KOKEMUKSIA VASTASYNTYNEEN LÄMPÖILYSTÄ/KUUMEILUSTA??!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvin huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvin huolestunut äiti

Vieras
Meillä pieni kaksiviikkoinen on saanut ilmeisesti isältään flunssan tai jonkun muun taudin, johon liittyy räkäisyyttä ja lämpöilyä. Lämpö noussut 38c asti, muttei yli. Oltiin yö lastenklinikalla, kahdessa verikokeessa ei löytynyt mitään merkkejä bakteereista tai tulehdusarvojen noususta.
Vauva ei ole sanut lääkkeitä, vain suolatippoja nenään. Hän on syönyt hyvin, ja nukkunut, mutta nyt lämpöily jatkuu. Pääsimme siis kotiin, mutta mahdollisesti menemme taas yöksi lastenklinikalle.
Olisin kovin kiinnostunut kuulemaan vastaavista kokemuksista. Onko lapsi ollut kauan sairaana ym. kokemuksia. Olen äärimmäoisen kiitollinen kaikista kokemuksista!!

Eiköhän ne siellä sairaalassa osaa auttaa kaikista parhaiten :hug: Ole sinne yhteyksissä, jos huolettaa ja menkää takasin, jos niin on sovittu, että voitte mennä. Paranemisia pikkuiselle :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Eiköhän ne siellä sairaalassa osaa auttaa kaikista parhaiten :hug: Ole sinne yhteyksissä, jos huolettaa ja menkää takasin, jos niin on sovittu, että voitte mennä. Paranemisia pikkuiselle :heart:

Tottahan toki sairaalassa osaavat parhaiten, mutta hainkin täältä enempi vertaistukea ja kokemuksia, kuin faktatietoa:)..

Meillä oli 5 viikkonen kipeenä. Kesti kuukauden että parani. Mun mielestä pitää mennä heti lääkäriin jos on kuumetta. Terveyskirjaston sivuilta löytyy kivasti tietoa.

Onks sulla Nenäfrida? Meillä sillä sai parhaiten rään pois nenästä.

Meilllä on ollut 5 vkoinen flunssassa, kesti n.5pvä ja sitten tuli uudestaan flunssa nyt 2kk ja kestänyt jo pari vkoa räkäisyyttä jne.. Ens vkolla vien neuvolaan.

Nenäfridalla tyhjennetty ja suolatippat ahkerassa käytössä!

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Meilllä on ollut 5 vkoinen flunssassa, kesti n.5pvä ja sitten tuli uudestaan flunssa nyt 2kk ja kestänyt jo pari vkoa räkäisyyttä jne.. Ens vkolla vien neuvolaan.

Nenäfridalla tyhjennetty ja suolatippat ahkerassa käytössä!

vie lääkärille..voi olla vaikka korvissa jotain..

Juuri mittailin lämpöä, nyt 37,8 pyllystä. Sanoivat lastenklinikalla, että jos nousee yli 38c tai vauvan tilassa muutoksia, pitää taas mennä. Näin ei ole siis käynyt, vielä. Mutta huoli on valtava. Vaikea päättää, ollako kotona vai mennäkö sairaalaan. No, soitan sinne taas kohta.
Mulla on joku tuollainen niiskutin, missä on pumppupullo ja pieni putki, jolla imeä räkää. Mutta laite on aivan liian suuri pikkuisen nenään, ja räkä ei siis roiku aivan sierainten suulla, vaan on syvemmällä. Apteekkarin mukaan näin pienen vauvan nenää ja limakalvoja ei saa ronklata syvemmältä kuin sairaalassa.
Millainen tuo nenäfrida siis on? Imetäänkö itse vai pumpulla?
Kiitos kaikista vastauksista! Tuntuu vaan niin pelottavalta, että useamman vkon kestäisi tauti:(.

Kuinka hyvin täällä ihmiset lukevat aloitukset? Ap oli jo ollut yön lastenklinikalla, joten eivätköhän he ole lääkärinkin tavanneet.

Meillä lapsi joutui moneksi päiväksi osastolle, mutta häneltä löytyikin infektio ja oli voimaton ja söi huonosti. Eli ei oikein verrannollinen ap:n tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä, viiden lapsen äiti, sain joskus kunnon läksytyksen lastenlääkäriltä tästä aiheesta!! Noin pieni PITÄÄ viedä lääkäriin.

Lapsi on siis päivällä tullut lääkäriltä, oltuaan siellä yön. Kotiin passittivat. Takaisin pitäisi mennä, jos kuume nousee yli 38c tai vauvan olo vaikea.

Jos vauva on hyvinvoiva ja kuume tuon alle 38, en varmaan itse veisi. Mutta jos tosissaan arveluttaa tilanne, niin lastenklinikalle vaan. Noin pienen kanssa kannattaa mennä ennemmin liian herkästi kuin pitkittää liikaa. Äidin vaistoonkin kannattaa luottaa, se osuu hyvin usein oikeaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juuri mittailin lämpöä, nyt 37,8 pyllystä. Sanoivat lastenklinikalla, että jos nousee yli 38c tai vauvan tilassa muutoksia, pitää taas mennä. Näin ei ole siis käynyt, vielä. Mutta huoli on valtava. Vaikea päättää, ollako kotona vai mennäkö sairaalaan. No, soitan sinne taas kohta.
Mulla on joku tuollainen niiskutin, missä on pumppupullo ja pieni putki, jolla imeä räkää. Mutta laite on aivan liian suuri pikkuisen nenään, ja räkä ei siis roiku aivan sierainten suulla, vaan on syvemmällä. Apteekkarin mukaan näin pienen vauvan nenää ja limakalvoja ei saa ronklata syvemmältä kuin sairaalassa.
Kiitos kaikista vastauksista! Tuntuu vaan niin pelottavalta, että useamman vkon kestäisi tauti:(.

http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&products_id=683

Imetään itse. Siinä on sellanen suodatin osa, ja siitä ei tule suuhun mitään räkää.

Sillä nenäfridalla saa paljon paremmin kuin sillä pallomallisella. Siinä pallomallisessa on terävä pää. Se nenäfrida menee vaan siihen sieraimen suulle. Ja on aika tylppä.

Kuinka hyvin täällä ihmiset lukevat aloitukset? Ap oli jo ollut yön lastenklinikalla, joten eivätköhän he ole lääkärinkin tavanneet.

Meillä lapsi joutui moneksi päiväksi osastolle, mutta häneltä löytyikin infektio ja oli voimaton ja söi huonosti. Eli ei oikein verrannollinen ap:n tilanteeseen.

Saako kysyä, mikä infektio oli kyseessä? Miten havaitsit tuon voimattomuuden? Itse on jotenkin vaikea määritellä vauvelin tilaa, kun on unisempi kuin normaalisti, mutta hereillä ollessaan kuitenkin suht virkeä.

:)

Alkuperäinen kirjoittaja ö:

http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&products_id=683

Imetään itse. Siinä on sellanen suodatin osa, ja siitä ei tule suuhun mitään räkää.

Sillä nenäfridalla saa paljon paremmin kuin sillä pallomallisella. Siinä pallomallisessa on terävä pää. Se nenäfrida menee vaan siihen sieraimen suulle. Ja on aika tylppä.

Kiitos!

Saako kysyä, mikä infektio oli kyseessä? Miten havaitsit tuon voimattomuuden? Itse on jotenkin vaikea määritellä vauvelin tilaa, kun on unisempi kuin normaalisti, mutta hereillä ollessaan kuitenkin suht virkeä.

Virtsatieinfektio. Oletan, että tuo on jo poissuljettu lastenklinikalla käydessänne, on sen verran yleinen.

Vauvan ei jaksanut enää itkeä, nukkui paljon eikä ollut syönyt puoleen päivään kunnolla. Kyllä sen huomasi.

Virtsatieinfektio. Oletan, että tuo on jo poissuljettu lastenklinikalla käydessänne, on sen verran yleinen.

Vauvan ei jaksanut enää itkeä, nukkui paljon eikä ollut syönyt puoleen päivään kunnolla. Kyllä sen huomasi.

Kiitos vastauksesta!
No, tuo on kyllä onneksi syönyt hyvin. Ja virtsanäytteet kyllä otettu.

Yhteistyössä