin aikaisilla päivillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Jos ne on valemenkat ja sä oletkin raskaana niin yks burana ei oo vaikuttan mitenkään, tai siis että ei varmaankaan oo mitää pahaa tapahtunu.
Mut ota kuitenkin panadolia jos vaan jostaki sellasta nyt saat jos tarviit.

Ja jos oot raskaana, ja sulta tulee verta, niin se voi tulla ärtyneiltä lima kalvoilta.
Tai istukka voi vähän vuotaa jos on kohdunsuulla (paitsi tietty jos ihan alkuraskaus nii silloinhan sellast varsinaist istukkaa ei oo)
Ja jos verilimamikä lie on rusehtavaa, niin se voi olla vanhaa verta, esimerkiksi siitä ku oot tullu raskaaks ja alkio kiinnittyn tai sit vielä vanhempaa, viime menkkojen satoa, mikä tulee vasta nyt ulos.

Kiitos vastauksesta.
Kyllä on ihan punasta verta, ei ruskeaa.
Ihan varman päälle kyllä otan ja olen nyt ottamatta enää buranaa. Mutta eipä tässä kipuja juurikaan oo, että ei onneks tarvi ottaa mitään.

Mutta ei tässä tietty auta ku katella mitä tuleman pitää.

Ja jos muillakin on kokemuksia niin kuulisin ihan mielelläni.
=)

Miula tuli suht runsasta tuhruvuotoa sinä päivänä ku menkkojen ois pitäny alkaa. Sitä ennen usean kierron aikana menkat alkoi aina tuhruvuodolla jo monta pvää ennen (yleensä noin 4 pvää tuhrutti vähän ennen varsinaista alkamispäivää ). Sit ton tuhrupäivän jälkeen ei mitään mut kolmantena päivänä tuli pien veriroipe ja tuolloin olin jo posit. raskaustestin tehny.

Lämmötkin mulla oli korkeemmalla kuin negakierroissa oli koskaan ollut, tosin mulla kyllä se lämpö laski aina vasta ekana tai tokana vuotopäivänä.

Mut toivotaan parasta, et olisitkin raskaana! :heart: :hug: